Od wczoraj mam na zegarach Generator Werksttat i świeci się kontrolka ładowania. Stało się to nagle podczas jazdy.
Sprawdziłem i tak
Brak ładowania napięcie na zaciskach aku niecałe 12V
Pasek napędzający jest cały i napędza altka bez problemu.
Rolka jest cała żadnych drgań ,pisków szumów.
Patrząc na alternator z góry przy zapalonym silniku widzę że wiatraczek(wew. alternatora) który jest bliżej paska napędzającego i rolki obraca się - natomiast ten od strony regulatora napięcia stoi w miejscu.
Alternator 120A by Bosch. Auto Passat B5 115 PS TDI
Pytanie jest następujące jak dokładnie sprawdzić przyczynę braku ładowania(patrząc na powyższe objawy) i nie brnąć w niepotrzebne koszta. Mam podejrzenie że to regulator napięcia ale wolałbym mieć pewność.
Sprawdziłem i tak
Brak ładowania napięcie na zaciskach aku niecałe 12V
Pasek napędzający jest cały i napędza altka bez problemu.
Rolka jest cała żadnych drgań ,pisków szumów.
Patrząc na alternator z góry przy zapalonym silniku widzę że wiatraczek(wew. alternatora) który jest bliżej paska napędzającego i rolki obraca się - natomiast ten od strony regulatora napięcia stoi w miejscu.
Alternator 120A by Bosch. Auto Passat B5 115 PS TDI
Pytanie jest następujące jak dokładnie sprawdzić przyczynę braku ładowania(patrząc na powyższe objawy) i nie brnąć w niepotrzebne koszta. Mam podejrzenie że to regulator napięcia ale wolałbym mieć pewność.