Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prosba do fachowcow - auto-gaz.

17 Sty 2004 21:04 11637 37
  • Poziom 11  
    Witam.Mam prosbe do fachowcow od gazu zeby mi wyjasnili co to jest za instalacja ,ktora mi zalozono do FIATA TEMPRA 1.6ie/jednopunktowy wtrysk/z katalizatorem.Czy to jest naprawde instalacja II generacji i czy jest wystarczajaca dla tego samochodu?, w tym temacie jestem kompletne zero.A teraz wymienie elementy wraz z cenami jakie zostaly zamontowane:INSTALACJA BRC.

    1.Zbiornik TORUS 580\46 WEW. 1sz. - 305.13 zł
    2.Wielozawór BRC 225\30 1sz. - 196.85 zł
    3.Centralka 628 1sz. - 50.73 zł
    4.Zawór tankowania BRC 01 8MM 1sz. - 20.84 zł
    5.Przewód gumowy do układu chłodzenia 2m - 11.08 zł
    6.Reduktor TECNO 100 1sz. - 244.94 zł
    7.Przewód miedziany D6 mb5.5 - 24.75 zł
    8.Mixer 10050 ABIMEX 1sz. - 35.28 zł
    9.Sterownik sondy lambda "MINI.L" 1sz. - 225 zł

    Wszystko razem kosztowało mnie 1702.27 zł a problemy z lampka kontrolna opisalem w poscie ponizej.Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Wyglada na to ,ze w zestawie brakuje silnika krokowego. Jezeli brakuje tego elementu to komputer nie ma mozliwosci sterowania dawka gazu.

  • Poziom 21  
    Napisz czy na przewodzie gazowym biegnącym od reduktora do mixera jest zainstalowany prosty zawór gazowy z ręcznym pokrętłem czy jest silniczek krokowy.
  • Poziom 11  
    Witam.Na przewodzie gazowym miedzy reduktorem a mixerem jest jakies urzadzenie o oznaczeniu SWISS MADE /7217 R015 3293/od ktorego wychodza cztery przewody:zolty,bialo-czarny,zielony i pomaranczowy to urzadzenie jest zamontowane w pozycji pionowej,w odleglosci ok,5 cm.na tej samej rurce znajduje sie pokretlo ale w pozycji poziomej.
  • Poziom 11  
    Chcialbym sprostowac to co napisalem na poczatku rozpoczetego tematu w pkt.9 "sterownik sondy lambda "MINI.L"-tak jest na rachunku,ale dzisiaj sprawdzilem w samochodzie,jest MINI LAMBDA a nie MINI.L
  • Poziom 15  
    cris52 napisał:
    Witam.Na przewodzie gazowym miedzy reduktorem a mixerem jest jakies urzadzenie o oznaczeniu SWISS MADE /7217 R015 3293/od ktorego wychodza cztery przewody:zolty,bialo-czarny,zielony i pomaranczowy to urzadzenie jest zamontowane w pozycji pionowej,w odleglosci ok,5 cm.na tej samej rurce znajduje się pokretlo ale w pozycji poziomej.


    Wydaje się, że masz silnik krokowy. Chociaż sterownik:
    Sterownik sondy lambda "MINI.L" 1sz. - 225 zł
    wydaje się trochę za tani. Wydaje się. :lol:
    Nie widzę tylko na "spisie" pozycji - Silnik Krokowy !?
    Z Twojego opisu natomiast wynika, że masz takowy.
    Najlepiej zrób zdjęcie lub kilka i wrzuć na forum.
    Wtedy sprawa będzie jasna!
  • Poziom 12  
    masz silnik krokowy szwajcarskiej firmy SONCEBOZ specjalizującej się w tym temacie.
  • Poziom 21  
    Jeśli posiadasz silnik krokowy(z twojego opisu wynika że tak)to masz ins. drugiej generacji,jeśli nie to 1gen.Niektórzy gazownicy zakładają do samochodów zasilanych wtryskiem paliwa inst.1generacji i uzupełniają ją emulatorem sondy lambda(urządzonko oszukujące komputer sam.)takie inst.praktycznie zawsze są problemowe.Najlepiej podjedz do kilku zakładów montujących instalacje i zapytaj jaką inst. posiadasz.Uważaj na oszustów którzy mogą Ci wmawiać że coś musi być a oni ci to założą(oczywiście za odpowiednią kase).
  • Poziom 11  
    Witam.Dzieki wszystkim za informacje,wiem ze trudno Wam wszystkim cos mi doradzic poniewaz ja jako kompletne zero w tych sprawach moze nawet nie swiadomie opisuje to co mam zamontowane,przedewszystkim podaje to co mam wymienione na fakturze,a czy to jest zamontowane to nie wiem /mysle,ze tak/bo poprostu na tym sie nie znam.Jak sie zrobi troche wzglednie na dworze zrobie pare fotek tego co mi zamontowali i podesle na forum ,a wtedy mysle,ze mi pomozecie widzac to co jest i doradzicie.Instalacje mam od 9 stycznia tego roku z gwarancja na 2 lata,wiec zawsze zdaze ewentualnie reklamowac.W pierwszym poscie podalem to co bylo na fakturze.A to mam na swiadectwie homologacji:
    1.Reduktor BRC E1367R010076
    2.Elektrozawor gazu BRC E1367R010044
    3.Wielozawor BRC E1367R010004
    4.Obudowa wielozaworu STAKO E2067R010324
    5.Wlew gazu BRC E1367R010020
    6.Zbiornik STAKO E2067R010440
    7.Inne -Centralka E867R013510
    8.Inne STAG L E867R013512
    Pozdrawiam i przepraszam za zanudzanie.
  • Poziom 21  
    Poszukaj w internecie na temat ins. gazowych.Zobacz na stronkę www.kme.com.pl w ofercie mają elektronikę do ins.2 gen.(system "Bingo")Zobaczysz wtedy co ma być i jak to wygląda.
  • Poziom 21  
    Dodam że jest tam(na stronie "kme")pełna dokumentacja i oprogramowanie,jak poczytasz to będziesz już wiedział jak to działa i jak jest zamontowane.
  • Poziom 30  
    O widze rowniez ze masz ABS i wspomaganie kierownicy.
  • Poziom 11  
    Tak mam i ABS i wspomaganie kierownicy.

  • Poziom 21  
    Instalacja II generacji.Bardzo dobra część mechaniczna gdyż BRC to lux firma.Natomiast elektronika do kitu bardzo kiepska.Taką elektronikę domontowujemy do aut które zostały zrobione na tzw. króciaku i teraz muszą mieć założony jakiś tam sterownik lambda.Pożądna elektronika nie będę wymieniał firm zaczyna się od 300zł.w zwysz.Pozdrawiam.
  • Poziom 30  
    A czy ktoś może wie czy są takie zawory elektryczne(coś jak silniki krokowe) tylko dwustanowe? Coś ala wtrysk sekwencyjny ale na jeden kanał? Można by coś takiego podłączyć pod ECU w samochodzie(z odpowiednią przejściówką)?
  • Poziom 16  
    Instalacja II generacji.Bardzo dobra część mechaniczna gdyż BRC to lux firma.

    Z tą lux firmą to juz chyba troche przesada.Wszyscy znani mi SZANUJĄCY SIE instalatorzy omijaja to z daleka zeby nie robic sobie problemow.z drugiej strony nie mozna sie spodziewac codow po instalacji II gen. za 1700zl.Dobre elementy niestety troche kosztuja.
  • Poziom 11  
    co tam silnik krokowy oraz mini L ty masztam nieodpowiedni mikser to musisz sprawdzic lub wjakiś sposob wyjaśnić pod hasłem mikser powinno być monobosch ew. marelli listek zalezy jaki motor
  • Poziom 19  
    ja mam podobny silniczek tylko że w golfie 1,6 jednopunktowy wtrysk i katalizator i mam pytanie czy jak do takiego silniczka załórze gaz I generacji to coś się stanie i czy da się takowy wogule tam załorzyć ??
  • Poziom 26  
    dać sie da, ale niewarto. bedzie sie kaszanic, a nawet jest przepis ze do auta z lambda musi byc instalka ze sterownikiem L inaczej jak sie przyczepia to moga dowod zabrac. lepiej dorzucic pare stowek i miec spokoj :)
  • Poziom 12  
    Jeżeli jest silniczek krokowy a obok niego jest pokretło to nie jest to instalacja II generacji. W instalacji II gen. nie mozna samemu nic regulować, wszystkim steruje komputer. Jezelipojechałbys na badanie diagnostyczne do porządnej firmy nie zrobią ci badania pozytywnego- ponieważ ta instalacja jest tania, ale niespełnia przepisów prawnych, niestety teraz nie moge ich zacytowac, ale jak ktos jest ciekawy prosze o info to ich poszukam.
    Instalacja ta jest o tyle zla ze niedlugo jak wejdziemy do unii mogą być z nią problemy, a przedewszystkim dawka gazu nie jest sterowana przez komputer przez co zuzycie silnika jest duzo szybsze, sondy lambda, a takze pali gazu tyle ile chce, a nie ile jest mu potrzeba.
    proponuje ten emulator komputera LPG odlaczyc a i tak wszystsko bedzie chodziło
  • Poziom 12  
    mi tez zainstalowali taką instalacje za 1650zł. ale wtedy na temat gazu nic niewiedziałem
    teraz juz wiem i musiałem ich troche przycisnąć. za 250zł dopłatyy wymienią mi na instalacje II generacji a nie jakąć podrobkę.

    Wada tej instalacji bylo takze zapach gazu po wylaczeniu silnika- zbyt duza ilosc nie zostala spalona i wydostawala sie z samochodu.
  • Poziom 12  
    Proponuję także odrkęcić silniczek krokowy, zatkać po nim miejsce np jakąś szmatą, ale uwaga zeby nie zapchać przepływu i odpalić silnik. Widac wtedy bedzie że on nawet sie nieruszy, a powinien dobierać dopływ gazu od do pozycji
  • Poziom 13  
    Nie mogłeś tego wszystkiego napisać w jednym poście ????
    A tak pozatym ciekawy sposób z tą szmatą. A czym można zastąpić reduktor ??? Może słoikiem po ogórkach ?? :evil:
  • Poziom 12  
    Kuba_25 no zawsze ja masz czas to mozesz cos wyciac zeby zastapic silniczek krokowy.
    oj Kuba Kuba chumorek chyba dopisuje ..........

    niestety słoika juz nie mam, bo podlaczylem go zamiast butli z gazem ;-)
  • Poziom 13  
    Zamiast pchać tam szmatę, proponuję zamiast silnika krokowego wkręcić śrubę regulacyjną (register),która jest stosowana w instalacjach I generacji. Kosztuje naprawdę grosze.
    A co do humoru niestety nie dopisuje. Kiedyś na tym forum można było dowiedziec się ciekawych rzeczy,a teraz wielu wchodzi tylko po to żeby zapytać się jak cofnąć licznik albo jaki wstawić opornik zamiast poduszki.............
  • Poziom 12  
    chwilkę.........
    czy mozesz to wytlumaczyc bo chyba sie nierozumiemy
    w instalacjach gazowych "NIBY" II generacji jest sruba regulacyjna i silnik krokowy. Silnik krokowy jest dla picu.
    Czy mozesz wyjaśnic gdzie niby mozna wkręcić tą srube?? Chyba nie w miejsce po silniczku bo by byla za mala.
    Jutro jak dorwe cyfrowke to pstykne fotke i zobaczysz sam.............
    Po prostu komputerek troche kosztuje, a taki zestaw ładniee wyglada i jest tanszy, ale niespelnia norm i niepowinien byc dopuszczony do jazdy
  • Poziom 13  
    Dokładnie chyba nie rozumiemy się.Zaproponowałem żeby wkręcić register tam gdzie Ty chcesz wepchać szmatę.
    Silnik krokowy dla picu ???? A za zdjęcia dziękuję nie są mi potrzebne.
  • Poziom 11  
    KULA101 napisał:
    Proponuję także odrkęcić silniczek krokowy, zatkać po nim miejsce np jakąś szmatą, ale uwaga zeby nie zapchać przepływu i odpalić silnik. Widac wtedy bedzie że on nawet się nieruszy, a powinien dobierać dopływ gazu od do pozycji


    Chłopie, a co ma sie ruszać skoro wyjmując silniczek krokowy i zwierając te dwa węże dajesz w ten sposób pełny przepływ gazu i sonda lambda w tym przypadku widzi za bogatą mieszankę więc silnik krokowy przymyka sie i probuje zubożyć mieszanke ale na próżno skoro jest on wycjągnięty. Przecież to pracuje wszystko w pętli sprzężenia zwrotnego więc jak usuniesz silniczek z obiegu to wszystko nie działa.
  • Poziom 26  
    Ten silniczek krokowy wbrew pozorom spelnia role - ale niezbyt dobrze ;). Sruba ustaia maks przepltyw gazu. A silniczek nie musi w zwiazku z tym miec pozycji maks itd i caly system jest mocno uproszczony. Ale jezeli instalacja jest dobzre dobrana to MA SZANSE dzialać dobrze taki system - o ile jest sprawny.

    Czy jest sprawny mozna zauwazyc obserwujac czy sie silniczek krokowy rusza jak sie zamiast calego ustrojstwa (zdejmujac oba konce rurki) wkreci srube i nia reguluje (albo sciskajac mocno przewód gumowy którym gaz leci).

    Pozdro.

    A tak nawiasem mowiąc to ja jest źle wykonana instalacja od strony miksera etc to nawet super centralka nie wystarczy - ona reguluje - ale za kazdym razem przy zamianie obciazenia musi sie moment dostosowac.