Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Szafy RackSzafy Rack
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Getz 1.5 CRDi przy 3 tys odcina zaplon

17 Kwi 2008 01:30 15249 23
  • Poziom 9  
    Problem jak w temacie. Zakupilem Hyundaia Getza, rok 2006 z silnikiem 1,5crdi, poczatkowo wydawalo mi sie dziwne zachowanie silnika, ktory nie dopuszczal do przekroczenia 3 tys obr/min. Sprzedawca powiedzial mi jednak, ze to jakis czujnik przy intercoolerze jest tak wyregulowany, by auto palilo jak najmniej. Sam mam lekka noge i takie osiagi mi w zupelnosci wystarczaja, jednak moj znajomy po przejechaniu sie tym autem stwierdzil, ze cos musi byc nie tak bo jak na 80-konne auto jezdzi zbyt "mułowato". Niestety nie znam sie na tym kompletnie prosze o jakies wskazowki, czy to normalne, zeby to auto mialo jakas blokade i nie moglo przekroczyc 3tys. obrotow? Dodam jeszcze ze zadna kontrolka od silnika sie nie pali, autko nie kopci, odpala bez najmniejszego problemu, silnik chodzi rownomiernie. Dodam jeszcze, ze auto bylo lekko uderzone z przodu i ma wystrzelona jedna poduszke (jest zaslepka), swieci sie kontrolka airbag. Kolega sugerowal, ze to moze dlatego silnik pracuje w jakims trybie awaryjnym, ale nie znam sie na tym kompletnie. Prosze POMOCY!!!

    Regulamin, p.11. Proszę poprawić. [MS]
  • Szafy RackSzafy Rack
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam, kontrolka poduszki nie ma tu raczej nic do problemu z silnikiem. Ewidentnie masz coś uszkodzone, wróżenie jaka może być usterka zajmie nam duuużo czasu więc lepiej podjechać do mechanika na diagnostykę komputerową, wtedy zobaczymy, lampka silnika powinna się świecić przy takich objawach, chyba,że...jest odłączona albo podpięta pod inną lampkę. Wtedy takiego sprzedawcę do sądu...
  • Poziom 9  
    Jezeli chodzi o lampke - wydaje mi sie, ze jest na swoim miejscu. Po przekreceniu kluczyka "check engine" i cala reszta innych kontrolek sie zapala, a ta od silnika gasnie dopiero po odpaleniu go. Dzis sprawdzalem dokladnie, co sprzedawca mi pokazywal zeby wymienic, jezeli chcialbym jezdzic dynamiczniej. Jest to maly czujnik KEFICO, byc moze jest to czujnik masy powietrza, niewyrazny byl nr. seryjny takze dokladnie nie wiem. W kazdym razie dzieki za odpowiedz, na diagnbostyke pojade w sobote. Jezeli ktos mialby jeszcze jakies sugestie, albo spotkal sie z czyms takim to bylbym wdzieczny za wszelka pomoc ;)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kontrolka ładowania i ciśnienia oleju tez gasną dopiero po odpaleniu silnika, na tym polega sztuczka nieuczciwych sprzedawców, ale może się czepiam...jak możesz to umieść fotkę tego czujnika...
  • Poziom 9  
    Hyundai Getz 1.5 CRDi przy 3 tys odcina zaplon
    przesylam zdjecie, sorki wiem ze sa dosc niewyrazne, ale dostep jest tragiczny. Powiem jeszcze co zauwazylem - nie moge gwaltownie dodawac gazu bo wtedy jakby brakuje mu sily, dopiero jak ujmuje mu gazu to zaczyna przyspieszac, nie rozumiem tego. Dzieki wielkie za zainteresowanie, bo cala sprawa zaczyna mnie dosc denerwowac, a nie wiem co robic. Wiem, ze moglem te sprawe roztrzasac podczas kupna, ale dalem sie przekonac przez sprzedawce, z reszta auto wizualnie robi super wrazenie, ma 20kilka tys przebiegu i wyglada jak nowe, to przemowilo za tym ze tego getza wzialem, mam nadzieje ze to nie jest nic powaznego, no ale jezeli tak to chyba tego sprzedawce....do sadu

    Dodano po 49 [minuty]:

    Przed chwila rozmawialem przez tel. z mechanikiem zarekomendowanym przez mojego znajomego. Gosciu po objawch stwierdzil na 99% przeplywomierz i silnik pracuje teraz w trybie awaryjnym, ale czy ten "czujnik" powyzej to przeplywomierz? Musze wjechac z nim na komputer i wtedy bedzie wszystko w 100% pewne.
  • Poziom 9  
    Wszystko juz jest jasne. Na diagnostyce wyskakuje taki blad P0237 Turbocharger Boost Sensor A Circuit Low; czyli wlasnie przedstawiony na zdjeciu czujniczek i nie jest to przeplywomierz tylko czujnik doladowania cisnienia w turbinie. Sprzedawca moze i nie byl do konca szczery, ale jednak pokazal w czym tkwi problem...
  • Poziom 1  
    witam Cię
    Ja mialem z tym ten sam problem kupilem samochod w niemczech uderzone
    po zrobieniu odpalilem go normalnie i niechcial miec wiecej obrotów niz 3tyś. to nie jest wina przeplywomierza brakuje ci pewnie czujnika podciśnieniowego on sie znajduje na scianie grodziowej za silnikiem. powinno ich tam byc dwa. on wyglada tak... na gorze sa dwie rurki a na dole wtyczka. serwisie mi powiedzieli ze on kosztuje 1800zl nowy. ale ja go kupilem na allegro i zaplacilem 100zl. i mam powyzej 3tys obr. i samochod poprostu szaleje ma takiego kopa... jak chcesz jeszcze wiecej informacji pisz na kanalia2323(malpa)interia.pl
  • Szafy RackSzafy Rack
  • Poziom 9  
    Hej!
    Nie wiem, czy zauwazyles, ale ten temat ma juz rok i o tej usterce juz prawie zapomnialem ;). przyczyna mojej usterki byl wlasnie ten czujnik doladowania cisnienia w turbinie o ktorym pisalem - tez dostalem na allegro za jakies 150zl. Takze te 3tys obrotow to tylko tryb awaryjny, ale przyczyny moga byc rozne jak widac. No i faktycznie autko ma niesamowitego kopa, co niestety odbija sie na spalaniu :( moj potrafi wypic nawet do 7l/100km Dzieki za chec pomocy! Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam, wiem, że temat jest stary, ale właśnie niedawno pojawił się również u mnie, mam matrixa z tym samym silnikiem 1,5 CRDi i problem wystąpił nagle gdy żona jechała do pracy , zapalił się czek i auto zgasło, po ponownym odpaleniu po przekroczeniu 3 tyś odcina zapłon, można go odpalić zamykając i otwierając pilotem lub czekając aż słychać jak przekaźniki puszczą. Auto obecnie stoi u elektromechanika, komputer pokazuje niby błąd ciśnienia paliwa , wtryski i pompa wysokiego były w serwisie na stole probierczym i są ok, filtr paliwa wymieniony pompa w zbiorniku sprawdzona ok, a elektromechanik rozkłada ręce. Gdzie znajduje się czujnik ze zdjęcia? w którym miejscu silnika?
  • Poziom 35  
    A dlaczego sprawdzali wtryski i pompe na stole na stole? To sa fajne autka i poza małymi problemami nic tam sie nie dzialo. GDSem mozna w swietny sposób sprawdzic wszystko. Co to za serwis co sobie nie radzi?
  • Poziom 9  
    ponieważ pokazuje im błąd ciśnienia paliwa, pompa w zbiorniku też sprawdzona. To już niestety 3 serwis co sobie nie radzi z tym autem, w ostateczności zostanie ASO ale wolał bym nie.Wiem, że to fajne autka, marixa mam od 4 lat i nic się nie działo z nim do tej pory.
  • Poziom 35  
    Co to za błąd? Podaj numer?
    Jakie cisnienie daje pompa podajaca? Ma byc około 2 Bar.
    Co sie dzieje z cisnieniem w momencie jak go dusi?
    Ktos zagladał do zbiornika paliwa? Czasem farba nie odpada?
  • Poziom 9  
    Błąd ciśnienia paliwa, tyle mi powiedział elektromechanik u którego auto stoi od miesiąca i lecą w kulki,będę musiał też zabrać z stamtąd auto, dodam, że jest to już trzeci warsztat który nie daje rady tego zrobić:(, podobno pompę w zbiorniku też sprawdzali i jest ok,a auto nie dusi tylko po przekroczeniu ok 3 tyś obrotów porostu gaśnie, w celu ponownego uruchomienia należy albo zamknąć pilotem i otworzyć auto i pali na pierwszego strzała, albo poczekać jak przekaźniki puszczą i słychać tyk i wtedy też pali na strzała, nawet w mrozie. Co to jest?

    Dodano po 1 [godziny] 14 [minuty]:

    Mam jeszcze jedno pytanie, czy takim sprzętem sam odczytam błędy? Ile jest on wart i czy wart go kupić? http://allegro.pl/diagnostyka-komputerowa-elm327-wszystkie-marki-pl-i2167944789.html

    Dodano po 3 [godziny] 31 [minuty]:

    Wróciłem właśnie od elektromechanika, sprawę przedstawił mi następująco, komputer odcina zasilanie na pompę paliwa bo widzi jakiś błąd na listwie zasilającej wtryski, wszystko niby sprawdzone i jest ok a komputer dalej odcina powyżej 3 tyś, jak podłączyli pompę bezpośrednio pod zasilanie to było ok, nie odcinało jaj, ale komputer dalej widzi błąd :(, normalnie czarna magia, albo ci fachowcy niektórzy nie tacy są, sam już nie wiem, ręce opadają po prostu, od grudnia auto stoi ponad 2 miesiące.
  • Poziom 35  
    Jakie cisnienie pompy podajacej? I tylko nie pisz ze dobre. Podaj ile bar?
  • Poziom 9  
    NIe wiem ile bar jest, nic więcej mi nie powiedział, tym razem przez przypadek zostałem wpuszczony od tył na podwórko do niego i okazało się że nabrał mnóstwo roboty, znaczy stoi tam chyba ze 20 aut i tak dorywczo z doskoku przy nich grzebie, normalnie żenada, jak nie zrobi to w tygodniu go odbieram i będę dalej szukał jakiegoś rozwiązania, bo tam tylko stoi:(
  • Poziom 9  
    Witam ponownie, po 5 tygodniach elektromechanik się poddał, i oddaje auto nie zrobione. Zakupiłem EurosCan Elm 237 a ponieważ mam drugie takie samo auto z tym samym silnikiem to się podłączyłem i działa jest łączność z autem, jak odbiorę tamto, jutro albo w sobotę to odczytam kod błędu i napisze może mi ktoś coś poradzi. A jeszcze jedno pytanie czy idzie odłączyć fabryczny alarm? Bo ktoś mi powiedział, że to może alarm zgłupiał i może odcina napięcie komputer, dodam, że klema od akumulatora + była bardzo luźna, tak że można było ją jednym palcem ściągnąć i mogły być skoki napięcia.
  • Poziom 35  
    poco ci jakis g......ny komputer jak i tak nie słuchasz co ci sie mówi. po cholere odcinac alarm? jakie to cisnienie jest w koncu?
  • Poziom 9  
    Słucham, i napisałem, że nie wiem jakie ciśnienie, bo auto stoi u mechanika a on nie powiedział, dzisiaj po 5 tygodniach zrezygnował z naprawy, poddał się po prostu i odebrałem auto nie zrobione. Jak już pisałem zakupiłem zestaw do odczytu błędów i ich kasowaniu, wywaliło dwa błędy P 1188, który po skasowaniu i parokrotnym uruchamianiu auta już się nie pojawił i P 1189 który pojawia się chwilę po uruchomieniu auta lub w momencie jak auto zdechnie przy ok 3 - 3,5 tyś obrotów.Co to za błędy? Bo w wykazie który dostałem ich nie ma i od czego zacząć ? Jutro idę po filtr paliwa i go wymienił bo mechanik oczywiście tego nie zrobił, stwierdził, że nie wygląda na stary więc go nie ruszał.

    Dodano po 6 [minuty]:

    A jak sam mogę sprawdzić ciśnienie?

    Dodano po 52 [minuty]:

    Czy może to powodować czujnik zasysanego powietrza, ponieważ zauważyłem nieprawidłowość, pokazuje 56 stopni Celsjusza, chyba za dużo? Przeszedłem do drugiego auta i tam pokazuje 24 stopnie.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Tym elmem to raczej nic nie zobaczysz, problem jest z regulatorami ciśnienia. Jak ogarnę temat do końca to napiszę.
  • Poziom 9  
    Znaczy z tymi dwoma zaworkami na ścianie grodziowej? po dwa wężyki i jedna wtyczka ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jak już wcześniej pisałem mam dwa takie auta, jednym jeździ moja żona, czy miało by sens podstawienie do tego zepsutego tych regulatorów z drugiego?
    Bo z tego co mówił mechanik przez te 5 tyg niby próbował coś w tym temacie, ale nie wiem co
  • Poziom 35  
    P1188 i P1189 wskazuja na czyjnik temp spalin a o ile pamietam tam CPF nie ma. Odczytaj to czymś dobrym. Zostam czujnik temp powietrza i zmierz w koncu manometrem cisnienie paliwa na filtrze.
  • Poziom 9  
    Niestety nie mam nic lepszego do odczytu kodu błędu, a mechanicy i elektrycy nie chcę nic powiedzieć. Pamiętaj proszę ,że to nie getz tylko Matrix, ale silnik ten sam, ale może tam coś dołożyli. Sorrki, że może cię wkurzam , ale ja jestem tapicerem z wykształcenia, motoryzacją zajmuje się z przymusu, bo tu nie radzą sobie jak widać z autami, poza tym pracuje jako monter w VW Poznań bo tapicerka padła. Jutro pójdę po filtr paliwa i nanometr i wymienię, i postaram się zmierzyć, jeśli nie dostanę to może przekręcę pompę z tego drugiego od żony i zobaczę co się dzieję, a tak w ogóle to serdeczne dzięki za pomoc, jestem ci wdzięczny i wiszę dobrą flaszkę :)
  • Poziom 35  
    spoko. zatrzymaj flache na lepsze okazje.
  • Poziom 9  
    Witam, dziś wymieniłem filtr paliwa i skasowałem błąd i auto śmiga bez problemu, dodam,że filtr który tam był, był jakiś mniejszy niż powinien być, nie wiem czy mogło mieć to jakieś znaczenie, ale najważniejsze ,że chodzi, bo ostatnie 5 tyg stało u elektromechanika i nic, wyjmował wtryski, pompę wysokiego itd, a to zwykły głupi filtr. Pytanie teraz czy w zbiorniku rzeczywiście nie łuszczy się farba albo coś takiego. Przeczytałem w prasie,że od miesiąca tankujemy ropę z dodatkiem biokomponentów B-7, Zdaniem ekspertów B 7 może powodować awarie silnika, zatykanie się filtrów i korozję w zbiorniku. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc, auto śmiga jak ta lala, zrobione w godzinę i kosztem filtra 35 zł plus elm327 130 zł, ale on zostanie i oby jak najrzadziej trzeba było go używać.