Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Accord- regulacja wolnych obrotów

buri19 31 Aug 2005 14:22 9323 0
  • #1
    buri19
    Level 10  
    Opis Hondy Accord 1990-1993

    Regulacja wolnych obrotów w silniku z wtryskiem PGM-FI.

    Kiedy dokonywac regulacji wolnych obrotów?
    Instrukcja podaje aby kontrolowac predkosc wolnych obrotow (Idle) raz na 24 miesiace lub 50 tys kilometrów. Na logike nalezy wykonywac ja zawsze kiedy wolne obroty spadaja tak nisko ze zaczyna byc nieprzyjemnie (wibracje nadwozia) i niebezpiecznie dla silnika.

    Wolne obroty a uklad automatycznej regulacji obrotów IAC (Idle Air Control).
    Wtryski PGM-FI sa wyposazone w urzadzenie automatycznie sterujace wolnymi (IAC - -Idle Air Control, dokladnie to steruje poprzez ilosc przepuszczanego powietrza) obrotami w przypadku zwiekszenia obciazenia silnika pracujacego na wolnych obrotach. Takim obciazeniem moze byc pracujaca klimatyzacja, wlaczenie sie wentylatora chlodnicy, ogrzewanie tylnej szyby, zabawa elektrycznymi mechanizmami podnoszenia i opuszczania szyb, wlaczenie swiatel.. itd. Jezeli bez zadnego z wlaczenia tych urzadzen wolne obroty maja odpowiednia wartosc natomiast po zalaczeniu jakiegos odbiornika spadaja za nisko to wina nie lezy po stronie niewyregulowanych wolnych obrotów - ale po stronie ukladu do ich automatycznej regulacji IAC (korekcji) który prawdopodobnie jest brudny. Wtedy niniejszy opis regulacji wolnych obrotów nie dotyczy tego typu usterki.
    Operacja regulacji jest prosta jak budowa cepa. Dokonuje sie jej na rozgrzanym silniku.




    Kolejnosc czynnosci:

    1. Odpalic silnik
    na zielono oznaczylem gniazdo i wtyczke

    2. Odpiac podlaczenie elektryczne od ukladu IAC (fot.) (zapali sie CHECK ENGINE ale silnik nie zgasnie
    - nie powinien) jezeli zgasnie silnik to oznacza brudne kanaly Bypass w przepustnicy
    lub inna usterke.

    3. Srubokretem wyregulowac delikatnie!! wolne obroty zwracajac uwage czy w tym czasie nie wlaczyl sie zaden odbiornik elektryczny (operacje wykonywac przy wylaczonej klimatyzacji - wtedy jedynym utrudnieniem moze byc wentylator chlodnicy). Sruba regulacji wolnych obrotów znajduje sie nad wejsciem doprowadzenia powietrza w przepustnice (fot).


    4. Wylaczyc silnik po regulacji.

    5. Podlaczyc powtórnie uklad IAC.

    6. Wyjac na 10 sekund bezpiecznik oznaczony BACK UP (7,5A) ze skrzynki bezpieczników komorze silnika. Ta operacja kasuje bledy ECU bez resetowania radia, alarmu, airbagow..itd.


    7. Uruchomic silnik na 1-2 minuty w celu ustabilizowania wolnych obrotów przez uklad IAC.