Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat CC 900 SPI mała moc silnika.

ADAMOS84 20 Kwi 2008 10:32 6026 5
  • #1 20 Kwi 2008 10:32
    ADAMOS84
    Poziom 9  

    Witam !!!
    Od 10 miesięcy posiadam samochód CC 900 o przebiegu aktualnie 100tyś. Na samym początku jak go kupiłem wymieniłem wypalony zawór plus plantowanie głowicy, jednak samochodzik wg mnie ma mało mocy. Rozpędzenie do 100 km na godzinę zajmuję mu ponad 50 sekund, brak też dynamiki przy wyprzedzaniu. Dodatkowo dodam, że auto posiada instalację LPG, jednak na gazie i benzynie osiągi są podobne. W samochodzie sprawdzałem ciśnienie sprężania (10-11atmosfer ?), katalizator jest ok, nowe przewody (NGK) i świece (ISKRA), wymieniony filtr paliwa powietrza i filtr gazowy. Samochód był podłączony do komputera oprócz paru błędów które zostały wykasowane wszystko było ok. Spalanie na gazie jest wysokie ok 9l/100km (gaz regulowany), przy jeździe na benzynie przy gwałtownym naciśnięciu pedału przyśpieszenia słyszalny jest szum w silniku i autko długo zastanawia się nim przyśpieszy. Proszę was o jakieś rady dalszego diagnozowania, może jakiś czujnik źle wskazuje, albo uszkodzony jest sterownik, a może jest to wina usterki mechanicznej wszelkie sugestie są mile widziane. Jak macie jakiś pomysł piszcie
    Pozdrawiam Adam

    0 5
  • #2 20 Kwi 2008 12:25
    luki1979
    Poziom 14  

    to może podaj te błędy jakie były zapisane. Po skasowaniu już się żaden z nich nie pojawił? Może po obróbce głowicy rozrząd jest źle ustawiony?
    Ja bym sie jednak przejechał bez układu wydechowego - może kat jest drożny, ale tłumik zatkany?

    0
  • #3 20 Kwi 2008 13:14
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Rozrząd skopany na 100%

    0
  • #4 20 Kwi 2008 13:27
    ADAMOS84
    Poziom 9  

    Błędów dokładnie nie pamiętam z tego co zapamiętałem to błędy przepustnicy i wtryskiwacz. Z tego co serwisant mówił są to błędy powstałe w wyniku załączania gazu i one nie powodują problemów. Z reszta po wykasowaniu zrobiłem z 200 km na benzynie i poprawy nie zauważyłem. Jeśli chodzi o rozrząd to w 900 są hydrauliczne regulatory luzu. W zasadzie to głowica była rozebrana i popychacze były wymontowane może przy zakładaniu nie zostało wszystko dobrze zrobione. Jeśli chodzi o rozrząd to co powinienem zrobić? Katalizator sprawdzałem był dobry o rurze wydechowej nie słyszałem, że może się zapchać więc jej nie ruszałem.

    0
  • #5 20 Kwi 2008 19:31
    luki1979
    Poziom 14  

    ale przecież rozrząd, to nie tylko hydrauliczne kasatory luzu! Swoją drogą po ściągnięciu głowicy, z popychaczy hydraulicznych należy wylać olej, by po złożeniu mogły się dostosować (zapompować) do nowych warunków pracy.
    Sprawdź znaki na rozrządzie, to znaczy czy zależność między wałem korbowym a wałkiem rozrządu jest idealnie zachowana.

    0
  • #6 20 Kwi 2008 20:29
    ADAMOS84
    Poziom 9  

    Akurat zbliża się wymiana oleju w moim samochodzie myślicie , że odkręcenie pokrywy zaworów i wylanie z popychaczy oleju powinno coś zmienić??? Czytałem gdzieś, że te zawory po montażu należy ustawiać nawet jeśli mają hydrauliczne kasatory luzu to prawda? Rozrządu jeszcze nie wymieniałem ale też już czas o nim pomyśleć. W 900 rozrząd jest na łańcuszek więc jeśli byłaby pomyłka to stosunkowo duża o 1 ząbek, ponieważ nie znam historii wcześniejszych napraw wiec taka opcja też wchodzi w grę. Dzięki za podpowiedzi, może ktoś wypowie sie w sprawie kasatorów i ustawiania zaworów.

    0