Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MERCEDES 124 Klasa E 1986r.

18 Kwi 2008 16:35 5262 10
  • Poziom 10  
    Witam

    Posiadam Mercedesa 124 E z silnikiem 2.3 (Benzyna) z jednopunktowym wtryskiem.
    Kiedy samochód jest zimny wszystko jest ok ale z chwilą kiedy się zagrzeje następuje takie coś:

    Odpalam samochód i ruszam wygląda tak jakby się zalewał nie chce wogóle wejść na obroty strasznie się muli efekt ten trwa ok 1 minuty potem wszystko jest ok do chwili kiedy nie zgaszę samochodu. Kiedy zapalę samochód problem znowu się pojawia.

    Spróbowałem jeszcze w inny sposób: trzymam samochód na luzie i ustawiam silnik na 1500 obrotów i tak trzymam gaz strasznie zaczyna kuleć i po jakieś 1 minucie coś jakby się przełącza i silnik wchodzi na prawidłowe obroty.

    Wedle moich obserwacji wygląda to na późne wyłączanie ssania bo na zimnym silnku jest ok.

    Proszę o jakieś uwagi oraz zwracam się z prośbą o podpowiedzenie co jest w moim silniku odpowiedzialne za wyłączenie ssania.

    Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.
    Z Wyrazami Szacunku
    Maniek
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Nie zaobserwowałeś czasem ubytku płynu w zbiorniczku wyrównawczym?
    pozdrawiam Janusz
  • Poziom 10  
    Może ale jeśli tak to bardzo mało.
    Proszę o pomoc
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Jeśli nie ubywa płynu można wykluczyć usterkę głowicy.
    Efekt jest jakby go zalewało po każdym odpaleniu.
    Zobacz czy w trakcie przerywania nie czuć mocno paliwem z wydechu.Jeśli tak to potwierdzi się problem z zalewaniem silnika,lub brakiem iskry na świecy.
    Pozdrawiam Janusz
  • Poziom 10  
    Efekt tego zmulenia ( zalewania) jest tylko przez ok 1 minutę potem jakby ktoś coś wyłączył i chodzi super do momentu zgaszenia jak postoi troszkę i go odpalę efekt jest ten sam.
    Na zimnym silniku jest wszystko w porządku jak się tylko zagrzeje przymuli go na ok 1 minutę a potem jest super.
    Jeśli na gorącym silniku zapalę go ponownie silnik lekko kuleje przez jedną minutę potem wygląda jakby się coś przełączyło i jest dobrze wsiadam i jadę ma kopyto wszystko jest ok.

    Dla mnie wygląda jakby się ssanie za późno wyłączało lecz nie wiem co jest odpowiedzialne za wyłącznie ssania.

    Z Wyrazami szacunku
    Maniek
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Czujnik temperatury płynu, 4 piny.Oporność czujnika przy 20 stopniach 2000 max 3000 OHM.pin 1i3,2i4.Te same oporności.

    Informacja pożyczona z Moto Profil.
  • Poziom 10  
    Mogę prosić o podpowiedź gdzie mogę go szukać i wymienię go na nowy
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Czujnik jest montowany na głowicy silnika od strony kolektora dolotowego.
    Pozdrawiam Janusz
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Albo czujnik temperatury albo podciśnienia masz nieszczelne. wygląda mi na to, ze jak zadziała czujnik/zawór podciśnienia to potem jest ok. Dokładniej może napiszą koledzy znający te silniki.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Maniek_W napisał:
    Posiadam Mercedesa 124 E z silnikiem 2.3 (Benzyna) z jednopunktowym wtryskiem.
    Kiedy samochód jest zimny wszystko jest ok ale z chwilą kiedy się zagrzeje następuje takie coś:Odpalam samochód i ruszam wygląda tak jakby się zalewał nie chce wogóle wejść na obroty strasznie się muli


    Mercedes W124 230E ma wielopunktowy, mechaniczny wtrysk paliwa KE-Jetronic. Pierwsze pytanie to czy auto ma gaz?
    Wtryskiwacz rozruchowy na zimnym silniku uruchamiany jest dosłownie na kilka sekund, wiec skoro auto pali na zimnym bez problemu, to można wnioskować że działa on oraz czujnik sterujący, prawidłowo.
    Skoro problem jest na ciepłym silniku, to sprawdziłbym wyregulowanie klapy spiętrzającej mechanizmu rozdzielacza (oczywiście zakładam że układ jest szczelny) oraz stan układu zapłonowego.
  • Poziom 10  
    Nie wiem na jakiej zasadzie działa ten wtryskiwacz ale jeśli działał by non stop efekt trwał by cały czas mnie dziwi jedno dlaczego efekt jakby zalewania (kuleje silnik i jest zmulony) jest tylko przez ok. 1 minutę i tylko kiedy silnik się rozgrzeje.

    1). Autko ma nowe świece oraz okablowanie.
    2). Nie posiada Gazu.
    3). Układ jest szczelny

    Myślę nad takim rozwiązaniem kiedy będzie kulał na ciepłym chcę rozłączyć ten wtryskiwacz i wtedy zobaczę czy coś się zmieni.
    Ale dla mnie wygląda tak jakby na ciepłym silniku za późno wyłącza ssanie ale może się mylę. Dlaczego efekt trwa tylko ok 1 minuty potem wszystko jest ok mogę nim nawet 1000 km jechać ale bez gaszenia przy ponownym rozruchu znowu potrzebuje ok 1 minuty na przełączenie się na prawidłową pracę.

    Z Wyrazami szacunku
    Maniek