Witam,
zamontowałem do swojego samochodu komputer pokładowy, dostarczyłem mu praktycznie wszystkie informacje (VSS z wejscia komputera). Brakuje mi tylko impulsów drogi.
Pomyłkowo pobrałem je z komputera z wyjścia czujnika obrotów wału korbowego.. ale to raczej nie to o co mi chodziło... przynajmniej obserwując wskazania, ponieważ na postoju Smile mierzy mi prędkość wału Smile zamiast wskazywać 0 km/h, jest ok 10 km/h (impulsy VSS i drogi idą przewodem który jest ekranowany więc nie powinno chyba być problemów z tym.. no chyba że za mała amplituda sygnału i wchodziły na to zakłócenia z cewki układu zapłonowego w co osobiście bardzo wątpie, raczej faktycznie to nie to wyprowadzenie o które chodziło....
Impulsy pobrałem z wejść 18 (VSS) i 11 (rzekomy czujnik drogi...). [schemat wyprowadzeń komputera w załączniku]
Sam czujnik ma taką konstrukcję jak poniżej co być może tłumaczy duża wahania wskazywanych wartości imp. drogi (zbyt duża ilość imp. w danej chwili... (duża ilość szczelin i duży moment obrotowy) Dlatego tym bardziej wydaje mi się że impulsy wziąłem ze złego miejsca.
Schemat połączeń w cc 900 wygląda mniej więcej tak..
Czytałem trochę o rozwiązaniach z halotronem i magnesami mocowanymi na tarczy koła, ale ni wydaje mi się to zbyt trwałe rozwiązanie mechaniczne.
Czy jest jakaś inna alternatywa niż to rozwiązanie..
Ew. czy można do tego jakoś wykorzystać licznik kilometrów dziennych w zegarach, lub gdzieś w instalacji elektrycznej te impulsy sie pojawiają , ew. jakiś impulsator na linkę przy zegarach, idzie coś takiego kupić ?
Proszę o pomoc, i pozdrawiam.
zamontowałem do swojego samochodu komputer pokładowy, dostarczyłem mu praktycznie wszystkie informacje (VSS z wejscia komputera). Brakuje mi tylko impulsów drogi.
Pomyłkowo pobrałem je z komputera z wyjścia czujnika obrotów wału korbowego.. ale to raczej nie to o co mi chodziło... przynajmniej obserwując wskazania, ponieważ na postoju Smile mierzy mi prędkość wału Smile zamiast wskazywać 0 km/h, jest ok 10 km/h (impulsy VSS i drogi idą przewodem który jest ekranowany więc nie powinno chyba być problemów z tym.. no chyba że za mała amplituda sygnału i wchodziły na to zakłócenia z cewki układu zapłonowego w co osobiście bardzo wątpie, raczej faktycznie to nie to wyprowadzenie o które chodziło....
Impulsy pobrałem z wejść 18 (VSS) i 11 (rzekomy czujnik drogi...). [schemat wyprowadzeń komputera w załączniku]
Sam czujnik ma taką konstrukcję jak poniżej co być może tłumaczy duża wahania wskazywanych wartości imp. drogi (zbyt duża ilość imp. w danej chwili... (duża ilość szczelin i duży moment obrotowy) Dlatego tym bardziej wydaje mi się że impulsy wziąłem ze złego miejsca.

Schemat połączeń w cc 900 wygląda mniej więcej tak..

Czytałem trochę o rozwiązaniach z halotronem i magnesami mocowanymi na tarczy koła, ale ni wydaje mi się to zbyt trwałe rozwiązanie mechaniczne.
Czy jest jakaś inna alternatywa niż to rozwiązanie..
Ew. czy można do tego jakoś wykorzystać licznik kilometrów dziennych w zegarach, lub gdzieś w instalacji elektrycznej te impulsy sie pojawiają , ew. jakiś impulsator na linkę przy zegarach, idzie coś takiego kupić ?
Proszę o pomoc, i pozdrawiam.