Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podtlenek azotu

BasTian_89 20 Sty 2008 14:49 24483 45
  • #31 20 Sty 2008 14:49
    waldi156
    Poziom 9  

    ja posiadam podtlenek azotu w alfie 156 1.8 ts jeszcze nie probowalem ale wszystko podlaczylem samemu i jest jedno ale... a mianowicie co do mikro przelacznika przy przepustnicy zamontowalem go tak aby laczyl przewod w momencie otwierania przepustnicy na max... bylem takze ciekaw jak to bedzie sie mialo w praktyce (czyli mial on za zadanie laczyc przewody przy max otwartej przepustnicy i co najwazniejsze aby nie laczyl ponizej 3500 obr.) podlaczylem go w ten sposob ze gdy przewod bedzie laczyl zapali mi sie zarowka w samochodzie tak na probe i ruszylem na jazde probna... co sie okazalo to to ze zarowka sie zaswiecila zawsze kiedy wcisnalem pedal gazu do dechy nie wazne ile obrotow bylo na obrotomiezu wiec nie sugerujcie sie tym ze jak macie mikro przelacznik to jest bezpiecznie. irytuje mnie jeden watek w jakiej odleglosci musi byc wkrecona dysza do podtlenku od przepustnicy czy od czego kolwiek bo nigdzie nie moge sie doszukac tego a wiadomo ze gaz potrzebuje troche miejsca na rozprezenie.

  • #32 20 Sty 2008 15:28
    Mulat28
    Poziom 12  

    Radze uważać zabawę z podtlenkiem w alfie ts!! w naszej a dokładnie naszego klienta założyliśmy instalację firmy NX model Hit Man - wypaliło tłoki już na strzale 35PS (chodzi o dysze paliwa i powietrza które mają dać taki przyrost mocy) dodam tylko że montowaliśmy już w nie jednym autku i tylko w alfie były duże problemy w samym ustawieniu mieszanki...
    Strzale 50PS jest już nie do wysterowania zarówno w silniku 1,8 i 2,0.
    Wtryskiwacz montuje sie jak najbliżej przepustnicy taką informację można uzyskać u przedstawicieli NX-a lecz my z praktyki wiemy,że najlepiej w odległości 10-15cm..
    Pozdrawiam...

  • #33 20 Sty 2008 16:27
    waldi156
    Poziom 9  

    A jaki tobyl silniczek ? co z tymi tlokami bylo potem czy tylko one do wymiany? jakie dysze o jakich numerkach zalozyliscie?ile niby koni dodawaly?ze skrzynia nic sie nie dzialo? ja juz 2 razy zmienialem...mozesz cos wiecej napisac o tym?co najlepiej wymienic na mocniejsze i ile to moze mnie kosztowac. slyszalem ze z turbo tez tloki wypala. pozdrawiam.

  • #34 20 Sty 2008 16:36
    Lechu_AF1
    Poziom 15  

    To nie Turbo tłoki wypala i nie podtlenek to robi tylko zbyt uboga mieszanka.
    Jak nie umiecie tego zrobić sami to się tym nie zajmujcie tylko dajcie do firmy która potrafi to zrobić.

  • #35 20 Sty 2008 17:18
    Mulat28
    Poziom 12  

    Właśnie zajmuje sie montażem nitro już od 5 lat.. Zgadza się to mieszanka wypala tłoki i właśnie o tym pisze alfy 1,8 i 2,0 nie da sie zestroić na podtlenku.. Przynajmniej nam się nie udało i z tego co wiemy to innym zaprzyjaźnionym firmą też nie.. zawsze po jakimś czasie lecą tłoki z powodu złej mieszanki a jeżeli wydaje się że jest już ok to tylko czeka sie na wybuch plastykowego kolektora...
    Nie pamiętam już niestety nr dysz ale na strzale 35PS dysza z nitro według katalogu a paliwowa o 2 nr większa...
    Poleciał tłok na jednym cylindrze i niestety porysował go mocno...
    Skrzynia wytrzymywała bez problemu tylko że alfa krótko jeździła bo tylko pół roku...

  • #36 20 Sty 2008 17:32
    waldi156
    Poziom 9  

    a ile razy uzywal tego podtlenku? ile butli ?a kute tloki ile moga kosztowac do 1.8? ten kolektor wybuchal przed przepustnica czy za ? czy to nie byla wina nieotwartej przepustnicy?u mnie zrobilem to tak ze przy trzymaniu wcisnietego guzika elektro zawory beda sie otwierac a chce wciskac go powyzej 3000 obr i puszczac przed odcieciem zaplonu mysle ze to dobre rozwiazanie ale pewno trzeba bedzie uwazac na niskich biegach. slyszalem takze ze trzeba miec dobra ,sprawna i wydajna pompe paliwowa moze one w alfach nie podolaja dodatkowemu wtryskowi i po prostu nie dostal silnik odpowiedniego stosunku paliwa do tlenu. przyczyn mi sie wydaje moze byc wiele...

  • #37 20 Sty 2008 19:05
    Mulat28
    Poziom 12  

    Zużył ok 15 butli...
    Pompa była dodatkowa walbro...
    Świece oczywiście Denso irydowe 1 stopień chłodniejsze bo zakłada sie że na każde dodatkowe 50PS obniża się ciepłotę świec o 1 stopień...
    Nigdy nie strzelał poniżej 3 tyś obrotów zawsze powyżej...
    Kute tłoki to wydatek ok 2,5tyś zł firmy JE Pistons.. jeżeli są dojścia do zakupu i ściągnięcia ze stanów to na pewno będzie taniej...

  • #38 23 Sty 2008 19:37
    waldi156
    Poziom 9  

    slyszalem tez ze opoznia sie zaplon. a gdzie mozna kupic te swiece? a jak sie ma odciecie zaplonu z podtlenkiem ? bo jak sie dojdzie do czerwonej kreski to odcina zaplon i co wtedy sie dzieje z podtlenkiem jest dalej wtryskiwany? a i czy jak kupie i zamontuje kute tloki to rozwiaze problem z wypalaniem tlokow?i czy czasem zakup tlokow nie pociagnie zakupu nastepnycz czesci np korbowody wal i mocniejsze uszczelki?czy w tej alfie to wykorzystal te 15 butli w ciagu pol roku?i co wazniejsze ile bedzie mozna bezpiecznie wyciagnac dodatkowych konikow po kupnie tlokow?

  • #39 23 Sty 2008 19:58
    Mulat28
    Poziom 12  

    Tak niekiedy opóźnia się zapłon ale nie zawsze zależy od silnika...
    Świece Denso.. trzeba pytać u dystrybutora NX na Polskę...
    Denso IK22 - 1 stopień chłodniejsze, (strzał +50PS)
    Denso IK24 - 2 stopnie chłodniejsze, (strzał +100PS)
    Niestety nawet jak odcina zapłon gaz dalej jest wtryskiwany trzeba uważać przy odcięciu lub dokupić sterownik odcięcia gazu przy odpowiednich obrotach ale to duży wydatek...

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Tak niekiedy opóźnia się zapłon ale nie zawsze zależy od silnika...
    Świece Denso trzeba pytać u dystrybutora NX na Polskę...
    Denso IK22 - 1 stopień chłodniejsze, (strzał +50PS)
    Denso IK24 - 2 stopnie chłodniejsze, (strzał +100PS)
    Niestety nawet jak odcina zapłon gaz dalej jest wtryskiwany trzeba uważać przy odcięciu lub dokupić sterownik odcięcia gazu przy odpowiednich obrotach ale to duży wydatek...

  • #40 23 Sty 2008 21:25
    Lechu_AF1
    Poziom 15  

    Cytat:
    a i czy jak kupie i zamontuje kute tloki to rozwiaze problem z wypalaniem tlokow?

    Nie bo tutaj chodzi o zbyt ubogą mieszankę, a nie o wytrzymałość mechaniczną części.

    Cytat:
    zy czasem zakup tlokow nie pociagnie zakupu nastepnycz czesci np korbowody wal i mocniejsze uszczelki?

    Odpowiedz sobie sam. Co Ci po nowych tłokach skoro chcesz dodać silnikowi skokowo 30% mocy i momentu, a korbowody są takie same jak były.

    Jak wymieniać części na wysokiej klasy to wszystkie.

    Cytat:
    i co wazniejsze ile bedzie mozna bezpiecznie wyciagnac dodatkowych konikow po kupnie tlokow?

    Ok. 30% więcej.


    Ogólnie drogi waldi156 to coś mi się wydaje że koszty PROFESJONALNEJ przeróbki Twojej mocno zużytej, sprowadzonej z Niemiec, używanej Alfy 1,8 będą większe niż ona jest warta. Nie wystarczy zainstalować samej instalacji podtlenku - trzeba też przerobić silnik - najlepiej zainstalować lepsze korbowody i tłoki a to wydatek wielu tys. zł. Dodatkowo NIE TUNIGUJE się zużytych silników - jeśli masz 180 - 200 tys. (a tyle obstawiam) to dobrze by było go wyremontować na początek (panewki, łożyska, regeneracja wału korobowego itp.). Koszty remontu, instalacji, części + robocizny bedzie kosztować więcej niż Twój samochód....

    Ponadto z Twoich wypowiedzi wnioskuje że mało wiesz o silnikach spalinowych, a jeszcze mniej o ich (bądź co bądź) bardzo daleko posuniętym tuningu. Jeśli nie masz sam wiedzy ani kasy żeby inni to za ciebie zrobili to się w to nie pchaj bo uszkodzisz sobie samochód.

  • #41 25 Sty 2008 20:47
    waldi156
    Poziom 9  

    Lechu_AF1 napisał:


    Ogólnie drogi waldi156 to coś mi się wydaje że koszty PROFESJONALNEJ przeróbki Twojej mocno zużytej, sprowadzonej z Niemiec, używanej Alfy 1,8 będą większe niż ona jest warta. Nie wystarczy zainstalować samej instalacji podtlenku - trzeba też przerobić silnik - najlepiej zainstalować lepsze korbowody i tłoki a to wydatek wielu tys. zł. Dodatkowo NIE TUNIGUJE się zużytych silników - jeśli masz 180 - 200 tys. (a tyle obstawiam) to dobrze by było go wyremontować na początek (panewki, łożyska, regeneracja wału korobowego itp.). Koszty remontu, instalacji, części + robocizny bedzie kosztować więcej niż Twój samochód....

    Ponadto z Twoich wypowiedzi wnioskuje że mało wiesz o silnikach spalinowych, a jeszcze mniej o ich (bądź co bądź) bardzo daleko posuniętym tuningu. Jeśli nie masz sam wiedzy ani kasy żeby inni to za ciebie zrobili to się w to nie pchaj bo uszkodzisz sobie samochód.



    panie lechu... moja alfa 1.8 to nie jakies auto mocno zuzyte i nie sprowadzone kupione w polsce i ma przejechane zaledwie 135tys. a nie ponad 180 auto kupilem od swojego pracodawcy i jest w dobrym stanie jak nie w bardzo. poza to kto powiedzial ze chce dodac tylko 30% mocy? myslalem sobie o rozwiercie bloku tak aby weszly tloki od 2.0 i wtedy pokabinowac jak masz jakies uwagi to na prv...

  • #42 27 Sty 2008 02:21
    Horse5
    Poziom 14  

    Troszkę czasu minęło i zdążyłem już wyjeździć butle no2 (golf 1,8 90km) w pierwszej kombinacji zrobiłem wtrysk suchy i zwiększyłem dawkę paliwa czujnikiem temperatury przy czym zapłonem nie steruje u mnie ecu więc mogłem to zrobić bezkarnie, przyspieszenie było mizerne więc niema co się w to bawić , przy większych ciśnieniach skład mieszanki spadał niebezpiecznie więc dodałem wtryskiwacz paliwa i układ pracował bogato przyspieszenie było super, samochód wyrwał mi (prawie nową)poduszkę silnika.. 7kg starczyło na kilkadziesiąt rozpędzeń.. a instalacja pomijając pracę własną i czas kosztowała mnie 700zł (nabita butla przeróbka reduktora azotowego(30atm), nowa sonda lambda sterownik włączający nitro od max wychylenia przepustnicy i ustawionych obrotów(wszystko samemu). Podtlenek podawany w stanie gazowym. Dreszczyku emocji przy wyścigu dodaje zawsze to że można zepsuć samochód..dlatego nie polecił bym robienia samoróbek w nowiutkich autach bez odpowiedniej wiedzy,zresztą jak bym miał ekstra samochód to raczej bym nie eksperymentował, lecz zostawił to(i odpowiedzialność) fachowcom. Golfik najlepiej przyspieszał od 2500obr przy niższych obrotach zbyt mocno rwał i palił gumę zresztą to niebezpieczne, wiem że wszyscy martwią się o te tłoki ja starałem się jak najbardziej oto zadbać, trzeba jednak pomyśleć o napędzie przy strzale 1/3mocy moment rośnie gwałtownie bez progresywnego sterowania zaworami aż słychać jak silnik szarpie i jak krzyczą korby.. niestety nie zrobiłem tego sterowania bo tyle czasu zajeło mi poskładanie wszystkiego że już nie mogłem więcej czekać(przeguby itd.poważnie na tym ucierpiały) W profesjonalnym wykonaniu cena takich bardzo bezpiecznych instalek jest porównywalna z soft-turbo co przewyższa czasem cenę samochodu.., na początku wszyscy w koło wmawiali mi że wysadzę silnik powiem wam;dużo rozwagi, wiedzy i cierpliwości, a wszytko będzie ok.
    Gdybym miał diesla to zastanowił bym się raczej nad natryskiem co2 na intercooler o wiele tańsze i bezpieczniejsze od nitro.

  • #43 27 Sty 2008 20:39
    waldi156
    Poziom 9  

    horse5 napisales ze uklad pracowal bogato. po czym to stwierdziles?

  • #44 27 Sty 2008 23:49
    Mulat28
    Poziom 12  

    Pewnie po "okrzykach" korbowodów hehe:D:D:D

  • #45 28 Sty 2008 10:52
    toffic-k
    Poziom 16  

    Horse5 napisał:
    (golf 1,8 90km) w pierwszej kombinacji zrobiłem wtrysk suchy i zwiększyłem dawkę paliwa czujnikiem temperatury przy czym zapłonem nie steruje u mnie ecu więc mogłem to zrobić bezkarnie, przyspieszenie było mizerne
    Nic dziwnego RPki seryjnie mają góre uboga a Ty jeszcze mu dodałeś tlenu:|

  • #46 28 Sty 2008 23:18
    Horse5
    Poziom 14  

    Stwierdziłem po tym że mam AFR i mi pokazuje skład poza tym sonda jest nowa skład sprawdzałem nawet z analizatorem spalin i się zgadza, przy okazji to tanie urządzonko jest bardzo przydatne w np. samodiagnostyce czy też strojeniu LPG także polecam, w dużym fiacie mogłem sobie bdb wyregulować gaźnik dzięki lambdzie...

    Dodano po 5 [minuty]:

    Chciałem też zrobić EGT bo są bardzo drogie(kilka stów) ale wciąż nie mogę znaleźć jakiegoś taniego czujnika który wytrzyma 1000C zazwyczaj są do 200-400 np te od tanich mierników. Jakby ktoś coś namierzył to będę wdzięczny za informacje.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME