Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo TDDi 115 KM - silnik gaśnie, miga spręzynka ,bład P100, P1665, P0335

cezary3 17 Kwi 2008 20:01 9399 14
  • #1 17 Kwi 2008 20:01
    cezary3
    Poziom 8  

    WItam jak do tej pory nikt mi nie moze pomoc wiec mam nadzieje ze znajdzie sie ktoś z pojeciem o ukladzie elektryczno elektronicznym tego auta lub chociaz ktos kto miał podobny problem i znalazl rozwiazanie. silnik TDDi 115km/2001

    Problem jest taki ze auto gasnie zawsze po mocnym rozgrzaniu zawsze zaczyna sie tak ze auto szarpnie tak jak by opadły lekko obroty a zaraz pozniej szarpnie i zgasnie i mryga sprezynka swiec zarowych.Zdaza sie to zarówno jak przy ruszaniu jak i jezdzie nawet przy 120km/h mozna przekrecic i odpalic ponownie, zauwazylem rowniez po dluzszym postoju na włączonym silniku nagle zaczeły falowac obroty wpierw w dół a pozniej w gore i tak cały czas miedzy 950 a 1050 rpm.

    na kompie błedy
    P100-usterka przeplywomierza( juz wymnieniłem za radą jednego pana mechanika nie własciwie jak sie pozniej od innych dowiedzialem)
    P-1665-usterka sterownika pompy wtryskowej
    p-0335-czujnik połozenia wału korbowego(całe szczescie jeszce nie wymieniłem bo prawdopodobnie było by to na marne)

    po wykasowaniu mozna jezdzci do pierwszygo zganiecia i nic na kompie nie bedzie jak tylko zgasnie i zapali sie sprezynka to na kompie na nowo sa te błedy


    Ostatni elektronik powiedzial a inny sie z nim zgodzil ze to nie mozliwe zeby to była usterka jednej z tych czesci lecz raczej droga układu elektryczno/elektronicznego mianowicie gdziec prawdopodobnie traci mase czy jakos tak juz sam neiw wiem. Ma nadzieje ze znajdzie sie jakis uzytkownik tego forum ktory ma pojecie w tym temacie i wie oco moze chodzic z gory pozdrawiam

  • #2 17 Kwi 2008 22:14
    tkoziol

    Poziom 19  

    sprawdz wtryskiwacze na przelewy i czy pompka elektryczna działa dobrze

  • #3 17 Kwi 2008 22:22
    cezary3
    Poziom 8  

    czy to tłumaczyło by wyskakiwanie tych 3 błedów po kazdym wykasowaniu błedów

  • #4 17 Kwi 2008 22:58
    carsmot
    Poziom 19  

    Objawy wskazują na uszkodzony czujnik położenia wału . Spotkałem sie z podobnym uszkodzeniem w Omedze i po wymianie czujnika było ok

  • #5 17 Kwi 2008 23:06
    arekgu
    Poziom 10  

    Czujnik położenia wałka rozrządu.Miałem mondeo z takim objawem w warsztacie.

  • #6 17 Kwi 2008 23:13
    cezary3
    Poziom 8  

    a co z tymi błedami dlaczego 3 naraz??? jak w tamtym mondeo było ?? bo u mnie ewidentnie wskazuje ze jest to jakos powizane

  • #7 18 Kwi 2008 00:19
    arekgu
    Poziom 10  

    oscyloskopem podglądałem.Nie zwracałem uwagi na błędy.Zreszta w Fordach nigdy tego nie robię.Straszne przekłamania.Za czujnik zapłaciłem 80 zł i autko do dzisiaj śmiga.

    Dodano po 15 [minuty]:

    a najprościej.podłącz sobie diodę led pod ten czujnik i obserwuj.Masz go w okolicy zamka przedniego.Szary o ile sie nie mylę....

  • #8 18 Kwi 2008 00:44
    cezary3
    Poziom 8  

    zamka przedniego?? w ktorym to miejscu ???????????????????????? juz kiedys szukalem i nie moge go cały czas umiejscowic.............rozumiem ze przy włączonym silniku powinna cały czas swiecic tak??

  • #9 18 Kwi 2008 00:49
    arekgu
    Poziom 10  

    na wyskości zamka przedniego w głowicy.Szary,plastikowy.Dioda musi migać przy uruchomionym silniku.

  • #10 18 Kwi 2008 12:19
    cezary3
    Poziom 8  

    kurde no nie zabardzo wiem gdzie jest ten zamek przedni głowicy (wybaczcie na codzień zajmuje sie zebami,samochody to raczej pasja) szukalem partrzałem ale nic tam takiego szarego nie widziałem po zdjeciu osłony silnika wiem mniej wiecej jak to powinno wygladac bo widzialem na allegro ale jakos nie widze tego moze jakies prostrze wskazowki jak go zlokalizowac....po takich prostych elemntach silnika pozdrawiam

  • #11 19 Kwi 2008 00:07
    cezary3
    Poziom 8  

    juz znalazłem dzieki był cały w oleju uwalony wyczysciłem niestety nie miałem czym sprawdzic pozdr

  • #12 19 Kwi 2008 00:21
    Wasz3k
    Poziom 24  

    cezary3 napisał:
    juz znalazłem dzieki był cały w oleju uwalony wyczysciłem niestety nie miałem czym sprawdzic pozdr

    diodą ?? jak piszą wyżej :)

  • #13 19 Kwi 2008 00:26
    cezary3
    Poziom 8  

    nie miałem nic takiego pod reka dodatkowo nie wiedzialem gdzie ja podłaczyc dokladnie Do kabli wychodzacych z czujnika????? a i jeden z kolegow elektronikow powiedzial mi ze jak czujnik jest walniety to nie powinien chodzic obrotomierz i jezeli chodzi to znaczy ze czujnik jest sprawny
    czy to prawda pozdr

  • #14 19 Kwi 2008 02:11
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Nie prawda, sprawdzaj a najlepiej wymień ten czujnik, to przez niego możesz mieć taką sekwencję błędów.

  • #15 22 Kwi 2008 19:13
    cezary3
    Poziom 8  

    hmm przez 3 dni po wyczyszczeniu czujnika było super zero objawow wogole nie gasł ...no i dzis znowu miał jazde teraz jak zgasł to odpalał od razu ale w momencie wrzucenia biegu i probie ruszenia odrazu sie dławił i kaput...odstałem troche odpaliem 500 m i znowu zgasł i tak cały czas przez jakis 1km i pozniej juz ok ..nie mam pojecia o co loto ...............jutro odbieram czunik choc juz naprawde trace nadzieje ze to to pozdr

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME