Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa B 1,7 D - niedziałający obrotomierz

nikoo 21 Apr 2008 10:33 6551 15
  • #1
    nikoo
    Level 12  
    Witam. Problem zaczął się od tego że lekko zaczęła się żarzyć kontrolka ładowania (mocniej świeciła wraz z większymi obrotami) w tym samym mniej więcej czasie zaczął szaleć obrotomierz (skakał przerywał itp). Elektryk wymienił regulator napięcia i szczotki. Niestety po tej wymianie obrotomierz nie działa wcale a na maksymalnych obrotach zapala się kontrolka ładowania. Jutro jade do elektryka na reklamację ale wole być przygotowany. Powiedzcie proszę co może być przyczyną
    1. Niedziałający obrotomierz
    2. Paląca się kontrolka ładowania na wysokich obrotach
  • #2
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    Wskazane jest, abyś określił, czy tylko zaświeca się kontrolka ładowania, czy faktycznie ładowanie ustaje w tym czasie. Byłoby wiadomo, gdzie szukać i czy powiązać ze sobą usterki.
  • #3
    nikoo
    Level 12  
    Niestety nie jestem w stanie teraz odpowiedzieć na to pytanie (praca). Rozumiem że bez tego podpowiedź nie jest możliwa?...
  • #4
    bartek_j
    Level 35  
    Obrotomierz w takim dieselku jest sterowany z alternatora: mierzy on częstotliwość przemiennego prądu generowanego przez alternator przed prostownikiem. Albo nie podłączył kabelka, albo jest inna usterka, np dioda lub diody.. Zmierz najpierw napięcie w instalacji na wolnych, potem na wysokich obrotach, zarówno pod obciążeniem (światła, szyba, dmuchawa, co tam masz) jak i bez obciążenia..
  • #5
    Jacek79
    Level 37  
    Bram masy na alt, alt jest na simmerblokach, więc odizolowany od silnika
  • #6
    nikoo
    Level 12  
    Jacek79 wrote:
    Bram masy na alt, alt jest na simmerblokach, więc odizolowany od silnika


    Nie wiem czy dobrze Cie rozumiem. Oznacza to że mam alternator do masy podłączyć? I to jest przyczyną awarii obrotomierza?
  • #8
    Elektron1234
    Level 20  
    Jacek 79 to diesel i altern mase napewno ma Skoro elektryk wymienil regulator no to zostaje uzwojenie albo diody To jest alter HITACHI i na ogol to wlasnie uzwojenie leci a przy okazji mostek diodowy Ale w tym wypadku dopuki alternator nie jest wyciagniety to mozna gdybac Pozdrawiam
  • #9
    Jacek79
    Level 37  
    W corsie 1,7 isuzu? Isuzu tam kładli 1,5 i to był TD, gość pisze że 1,7D.
    Poza tym aby w hitachi wymienić reg. trza rozwalić alt na kawałki, więc elektrym by posprawdzał to, to tamto, chyba że taki lichy.
  • #10
    bolek
    Level 35  
    Kontrolka zapala sie dopiero przy maksymalnych obrotach?, chyba gość cos popierniczył z okablowaniem.

    Ja po wymianie alternatora miałem tak że nie chciał sie wzbudzić. W miare czasu udało mu sie to po przegazowaniu, potem dałem mu większy prąd wzb. i jest ok. Do póki sie nie wzbudzi to obrotomierz też nie wystartuje. Elektryk faktycznie lichy, bo alternator nie powinen zejść ze stołu w takim stanie
  • #11
    triomax
    Level 14  
    koledzy szkoda pisania na bank alternator trzeba wymontować i zmierzyć prostownik na początek rzażenie na wysokich obrotach może wskazywać na przebicie na uzwojeniu lub poprostu krótkie szczotki wymiana regulatora w tym alternatorze bez demontarzu to bajka
  • #12
    Elektron1234
    Level 20  
    Sorry Jacek 79 Zle doczytalem Masz racje przeciez nie jest mozliwa wymiana regulatora w hitachi bez wyciagniecia na stol To ja dobrze nie doczytalem. nikoo kieruj sie radami Jacka 79 bo dobrze ci podpowiada Pozdrawiam
  • #13
    nikoo
    Level 12  
    tak by wszystko było jasne to jest 1,7 isusuzu - corsa (były takie :))
    Elektryk wymienił nie tylko regulator ale też szczotki - generalnie cały element w którym są szczotki regulator i chyba diody. Mam nadzieje że to powie Wam coś więcej.
  • #14
    Jacek79
    Level 37  
    wtyczka do alt płaska na dwa bolce, czy okragła na 4 ?
  • #15
    nikoo
    Level 12  
    Dzięki wszystkim. Podczas montażu diod elektryk nie zauważył małego zwarcia (diody do uzwojenia czy coś takiego). Teraz alternator ładuje a obrotomierz działa idealnie. Elektrykowi było głupio bo jak to nazwał - szkolny błąd. Ale co tam każdemu się zdarza.
  • #16
    Tomek1990krk
    Level 11  
    Obrotomierz nie działa = brak ładowania, w tym modelu alternator jest tak nieszcześliwie zamontowany że wiechanie nawet w niezbyt dużą kałuże z większą prędkością może go uszkodzić poniewaz woda chlapiąca na boki dostaje sie do alternatora. W mojej corsie już 3 razy go wymieniałem przez te pare lat urzytkowania.