Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy Simplus nie łamie w ten sposób prawa?

MES Mariusz 08 Maj 2008 07:42 15601 151
  • #61 08 Maj 2008 07:42
    ZOoRK
    Poziom 28  

    Przeczytałem cały temat i przyznaję, że rozumiem roszczenia autora, chociaż nie rozumiem, dlaczego irytuje się i próbuje ironizować gdy ktoś, się z nim nie zgadza.
    Co do problemu w którym nie dostajemy informacji po przekroczeniu pewnej granicy, to takich przykładów mamy niezliczone ilości w życiu i nie tylko w strefie telekomunikacji. Jak pokazuje życie jest to nasze zaniedbywanie kosztem wygody. Podobne sytuacje są dokłądnie jak wcześniej użytkownicy pisali w przypadku dzwonienia i kończenia się darmowych minut. Każdy pewnie chciałby dostawać, smsa lub jakąś informację, że jego minuty darmowe dobiegają końca i od tego momentu zacznie się naliczanie według wcześniej przyjętej stawki. Myślę, że o łamaniu regulaminu, prawa w tym wypadku nie ma mowy, klient zostaje poinformowany, że po przekroczeniu pewnych limitów zmienia się stawka (stawka też jest podana na jaką się zmieni). Podobnie mamy z prądem, że w danym przedziale czasowym zmienia się taryfikacja. Wszystko właśnie zależy od nas samych klientów aby pilnować tego, w tym wypadku instalacja odpowiednich programów komputerówych lub sprawdzanie wysłanych i pobranych danych na komórce. W przypadku minut sprawdzanie stanu konta. W przypadku prądu sprawdzenie godziny. Uważam, że operator zaczyna wtedy "myśleć" gdy traci klientów, na rzecz innego operatora i wtedy zaczyna promować różnego rodzaju takie usługi, jak informowanie o kończącym się limicie i zaczyna poprawiać system.
    Czego nie rozumiem ze strony operatorów i uważam to za całkowite pazerstwo i okradanie klientów to kasowanie nie wykorzystanych minut w prepaidach i z tym należałoby walczyć !!!

  • #62 08 Maj 2008 18:05
    MES Mariusz
    Poziom 36  

    ZOoRK napisał:
    Czego nie rozumiem ze strony operatorów i uważam to za całkowite pazerstwo i okradanie klientów to kasowanie nie wykorzystanych minut w prepaidach i z tym należałoby walczyć !!!

    Jest mnóstwo niesprawiedliwości tudzież chytrości - (być może) zgodnego z prawem podstępu zorientowanego na naiwnego, tudzież nieuważnego klienta. Jesteś bardzo wspaniałomyślny dla operatora, że dajesz mu swoje przyzwolenie na praktyki bazujące na podstępie, no może nie wszystkie. Ale operator na pewno cieszy się, że przymkniesz oko przynajmniej na pakiety internetowe ;-). Mam nadzieję, że masz świadomość tego, że i ty możesz stać się jego ofiarą. Wystarczy korzystać z usług Plusa i przegapić koniec pakietu.

    Mnie osobiście zafascynował ów temat. Rozważam możliwość otwarcia forum, np. o adresie www.podstępy-firm.pl (domena i utrzymanie serwera kosztują teraz dosłownie grosze) z alfabetyczną listą polskich firm, gdzie użytkownicy będą mogli się wypowiadać i demaskować zaobserwowane chytrości i podstępy (głośno informować o konsekwencjach tego, co napisane jest drobnym maczkiem w umowach / regulaminach, lub co tam napisane nie jest). Warto byłoby zerknąć na taką stronę przed skorzystaniem z jakiejkolwiek oferty tudzież promocji danej firmy.

  • #63 12 Maj 2008 17:25
    marcv
    Poziom 12  

    MES Mariusz napisał:
    ZOoRK napisał:
    Czego nie rozumiem ze strony operatorów i uważam to za całkowite pazerstwo i okradanie klientów to kasowanie nie wykorzystanych minut w prepaidach i z tym należałoby walczyć !!!

    Jest mnóstwo niesprawiedliwości tudzież chytrości - (być może) zgodnego z prawem podstępu zorientowanego na naiwnego, tudzież nieuważnego klienta. Jesteś bardzo wspaniałomyślny dla operatora, że dajesz mu swoje przyzwolenie na praktyki bazujące na podstępie, no może nie wszystkie. Ale operator na pewno cieszy się, że przymkniesz oko przynajmniej na pakiety internetowe ;-). Mam nadzieję, że masz świadomość tego, że i ty możesz stać się jego ofiarą. Wystarczy korzystać z usług Plusa i przegapić koniec pakietu.

    Mnie osobiście zafascynował ów temat. Rozważam możliwość otwarcia forum, np. o adresie www.podstępy-firm.pl (domena i utrzymanie serwera kosztują teraz dosłownie grosze) z alfabetyczną listą polskich firm, gdzie użytkownicy będą mogli się wypowiadać i demaskować zaobserwowane chytrości i podstępy (głośno informować o konsekwencjach tego, co napisane jest drobnym maczkiem w umowach / regulaminach, lub co tam napisane nie jest). Warto byłoby zerknąć na taką stronę przed skorzystaniem z jakiejkolwiek oferty tudzież promocji danej firmy.


    Bardzo dobry pomysł!:idea: Mnie na przykład TP s.a. wykiwała gdyż przez ponad 6 miesięcy nie przysyłała faktury za usługi telekomunikacyjne. Wyszło że muszę zapłacić ponad 1000 zł. Na szczęście poinformowałem TP że nie przysyłali faktury to mi to rozłożyli na raty

    Dodano po 4 [minuty]:

    James695 napisał:
    No tak, nie jest stworzony do transmisji danych. Ale jak określić fakt braku przypomnienia o zakończeniu pakietów stricte telefonicznych?

    Do mnie ostatnimi czasy dochodzi mnóstwo wiadomości od Plusa typu: "Informujemy że istnieje techniczna możliwość aktywacji pakietu...". I tak czasami kilka razy dziennie. Zamiast rozsyłać spam (no bo jak inaczej to nazwać?) Plus mógłby właśnie dorzucić te wiadomości o zakończeniu pakietu.

    Tak swoją drogą, czy to kilka groszy mniej po doładowaniu konta to nie jest złodziejstwo ze strony Plusa? Skoro wskazywało mi że mam 50gr na koncie, i po doładowaniu 10zł mam na koncie 9,50zł to według mnie jest to oszustwo, bo skąd mam wiedzieć że na koncie był debet? Według wskazania powinno doładować do 10,50zł. Tym bardziej że jestem pewien że nie miałem na minusie. A może to jest jakaś ukryta dopłata do Plusa? Bo kto właściwie walczyłby o kilka groszy?

    Pozdrawiam!


    Według mnie operatorzy pre-paid używający takiego sposobu jest krytycznie nie stosowne. Na kontach pre-paid według mnie nie powinno być debetów. Na przykład w Orange w mixie gdy nie ma kasy to nie ma dzwonienia

  • #64 12 Maj 2008 18:05
    MES Mariusz
    Poziom 36  

    Sprawa jest w toku. Ja dzisiaj otrzymałem listem poleconym kopię pisma wysłanego z Departamentu Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego UKE do Polkomtela, gdzie UKE stwierdza, iż, chociaż rozpoczęcie przez Użytkownika korzystania z usługi operatora poprzez czynność faktyczną, stanowi dorozumianą zgodę na zapisy wszelkich postanowień regulaminu oraz cennika, należy wskazać, iż w interesie operatora jest wzajemna informacja i pełna świadomość Użytkowników.

    UKE stwierdza co następuje: (... ) Dalsze korzystanie przez Użytkowników z usługi po przekroczeniu uprzednio wykupionego pakietu powinno być poprzedzone komunikatem zwrotnym, iż dalsze połączenia będą taryfikowane zgodnie z obowiązującym cennikiem.(...)

    Równoległa skarga powędruje teraz do UOKiK.

  • #65 12 Maj 2008 19:39
    ziomal155
    Poziom 15  

    witam ja może trochę odbiegnę od tematu, najlepiej jest korzystać z Orange Free albo z Plus Simdata są to usługi pre-paid a płaci sie 3gr za 100kb naprawde bardzo opłacalne można doładować za 5zł na weekend(2dni) a potem kasa nie przepada, tylko nie można z niej korzystać ale np w przyszłym tyg płacimy 5zł i mamy np 7zł do wykorzystania bo 2zl nam zostały.

  • #66 12 Maj 2008 20:31
    MES Mariusz
    Poziom 36  

    ziomal155 napisał:
    witam ja może trochę odbiegnę od tematu, najlepiej jest korzystać z Orange Free albo z Plus Simdata są to usługi pre-paid a płaci sie 3gr za 100kb naprawde bardzo opłacalne

    Jak grochem o ścianę. Simdata był tu polecany już ze 200 razy. Ja też z niego kiedyś korzystałem. Ale po raz dwusetny powtórzę:

    1. nie bawi mnie nieustanne przekładanie kart Simplus / Simdata
    2. nie zamierzam kupować z tego powodu drugiego telefonu
    3. nie mam w laptopie wbudowanego modemu GPRS

    Będę natomiast do bólu nękał operatora, żeby wprowadził uczciwsze zasady polityki rozliczania pakietów.

  • #67 12 Maj 2008 22:59
    ziomal155
    Poziom 15  

    ale myśle że to nękanie nie pomoże, ja np mam s55 koszt pewnie ze 20zl a za 100zl mozna kupic modem UMTS i predkosc juz jest ciekawa :)

  • #68 13 Maj 2008 00:02
    ojabun
    Poziom 11  

    Wiesz MES Mariusz, jestes reprezentantem grupy ludzi którzy popelniaja bledy, a wine zrzucaja na innych. Poparzyles sie o goracy garnek - to winna producenta garnka bo nie ostrzegl mnie ze garnek moze miec wysoka temperature. Utyles obrzerajac sie pączkami - to wina piekarza bo nie ostrzegl mnie ze od łakoci mozna przytyc. Kupiles bilet PKP Warszawa-Poznan a dojechales az do Gliwic - to winna PKP, konduktor powininen siedziec ze mna i ostrzec mnie ze musze wysiasc na tej stacji.
    Potraciles czlowieka po pijaku - to wina producenta wódki, powinien mnie ostrzec ze zaczynam byc pijany i nie powinienem prowadzic.

    Dobra, beda ci wysylac SMSy. I co dalej? Otworzysz kolejny watek o plusie:
    "Bo ten paskudny operator wlicza naglowki pakietow TCP/IP jako przesylane dane a ja przeciez z tych danych nie korzystam,ja ich nie chce, czy przypadkiem Polkomtel nie lamie prawa?". A jaka my-uzytkownicy forum, polkomtel, UOIK, Rada ministow, Sądy bedziemy mieli pewnosc ze bedziesz czytal te SMSy? "No bo ja myslalem ze to sms od kolezanki i nie chcialo mi sie go czytac", albo "Bo bylo glosno w autobusie i nie uslyszalem jak sms przyszedl".

    Najwyzsza pora zaczac brac odpowiedzialnosc za swoje czyny. Przekroczyles limit danych to nie jojcz ze to wina operatora. Nikt ci nie kaze sciagac bez opamietania. Liczniki danych w telefonach sa, programy do monitorowania transferow tez sa, nawet durne windows maja monitor aktualnego polaczenia (czy to modem/telefon na USB/czy karta wifi) gdzie mozna odczytac ilosc przeslanych danych(w obie strony).
    Ale nie, ty nie bedziesz sobie glowy tym zawracal, niech inni sie do ciebie dostosuja. Niech stana na glowie ale musi byc po twojemu.

    "ta jak ja w tej chwili łączę się z autobusu, za pomocą laptopa komunikującego się z telefonem po bluetooth" to twoje slowa. W komputerze masz mozliwoc spawdzenia ile danych juz wykorzystales. Ale masz to gdzies. NIE chcesz korzystac z mozliwosci nadzorowania wydatkow. Chcesz zeby ktos inny to za ciebie robil. Nie chcesz brac odpowiedzialnosci.

    "electro_Nick napisał:
    Przecież można w każdej chwili sprawdzić stan pakietu *121#

    Oczywiście, że można. Ale zazwyczaj się o tym zapomina. I jest to prawidłowość łatwa do przewidzenia. " to tez twoje slowa. Tu piszesz o problemach z pamiecia, a jak dostaniesz smsa z powiadomieniem to bedziesz pamietal o tym? jak dlugo? Tego oczywiscie nie zapomnisz, ale o takiej prostej czynnosci jak wyslanie sms zeby sprawdzic konto to juz zapomnisz. Hmm, to moze lepiej wydac pieniadze na lekarza niz na internet.


    Dobrze wiesz jakie sa reguly gry. Wszelkie tresci umow/promocji Plus umieszcza na swojej stronie, nie jednokrotnie czytalem je. Masz czarno na bialym co operator ci oferuje, czego czekuje itd. Jezeli NIE jest napisane ze bedziesz dostawac Smsy z powiadomieniem o braku srodkow na koncie przed koncem polaczenia internetowego, to kazdy myslacy przyjalby ze nie dostanie tego smsa i sam, bez niczyjej interwencji, zastanawialby sie co tu zrobic zeby nie przekroczyc limitu. Proste. Niestety nie dla ciebie.





    Gdyby plus napisal ze bedzie ci wysylac sms przed przekroczeniem licznika, a tego nie robi, to traktuje sie to jako niewywiazywanie sie z umowy. Wtedy to jest naciaganie, wprowadzanie w blad. Ale twierdzenie ze operator specjalnie nie wysyla smsow, chociaz nie musi, bo tylko patrzy jakby tu skroic biednego mariusza, a przeciez takich przypadkow sa tysiace, bo operator kocha zarabiac grube mliony w ten sposob, to jest to bezczelnosc.
    Bo to na tobie lezy obowiazek pilnowania wlasnych interesow a nie na kims innym.

    Jestes taki upierdliwy i tak bardzo sie troszczysz o innych uzytkownikow simplusa? A ile petycji utworzyles w ktorych ty i inni uzytkownicy prosicie o wysylanie smsow? 5? 10? 100? 0? Ty odrazu poleciales na skarge. Przepraszam, z zapytaniem czy plus nie popelnia przestepstwa.
    Podejrzewam ze jezeli sprawa nie zakonczy sie po twojej mysli to napiszesz do europejskego trybunalu sprawiedliwosci. Twoje prawo.


    Forumowicze wskazali Ci mozliwe sposoby poradzenia sobie z limitami(liczniki, 2 karty itd). Czyli jednak mozna sobie poradzic. Ty jednak swoj brak zardnosci chcesz przrzucic na innych.


    Dlaczego bronie Plusa?
    Bo od 11 lat jestem w plusie. Przez 3 lata po zakonczeniu umowy, mialem ten sam abonament, chociaz inni dawno korzystali juz z tanszych i promocji. To byla MOJA wina ze nie zadbalem o swoje interesy a nie operatora. On tylko swiadczy dla mnie uslugi. To JA mam dbac o jak najlepsze warunki, nie on. Od tamtej pory nabralem rozumu.

    Z internetu w plusie korzystalem bez IPlusa, czyli 10gr/100kb. Korzystalem z T610+bluetooth+laptop i jakos potrafilem upilnowac zeby nie przekroczyc 10-20 zlotych na internet. Bylo jasno powiedziane jakie sa warunki, ja na nie przystapilem i bylo wporzo. Teraz mam IPlusa jest fajnie bo mam internet na okraglo. 1GB limitu. Potrafie go sobie rozlozyc i pilnowac. Jak chce to potrafie go nie przekroczyc. Tylko przedewszystkim trzeba chciec.

    Poprostu uwazam ze nie masz racji.

    "Zastanawiają mnie jednak intencje osób (również na tym forum), które stają się obrońcami takiego sposobu na życie. Dlaczego osoba (potencjalna ofiara praktyk Plusa) broni podobne rozwiązania?"
    Mozemy zgadywac:
    a) bo uwazaja ze szukasz dziury w calym
    b) bo wszyscy pracuja w plusie
    c) bo jestesmy zawistnymi polakami i nie mozemy przebolec ze to ty wpadles na taki temat
    d) bo nie widza problemu, poniwaz oni sobie radza
    e) bo nie zgadzaja sie z toba (innymi slowy maja wlasne zdanie)
    f) bo oczywiscie sami stosuja takie praktyki
    ...


    Przykro to stwierdzic ale rosnie pokolenie roszczeniowe(nieuzasadnionych roszczen).

    PS
    Czekam na zarzuty ze jestem pracownikiem operatora GSM, jestem glupi, nie wiem co mówie, powinienem sie schowac pod ziemie itd.

  • #69 13 Maj 2008 00:27
    DJ Max
    Poziom 30  

    Polemika długa, a nad tym nie ma co gadać...

    Przecież właśnie na zapominalstwie operator zarabia - i o to tu chodzi. Tanie pakiety są tylko przykrywką.

    Tak jest nie tylko w plusie.

    Przykład? Orange POP. Masz możliwość kupienia za 6zł pakietu 600 SMS (1gr/SMS). Pakiet ważny 30 dni. Po 30 dniach pozostałe smsy przepadają i płacisz 0,2zł/SMS.

    Przyjmijmy że wszystkie 600 SMS jest wykorzystywane w ciągu miesiąca, co daje 20 SMS dziennie.

    Niby nic, ale jak się zapomni ustawić przypomnienia, to po zapomnieniu w ciągu - dajmy na to 5 dni - wysyłasz 100 drogich SMSów - "naciągają" na 20zł.

    Idzie się przyzwyczaić.

  • #70 13 Maj 2008 10:35
    wojtusp7
    Poziom 11  

    Mam telefon w era mix
    I jest trochę chamskie jak po skończeniu kredytu dalej łączę się z siecią i póżniej okazuje się że jestem na minusie bardzo dużo a nie mogę kupić nowego startera bo jestem związany umową
    A jak bym chciał dzwonić a mi się kredyt skończył i bardzo potrzebuję zadzwonić ,a sklepu nigdzie nie ma to wtedy już mi nie będą nabijali na minusie

  • #71 13 Maj 2008 11:59
    tzok
    Moderator Samochody

    Połączenia GPRS są rozliczane z pewnym opóźnieniem, stąd możliwość powstania debetu na koncie, ale nic nie sto na przeszkodzie aby zainstalować sobie taki np. NetMeter i samemu monitorować ilość przesłanych danych.

    Jedyne za co można winić operatora to właśnie to opóźnienie. Ale załóżmy, że wygrasz i operator zostanie zmuszony do bieżącego rozliczania i rozłączenia po przekroczeniu dostępnych środków - Ty będziesz zadowolony, ale ile ludzi nie? Ja np. zdecydowanie wolę zrobić debet (bo mam, np. szansę wejść na stronę banku i doładować konto) niż żeby mnie w takiej sytuacji rozłączyło.

  • #72 13 Maj 2008 12:10
    turbus_amator
    Poziom 13  

    Ja sie całkowicie zgadzam z autorem watku. Kożystam z Plusa tylko dla tego, ze tylko oni dają mi darmowy numer zawsze (a nie np na 3 miesiace a pozostały czas umowy to sobie moge ws..), ale i na tym trace mase pieniedzy :( operator nie poinformuje ze darmowy nr sie skonczył i trzeba znowu aktywowac, a pakiety, to prawie jak chwilowa zmiana taryfy!!
    Po drugie, odcinajac sie od internetu, a mowiadz np własnie o pakiecie "darmowy nr" to przeciez wszystko zalezy od czasu (co do sekundy) i operator dokładnie wie o której nam wyłączy usługe z miesiecznym wyprzedzeniem, wiedz co za problem wysłać sms ze termin waznosci pakietu upływa za 12 godzin :/ kozystam z niego juz 2 lata i doswiadczenie mnie nauczyło zeby czesto sprawdzac date konca bo zawsze mozna zapomniec, a juz nie raz miałem sytuacje ze 10zł doładowanie nic nie dało a ze mam miksa to nie mogłem sima wywalic:(

    ja uwazam ze jest to celowe nie infrmowanie klienta o zmianie wysokosci stawek!!!! i robnią to tylko dla kozysci materialnych!!

    jakos jak aktywujemy usłughe to chyba ze 3 albo 4 smsy dostajemy, tylko nie wiem poco one są :/ jakby w jednym niemogli napisac co aktywują, ze pobierasją opłate i dokładnie jaki pakiet

    smieszne jest tez to ze nie moge sobie aktywowac uslugi jak jeszcze jest aktywna(nałożyć czasów) tylko jak wiem ze bede musiał rozmawiac o tej konkretnej godzinier to musze rozmawiac do niej, rozłączyć sie, poczekać aż zdezaktywują pakiet i dopiero moge aktywować go ponownie i dalej rozmawiac :/ zwykle trwa to kilka minut, które w niektórych przypadkach moga byc zbawienne, a jak przecholuije to musze szukac doładowania bo braknier mi np 10gr na aktywacje pakietu :/ i wtedy operator debetu nie udzieli!!!! :/

    a jesli o internet chodzi to moim zdaniem rozłączac nie powinni ale wrecz wypadało by poinformować ze zostało Ci 5kB zebys wiedział kiedy walisz sobie debet mniejwiecej

  • #73 13 Maj 2008 12:22
    tzok
    Moderator Samochody

    Statutowym celem działalności każdej firmy jest maksymalizacja zysków! Ludzie zrozumcie to!

    Jak kiedyś się zadeklarowałem jako socjalista to mnie wyśmiano, a to co tu prezentujecie, to postulaty socjalistyczne - chcecie, żeby państwo zmusiło operatora, żeby się troszczył o Wasze interesy, bo Wy nie potraficie, a ta paskudna firma wykorzystuje wasze lenistwo i niewiedzę do zarabiania pieniędzy.
    Odpowiem - tak właśnie tak jest i takie jest prawo i obowiązek tej firmy, bo na tym właśnie polega kapitalizm - każdy ma się sam troszczyć o swoje interesy. Jeśli firma widzi gdzieś zysk to ma obowiązek go uzyskać. Skoro klienci sami zgadzają się na takie warunki to nie ma problemu. Jeśli firma działałby tak jak chce Mariusz, czyli robiła na swoją szkodę coś czego robić nie musi, jej akcjonariusze traciliby pieniądze i mogliby oskarżyć zarząd firmy o niegospodarność.

  • #74 13 Maj 2008 12:40
    turbus_amator
    Poziom 13  

    ale to niema zwiazgu z tym ze zmieniają oni taryfe opłat bez poinformowania nas otym!!!!!!!!!!!!! To niejest zwykły zysk!!!! to jest wykorzystanie nieuwagi klienta!!!

    tak samo mozna by powiedziec ze facet który na dyskotece dał dziewczynie podstepem tabletke gweałtu, a poznie zgwałcił ją, odpowiadać moze jedynie za podanie środka niedozwolonego, bo przecież nie zgwałcił :/ oporu nie robiła

    moze to niejest jakis wybitny przykład ale akurat mi sie skojazyło :p a przy okazji obrazuje dokładnie to co napisał kolega wyzej

  • #75 13 Maj 2008 13:01
    DJ Max
    Poziom 30  

    Nie krzycz. Taryfy nikt nie zmienia. Taryfa jest normalna, a ty wykupujesz pakiet. Po wykorzystaniu pakietu korzystasz z normalnej znanej taryfy, i tyle...

  • #76 13 Maj 2008 13:04
    tzok
    Moderator Samochody

    Taryfa to taryfa, niczego nie zmieniają, pakiety to nie jest taryfa i jedno z drugim nie ma związku. To tak jak bilet miesięczny na autobus - jest tańszy od normalnej opłaty za przejazd, ale płacisz za niego z góry i jest ważny przez okres czasu i tylko na określoną linię - nie ważne czy go wykorzystasz czy nie, nikt Ci za niego pieniędzy nie zwróci, nikt Ci też nie przypomni, że się skończył, jak Cię złapie kanar dzień po terminie biletu to zapłacisz karę, chyba że się wcześniej sam zorientujesz, kupisz normalny bilet i go skasujesz. To co Ty tu uprawiasz to jakbyś się temu kanarowi tłumaczył, że nie masz kalendarza i nie wiedziałeś jaki jest dzisiaj dzień...

  • #77 13 Maj 2008 13:08
    DJ Max
    Poziom 30  

    Bardzo dobre porównanie tzok.

    Możnaby się zastanawiać, dlaczego dzień przed skończeniem się terminu ważności biletu nie przychodzą do nas kanary lub ew. przedstawiciele przewoźnika, poinformować nas o końcu ważności.

  • #78 13 Maj 2008 14:03
    ob
    Poziom 18  

    tzok: normalnie myślałem że trole będą nadaj sobie debatować jak to plus oszukuje i łamie prawo, ale po Twoim porównaniu to już chyba żaden się nie odezwie, bo nie ma po co :)

  • #79 13 Maj 2008 17:10
    ojabun
    Poziom 11  

    Przyklad biletu miesiecznego jest piersza klasa.

    Przyklad dyskoteki bylby trafny gdyby operator ni z gruchy, ni z pietruchy, zmienil taryfe bo ma takie widzimisie. Wtedy wygrana w sadzie jak w kieszeni. Ale operator umawia sie z wami: jak minie 50MB to zaczynam naliczac drozej. Czyli nasza dziewczyna na dyskotece wpierw umowila sie z gosciem ze za X minut ona zostawi drinka, on wrzuci jeje pigolke a nastepnie zgwalci w dogodnym dla siebie momencie.

    Operator powiadamia was kiedy zmieni sposob naliczania: za 20 czy 50MB. Tu nie ma co glowkowac.

    Poza tym taki sie nie narodzil co by wszytkim dogodzil. Jeden bedzie chcial przypomnienie na 100KB, inny na 1MB inny na 5KB.

    Najlepsza odpowiedzia jest odp. tzoka. Nic dodac nic ujac.

  • #80 13 Maj 2008 17:32
    wladek83
    Poziom 32  

    Nie widzę powodu do zachwytu nad wypowiedzią Kolegi tzok - co ma piernik do wiatraka ? Wyjątkowo nietrafne porównanie...
    Do Kolegi MES Mariusza - podziękowania i szacunek za poruszenie tego tematu i nadanie mu biegu. W całości popieram Twoje stanowisko. A powoływanie się niektórych Kolegów na Regulamin operatora, stwierdzenia, że jak się nie podoba to won, jest wyjątkowo nie na miejscu. Właśnie dzięki takim ludziom jak MES Mariusz sprzedawcy nie mogą dowolnie i perfidnie nas okradać. Regulamin to jedno a jakość i rzetelności usług to drugie. Jak się nie podoba to won... Chciałbyś jeden z drugim usłyszeć od pracodawcy taki zwrot ? O ochronie konsumenta słyszał ktoś czy tylko o jego dojeniu ? Dziwię się niektórym na tym Forum, przyjmującym z pochylona głową każdy idiotyzm - bo Regulamin... PZPR i komunizm też miały być niepodważalne, ich obrona była w przysiędze milicjanta i żołnierza, ba - zapisana w Konstytucji ! I co ? LUDZIE to zmienili, bo było idiotyzmem ! Więc nie bądźmy stadem baranów pokornie i bezwarunkowo gotowych do strzyżenia.

    Pzdr.

  • #81 13 Maj 2008 18:42
    spovn83
    Poziom 14  

    Dla mnie siec PLUS jest tragiczna i najgorsza na swiecie :/// ja uzywam ****** i problemow z pakietem niemam zadnych wszystko dziala tak jak trzeba :) p.s. od kilku lat nie polecam sieci Plus znajomym, poprostu katastrofa i do tego niski poziom usług i tyle,

    (nie wymieniam swojej sieci nie chce promowac - gdyz pewnie ta siec tez miala by wrzucane ;p )

    p.s. to jak juz ktos uzywa internet - laptop- gsm to wystarczy sobie zapodac jakis dobry programik co sumuje kB i po sprawie :)

    ale za zlozeniem skargi tez bym glosowal :) juz dosc zarbili Ci wszyscy operatorzy na Nas :/

  • #82 13 Maj 2008 19:09
    MES Mariusz
    Poziom 36  

    spovn83 napisał:
    za zlozeniem skargi tez bym glosowal :) juz dosc zarbili Ci wszyscy operatorzy na Nas :/

    Wyślij. Nie masz nic do stracenia. Ja już wysłałem do UKE, podobnie z resztą, jak spora grupka osób zaangażowanych w temat na tym forum. Na pierwszej stronie tej dyskusji znajdziesz przykładowy wzór skargi oraz adres WWW formularza, za pomocą którego możesz wysłać swoją skargę zaledwie wykonując kilka kliknięć.

    Jak już napisałem wcześniej, dzisiaj otrzymałem listem poleconym kopię pisma wysłanego z Departamentu Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego UKE do Polkomtela, gdzie UKE popiera moje stanowisko w tej sprawie:

    (...) chociaż rozpoczęcie przez Użytkownika korzystania z usługi operatora poprzez czynność faktyczną, stanowi dorozumianą zgodę na zapisy wszelkich postanowień regulaminu oraz cennika, należy wskazać, iż w interesie operatora jest wzajemna informacja i pełna świadomość Użytkowników. (...)

    UKE stwierdza co następuje: (... ) Dalsze korzystanie przez Użytkowników z usługi po przekroczeniu uprzednio wykupionego pakietu powinno być poprzedzone komunikatem zwrotnym, iż dalsze połączenia będą taryfikowane zgodnie z obowiązującym cennikiem.(...)

    Kolejna moja skarga w tej sprawie wędruje do UOKiK.

  • #83 13 Maj 2008 19:35
    tzok
    Moderator Samochody

    MES Mariusz napisał:
    (...)
    użytkownicy Simplusa mogą wykupić pakiet internetowy 20 lub 50 MB za kwotę kilku złotych
    (...)
    Tylko, że po przekroczeniu tego pakietu (użytkownik nigdy nie wie, kiedy to następuje) system zaczyna taryfikować połączenie z internetem po bardzo wysokich stawkach (idących w dziesiątki złotych).
    Skoro wykupił pakiet na 20MB lub 50MB to jak to "nigdy nie wie, kiedy to (koniec pakietu) następuje" - oczywiste jest, że po przesłaniu tych 20MB lub 50MB.
    Po drugie - co to znaczy "bardzo wysokie stawki" - po wyczerpaniu pakietu, połączenia są taryfikowane zgodnie z posiadaną taryfą, czyli po normalnie obowiązujących stawkach, to w pakiecie są "bardzo niskie stawki" a poza nim normalne.

    Jak zareagujesz jeśli w odpowiedzi na Twoją skargę operator stwierdzi, że nie chce mieć problemów i... całkowicie zlikwiduje pakiety na dostęp do Internetu?

    Nikt nie zmusza Cię do korzystania z usług takiego czy innego operatora, do wybrania takiej, a nie innej taryfy czy zakupienia lub nie jakiś pakietów. Kupując jakąś usługę zgadzasz się na stawiane przez sprzedającego (operatora) warunki, jeśli Ci te warunki nie odpowiadają możesz próbować je negocjować z operatorem, ale jeśli już się na nie zgodziłeś, to nie masz podstaw aby żądać by operator je zmienił, tzn. w ogóle nie masz podstaw niczego żądać od operatora, poza tym aby wywiązywał się z zawartej między wami umowy. Możesz o coś wnioskować, możesz coś sugerować, ale nie żądać.

    Dostęp do internetu przez komórkę, nie jest produktem niezbędnym do życia, więc operator nie ma obowiązku udostępniać go jak najszerszej grupie odbiorców, może tez dowolnie ustalać ceny i zasady - tak, żeby jemu się to opłacało i aby jak najwięcej na tym zarobić.

    Śmieszne są zarzuty, że taka czy inna firma na Was zarabia - no jasne, że na Was zarabia, każda firma zarabia na swoich klientach, po to właśnie istnieje. W kapitalizmie firmy istnieją przede wszystkim by wytwarzać zysk, a wytwarzanie produktów i zaspokajanie potrzeb konsumentów są na dalszym planie.

  • #84 13 Maj 2008 19:52
    wladek83
    Poziom 32  

    Kolego tzok - masz 759 podziękowań za pomoc. Bezpośrednio świadczy to o dużej wiedzy technicznej, pośrednio o wysokiej inteligencji. Ale polemizujesz i przytaczasz argumenty nie na temat. Nikt tu nie kwestionuje zasad kapitalizmu czy sensu działania firm nastawionych na zysk. To my świetnie wiemy i rozumiemy. Nie rozumiemy jedynie, dlaczego operator sieci wykorzystuje swoją uprzywilejowana pozycję w umowie i stosuje niegodziwe praktyki! Operator ma możliwości techniczne powiadamiania mnie o durnowatych konkursach oraz "promocjach", ale przenigdy z nich nie skorzysta do poinformowania mnie, że skończyła się moja 2 letnia umowa ( i obligatoryjnie jest przedłużana ) czy też ostrzec przez wyższymi opłatami ! I o to chodzi, a nie o zapłatę za usługę, bo to oczywiste. Może mnie bombardować spamem, to niech wyśle choć raz użytecznego SMS-a.

    Pzdr.

  • #85 13 Maj 2008 20:45
    tzok
    Moderator Samochody

    Operator wysyła użyteczne SMSy, ale użyteczne dla niego nie dla siebie...

    Co niby jest argumentem nie na temat? Porównanie do biletu miesięcznego? Owszem bardziej to pasuje do pakietu darmowych rozmów przez miesiąc ale ogólne zasady są identyczne, bo zarówno czas (obowiązywania pakietów) jak i ilość (przesłanych danych) są wielkościami mierzalnymi. No i nie ma kary za przekroczenie pakietu (czyli kanar każe Ci tylko kupić i skasować normalny bilet, a nie nakłada na Ciebie mandatu).

    Mogę nie pochwalać takich praktyk operatora, uważać je za nieeleganckie i doskonale zdaję sobie sprawę, że operator liczy na to, że nie będziesz pamiętał o tym, iż pakiet się skończył i nabijesz sobie większy rachunek.
    Niemniej nikt tu nikogo nie okrada ani nie oszukuje. Obie strony zgadzają się na takie warunki, dlatego warto mowę przeczytać przed jej zawarciem.
    Mi się nie podoba forma w jakiej to Mariusz napisał, ba ja go rozumiem, ale chcąc być po pierwsze sprawiedliwym - muszę stanąć w obronie Plusa, bo z prawnego punktu widzenia nie jest on niczemu winny, a to co robi Mariusz jest negatywną propagandą przeciwko firmie do której on sam się zraził.

    P.S.
    Na przysyłanie reklam mogłeś się nie zgodzić... podpisując umowę wcale nie musiałeś wyrażać zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych do celów marketingowych (to tak na marginesie).

  • #86 13 Maj 2008 21:13
    technogood
    Poziom 9  

    ja ma inny pomysł kupcie sobie kilka starterów i używajcie na nich transmisji danych skoro operator nie przerywa połączenia bo możesz ściągać ważny plik to znaczy że korzystasz z netu tworząc debet na koncie. Do czego zmierzam robicie tak aż połączenie zostanie przerwane bo w końcu chyba muszą cię rozłączyć bo tego debetu to chyba dużo nie da się zrobić ale po zablokowaniu karty zmieniacie ją na kolejną i dalej robicie to co poprzedni czyli żyłowanie konta na full itd.
    Operator chyba zwróci uwagę na fakt że częściowo świadczy usługi za free a te pazery na pewno tego tak nie zostawią

  • #87 13 Maj 2008 21:13
    MES Mariusz
    Poziom 36  

    Witamy nowego kolegę na forum :-) Napisałeś całe dwa posty, wszystkie w moim temacie. Znaczy, że się podoba. Miło mi :-)

    ojabun napisał:
    Wiesz MES Mariusz, jestes reprezentantem grupy ludzi którzy popelniaja bledy, a wine zrzucaja na innych. Poparzyles sie o goracy garnek - to winna producenta garnka bo nie ostrzegl mnie ze garnek moze miec wysoka temperature.

    Nie wiem, czy zdajesz sobie z tego sprawę, ale właśnie zastosowałeś pewną banalną sztuczkę psychomanipulacyjną. Sam je często stosuję, tyle, że moje są bardziej wyszukane :-P. Twoja jest tak banalna, że nawet nie będę miał uciechy w kontrargumentowaniu, więc sobie podaruję :-)

    ojabun napisał:
    Dobra, beda ci wysylac SMSy. I co dalej? Otworzysz kolejny watek o plusie?

    Aleś Ty ciekawski. Co by Ci tu odpowiedzieć, przyjacielu? Hmm. Tak! Tak! :-D. Upiorny MES Mariusz, który zaatakował biednego Plusika, będzie go dławił i tłamsił, aż się biedactwo wypromieniuje ;-). O co on się go w ogóle czepia? Czyżby o to, że biedny operatorek niewinnie i chwilowo przecież zgodnie z prawem zyskuje sobie na jego nieuwadze wynikającej z ciężkiej i stresującej pracy on-line? Cóż w tym złego? Przecież to fajnie tak sobie powykorzystywać czyjąś nieuwagę. No i przede wszystkim, po cóż go informować o tym, że pakiet się skończył? Przecież wtedy mógłby się rozłączyć, albo doładować pakiet, i już by chamidło nie dało się naciąć na droższą stawkę. A jak będziemy siedzieć cicho, to jest szansa, że ten gość przegapi koniec pakietu, i będzie można na frajerze zbić niezłą kaskę. A jak mu już będziemy wysyłać sms-y z informacją o wyczerpaniu pakietów, to i tak na pewno założy jeszcze pięć innych tematów, bo mu się będzie nudziło. Tak, tak. On sobie na pewno nie odpuści! Na pewno nie doceni gestu operatora, bo przecież to cham zbolały, ten MES Mariusz upiorny! :-D

    ojabun napisał:
    Przekroczyles limit danych to nie jojcz ze to wina operatora.

    Oczywiście, że nie. Nietakt operatora polega zupełnie na czymś innym - na olaniu klienta, i niebezpiecznym dla niego nie poinformowaniu go, nie o regulaminie pakietu (który być może zna na pamięć), ale o CHWILI w której pakiet został przekroczony.

    ojabun napisał:
    Liczniki danych w telefonach sa, programy do monitorowania transferow tez sa, nawet durne windows maja monitor aktualnego polaczenia (czy to modem/telefon na USB/czy karta wifi) gdzie mozna odczytac ilosc przeslanych danych(w obie strony).

    Oj, jak już się tak bardzo upierasz, to po prostu załóżmy, że jestem informatycznym kretynem, i nie wiem co to licznik danych. Tymczasem przecież operator nie poinformował mnie w swoim magicznym regulaminie o konieczności wykazania się znajomością sieci komputerowych czy umiejętności posługiwania się softem do wróżenia bilingu danych w celu uniknięcia przekroczenia limitu pakietu. Co byś jeszcze nie wymyślił, i tak zupełnie nie o to chodzi. Żaden operator nie będzie honorował reklamacji i roszczeń na podstawie cudacznych liczników danych po stronie klienta. Dlatego, informacja o przekroczeniu limitu pakietu musi nadejść tylko i wyłącznie od operatora (nikt tak na prawdę nikt nie wie o chwili przekroczenia pakietu poza nim samym). Skazanie klienta na samodzielne wróżenie końca pakietu jest w moim przekonaniu jawną niegodziwością.

    ojabun napisał:
    Ale nie, ty nie bedziesz sobie glowy tym zawracal, niech inni sie do ciebie dostosuja.

    Ja szczerze powiedziawszy mam to gdzieś. Z chwilą wyczerpania pakietu (lub wcześniej) chcę otrzymać stosowną o tym informację. Do póki tak się działo nie będzie, ja wszem i wobec będę wyrażał własne niezadowolenie, czy to się operatorowi podoba, czy też nie. W interesie operatora (bo przecież nie Babci Józi ) jest zadowolenie klientów. Niestety na zadowolenie klientów trzeba sobie najpierw zasłużyć.

    ojabun napisał:
    Tu piszesz o problemach z pamiecia, a jak dostaniesz smsa z powiadomieniem to bedziesz pamietal o tym?

    Ależ do Ciebie wszystko dociera okrężną drogą. W sumie to jesteś zabawny (albo nieuważny) ;-). SMS ma ci przypomnieć, o tym, że pakiet zaraz wyczerpie się, albo właśnie się wyczerpał. Ten SMS nie ma Cię leczyć z zapominalstwa :-) Równie dobrze za takie leczenie mógłbyś przecież uznać inne komunikaty Simplusa, np. te informujące o zbliżającym się upływie aktywności konta, a przecież nie o leczenie chodzi w tych komunikatach :-)

    ojabun napisał:
    twierdzenie ze operator specjalnie nie wysyla smsow, chociaz nie musi, bo tylko patrzy jakby tu skroic biednego mariusza, a przeciez takich przypadkow sa tysiace, bo operator kocha zarabiac grube mliony w ten sposob, to jest to bezczelnosc.

    Nie no, gdzież by tam znowu :D. On tego nie robi specjalnie. On to robi przez przypadek ;)

    ojabun napisał:
    Bo to na tobie lezy obowiazek pilnowania wlasnych interesow a nie na kims innym.

    Już niech tym się lepiej zajmie Rzecznik Praw Konsumenta. Ty nie jesteś dla mnie wystarczająco kompetentny ;-)

    ojabun napisał:
    Podejrzewam ze jezeli sprawa nie zakonczy sie po twojej mysli to napiszesz do europejskego trybunalu sprawiedliwosci. Twoje prawo.

    Kto wie, kto wie :-)

    ojabun napisał:
    Forumowicze wskazali Ci mozliwe sposoby poradzenia sobie z limitami(liczniki, 2 karty itd). Czyli jednak mozna sobie poradzic. Ty jednak swoj brak zardnosci chcesz przrzucic na innych.

    Chyba zapomniałeś użyć wyrazu "niektórzy" :D. Część użytkowników forum, wraz z Urzędem Komunikacji Elektronicznej popiera moje roszczenia.

    ojabun napisał:
    "Zastanawiają mnie jednak intencje osób (również na tym forum), które stają się obrońcami takiego sposobu na życie. Dlaczego osoba (potencjalna ofiara praktyk Plusa) broni podobne rozwiązania?"
    Mozemy zgadywac:
    a) bo uwazaja ze szukasz dziury w calym
    b) bo wszyscy pracuja w plusie
    c) bo jestesmy zawistnymi polakami i nie mozemy przebolec ze to ty wpadles na taki temat
    d) bo nie widza problemu, poniwaz oni sobie radza
    e) bo nie zgadzaja sie z toba (innymi slowy maja wlasne zdanie)
    f) bo oczywiscie sami stosuja takie praktyki
    ...

    g) bo dali się wycyckać, a teraz jest im głupio, że nie walczyli o swoje interesy :D

    Zgadywać możemy w nieskończoność, ale nie o to chodzi. Ani ja, ani Ty nie jesteśmy w stanie dociec prawdziwych intencji, któregokolwiek z użytkowników forum. A to były co najwyżej (i są nimi w dalszym ciągu) pytania na pomyślenie. Nie warto na nie odpowiadać, ponieważ odpowiedź "jedynie słuszna" tutaj nie istnieje. Każdy z nas powinien poszukać jej w głębi samego siebie.

    ojabun napisał:
    PS
    Czekam na zarzuty ze jestem pracownikiem operatora GSM, jestem glupi, nie wiem co mówie, powinienem sie schowac pod ziemie itd.

    Zbyt nisko cenisz swojego współrozmówcę :-). Choć z pewnością stosuję barwną retorykę, szanuję osoby z którymi rozmawiam. Innymi słowy - nie rozmawiam z byle kim ;-). Cenię sobie Twoje zdanie, nawet jeśli z nim się nie zgadzam. Dziękuję również za czas, który poświęciłeś na odpowiedź dla mnie.

    Pozdrawiam serdecznie
    Mariusz

  • #88 13 Maj 2008 21:21
    ojabun
    Poziom 11  

    Szanowny Panie, korzystanie z komunikacji miejskiej jak i korzystanie z sieci GSM nie jest obowiązkowe. Nikt Pana do tego nie zmusza. To są usługi które dane firmy świadczą dla Pana. Z tych usług może pan korzystać lub nie. To jest wolny kraj.
    ZTM, Era, Orange, i przedewszystkim PlusGSM jasno okreslaja jakie i w jaki sposób świadczą usługi. Jezeli warunki Panu nie odpowiadaja to nikt pana nie zmusza do korzystania z tych usług. To jest proste jak konstrukcja cepa.

    W którym punkcie regulaminu jest napisane ze firma rezerwuje sobie prawo do okradzenia Pana? Kiedy ostatni raz wplaciles pieniadze na swoje konto a operator powiedzial "mam go gdzies, nie odnotuje tego zasilenia, niech jelen dalej doładowuje" ? Pieniądze tracicie przez swoje roztargnienie. Plus jasno mówi "masz 50MB a potem naliczam jak zwykle".
    Zostales uprzedzony, zostales powiadomiony, dostales to czarno na bialym. A ty masz jeszcze do niego pretensje.

    Przyklad autobusu jest doskonale trafiony.
    1)Mamy strone świadczącą usługi i stronę korzystającą z tych usług(zupelnie jak w sytuacji z operatorem GSM).
    2)Swiadczący usługi jasno stawia warunki: bilet masz ważny X*24 godziny od chwili skasowania, jezeli bedziesz jechal bez waznego biletu dostaniesz kare(analogicznie do plusa: masz 20MB po taniszej cenie, jak przekroczysz transfer to bede ci liczyl po cenie jaka jest w twojej taryfie)
    3)To na pasażerze spoczywa obowiazek pilnowania zeby jechał z ważnym biletem(użytkownik GSM ma pilnować kiedy kończy mu sie limit danych)

    Dlaczego to ktoś ma za Ciebie pilnować czy jedziesz na ważnym bilecie, skoro ty nie raczysz spojrzeć na zegarek/kalendarz (przekraczasz limit bo nie chce ci sie spojrzec na licznik danych)?

    Ok, zdarzy sie ze jedziesz troche dłużej i kanar może cie dupnąć. Mozemy teraz dyskutować czy wina leży po stronie przewoźnika czy po twojej. Możesz sie jednak odwołać. W przypadku plusa masz lepiej bo nikt ci odrazu ogromnej kary nie przwala tylko nalicza dalej po cenie ktorą ty dobrze znasz. Nie trzymasz sie zasad, to przyjmij zasłużoną karę, a nie robisz wokół siebie rozgłos jak to zostałeś ciężko przez los pokrzywdzony. Przecież ty nie masz sobie nic do zarzucenia.

    Cytat:

    Wladek83:
    A powoływanie się niektórych Kolegów na Regulamin operatora, stwierdzenia, że jak się nie podoba to won, jest wyjątkowo nie na miejscu

    Czyli twierdzisz ze zmiana warunków meczu na korzyść jednej z drużyn jest w porządku? No super fajnie by było gdy MON powiedział że idziesz na ZSW na 10msc a na miejscu okazuje sie ze bedziesz służył 16msc.

    REGULAMIN jest poto tworzony żeby obie strony miały jasny obraz sytuacji w jaka sie pakują. Przestrzegane go gwarantuje ze jezeli druga strona nie wywiąże się z umowy to możesz zerwać umowe. Plus wywiązuje się z umowy. Dostarcza ci te 20MB po niższej cenie.
    A ty w trakcie gry domagasz sie wiecej. Jestes nie fair. Plus nigdy ci nie powiedział że bedzie ci przysylal SMS przed upływem limitu. Gdyby tak zrobil to teraz przyznalbym wam racje. Ale w moim mniemaniu racji nie macie.

    Jeżeli nie zauważyliscie to mamy rok 2008. Teraz nikt nikogo nie zmusza do korzystania z jednego dostawcy(poza ZUSem i innymi takimi). Ilu masz operatorow po kablu? Ilu komórkowych? Nie jesteś skazany na jednego producenta komórki. Masz do wyboru do koloru. Czy konstytucja zmusza sie do korzystania z Simensa? Czy Era mówi że możesz korzystać tylko z tel. Nokii? Nie. Masz pełną swobodę. Ty masz wybór ale z niego nie korzystasz. Uważasz że moje wypowiedzi są nie na miejscu bo jeżeli operator mi nie odpowiada to go mogę zmienić.

    Czy ktoś zmusza cię żebyś całe życie spędził z jedną kobietą, tym bardziej że nie pasujecie do siebie i źle się dzieje w małżeństwie? Nie.
    Są rozwody, możesz ją nawet poprostu opuścić.
    Ale nie. Ty będziesz siedział z nią do końca życia, będziesz ją zmuszał aby to ona się do Ciebie dostosowywała, a i tak bedziesz nie zadowolony.

    Praca. Jak mi pracodawca mówi że mogę sobie iść jak mi się nie podoba to idę jeżeli mi się nie podoba. Jak straci pracownika raz, drugi, plan mu leci gruzy, to w końcu pójdzie po rozum do głowy i zmieni to i owo żeby pracownicy byli zadowoleni. Tak to działa.

    Tacy jestescie butni, skargi bedziecie pisac, w mediach to jeszcze naglośnicie. Ale do głowy wam nie przyszło że można zrezygnować z tych pakietów i nie korzystać z neta. Jak mu nikt nie bedzie chciał korzystać z usługi to albo ją zlikwiduje albo zrobi tak żebyście byli zadowoleni. Łatwiejsze i skuteczniejsze niż pisanie skarg. Net przez komórkę to nie jest element niezbędny do życia. To nie pokarm czy powietrze. Net to jest luksus i jako taki jest nieobowiązkowy.

    Cytat:
    wladek83:
    Nie rozumiemy jedynie, dlaczego operator sieci wykorzystuje swoją uprzywilejowana pozycję w umowie i stosuje niegodziwe praktyki!

    Jakie niegodziwe praktyki? Kiedy zamiast 50MB "sprzedał" ci w rzeczywistości 47MB? To jest niegodziwa praktyka. Albo 20MB musisz wykorzystać w ciągu 15 minut, ale o tym ci nie powiedział. To jest niegodziwa praktyka. A ty sie unosisz bo operator oznajmil ci ze po 20MB bedzie ci naliczal jak zwykle(poza pakietem), bo Tobie nie chce sie pilnować.

    Wskaż który z arumentów tzok`a jest nie na temat. Wytłumacz,jeżeli to nie jest problem. Bo wiesz, ja slepo zapatrzony w polkomtel mam ciężki pomyslunek i nie widze dlaczego przyklad autobusu, operatora ktory normalnie zarabia, a ty tracisz przez swoje gapiostwo, sa argumentami nie na temat.

    Jak cie denerwują reklamówki to napisz pismo do plusa że nie życzysz sobie spamu. To juz sie predzej kwalifikuje do UOKIK. Najpierw od tego zacznij. Chyba ze operator zawarl z tobą umowe ze sie zgadzasz na otrzymywanie tych smsow. Wtedy twoje skargi sa bezzasadne.

    Zacznijcie brac odpowiedzianosc za swoje czyny, umowy ktore zawieracie, a nie w miedzy czasie stwierdzacie ze jednak na tym dobrze nie wychodzicie i mowicie że to druga strona jest nie uczciwa.
    Wziać telefon w promocji(taki za 1800) a potem nie placic abonamentu i byc oburzonym że operator chce go spowrotem. Sorry, ale to trąci cwaniactwem.


    W paru wypowiedziach znalazły się zformułowania które jasno sugerują że wypowiadający się są zawistni. Oni dorobili sie, a ja nie, to popsuję im zabawę i ich pozwe. Oni maja duzo pieniedzy a ja nie, to zrobie tak zeby im bylo przykro. To jest zawiść a nie walka o swoje interesy.

  • #89 13 Maj 2008 21:24
    MES Mariusz
    Poziom 36  

    Widzę, że pisujemy w jednym momencie :-). W tej sytuacji najmocniej upraszam o uprzednie zapoznanie się z tym, co odpisałem Ci / Panu wyżej :-)

  • #90 13 Maj 2008 21:32
    tzok
    Moderator Samochody

    MES Mariusz napisał:
    Przecież wtedy mógłby się rozłączyć, albo doładować pakiet, i już by chamidło nie dało się naciąć na droższą stawkę. A jak będziemy siedzieć cicho, to jest szansa, że ten gość przegapi koniec pakietu, i będzie można na frajerze zbić niezłą kaskę.
    Doskonale zdaję sobie sprawę, że właśnie o to chodzi operatorowi, ale uważam, że ma do tego prawo.

    MES Mariusz napisał:
    Oj, jak już się tak bardzo upierasz, to po prostu załóżmy, że jestem informatycznym kretynem, i nie wiem co to licznik danych. Tymczasem przecież operator nie poinformował mnie w swoim magicznym regulaminie o konieczności wykazania się znajomością sieci komputerowych czy umiejętności posługiwania się softem do wróżenia bilingu danych w celu uniknięcia przekroczenia limitu pakietu.
    To że jesteś "informatycznym kretynem" (sorry, to Twoje własne słowa) to tylko Twoja wina. Jak kupujesz samochód też nikt Cię nie pyta czy masz prawo jazdy... masz do dyspozycji odpowiednie narzędzia aby kontrolować limity w pakietach, a że nie potrafisz z nich skorzystać... sorry Winnetou ;)

    MES Mariusz napisał:
    W interesie operatora (bo przecież nie Babci Juzi) jest zadowolenie klientów.
    Zapewniam Cię, że operator lepiej wie od Ciebie co jest w jego interesie... skoro mają klientów którzy się zgadzają na takie warunki i mogą na nich zarabiać to z powodu 10 czy 100 niezadowolonych, nie zrezygnują z zarabianiu na kilkuset tysiącach zadowolonych.


    Żeby nie było niedomówień - nie mam żadnego związku z operatorem sieci Plus GSM - firmą Polkomtel, od blisko 10 lat korzystam z usług pre-paid (POP) sieci Orange (wcześniej Idea).