Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

saab 93 '98 2.2DTL

tmalina 10 Maj 2007 19:37 4826 0
  • #1 10 Maj 2007 19:37
    tmalina
    Poziom 10  

    Słaby gdy zapala się check engine

    Saab 93 z silnikiem opla 2.2 DTL, 98 rok, objawy: normalnie jechał, w momencie zatrzymania np na przejeździe kolejowym lub światłach, zapalała sie kontrolka pracy silnika i samochód poruszał sie jak bez turbo, silnik nie kręciłn się szybciej niż 3500obr/min (normalnie ok. 4200). Po dłuższej jeździe czasem kontrolka gasła, a czasem wystarczyło wyłączyć silnik. Podczas sprawdzania Techem wychodzi błąd układu recyrkulacji spalin i jest to jedyny bład jaki tech widzi. W skład tego układu wchodzi zawór podciśnienia i siłownik. Generalnie przy przeiegu 200tkm do wymiany były wszystkie zawory podciśnieniowe, bo żaden z nich nie trzymał (2. sterujący klapami, 3. siłownikiem turbiny). Turbina została wyremontowana na nowych łożyskach i uszczelnieniach (mocno rzucała olejem), a dodatkowo oszukiwał czujnik doładowania więc też został wymieniony na nowy (z powodu usmażenia w oleju ze sprężarki). Ponowne podłączenie do Techa dało w błędach: uszkodzenie układu recyrkulacji spalin (nieuzasadnione, bo elementy jw są juz nowe). Autoryzowany serwis Saaba przed wymianą w/w chciał za wymianę tych elementów 12tzł, a po ponownej diagnozie rozłożył ręce. Wymieniliśmy na własne ryzyko przepływomierz (800zł), wykasowaliśmy błędy komp. i problem został rozwiązany, bowiem okazało się, że zepsuty był w nim czujnik temp. Silnik pracuje jak nowy, konie wróciły do wozu.