Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat uno 1.0 gaźnik weber dławi się przy dodaniu gazu

22 Kwi 2008 17:34 28491 51
  • Poziom 16  
    problem mój dotyczy uno 1.0 93 rok weber 32 tlf jak spokojnie dodaje sie gazu auto płynnie wchodzi na obroty jak chce szybciej ruszyc daje gwałtownie gaz auto robi nura i pochwili wyrywa sytuacja nie wesoła o mało pod tira nie wpadłem pomocy
    wymienione filtry swiece uszczelki w gazniku dysze membranki pompka przyspieszenia, ufo i dalej nic zapłon regulowany w te i we wte i to samo rece opadają co robic na złom go
  • Poziom 17  
    Czy niema luzów na przepustnicy, sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach.
  • Poziom 16  
    pompka podaje paliwo "psika " jak dodaje gazu cisnienie ma dobre sprezania przepustnica też ok auto ogolnie w dobrym stanie "od dziadka"
  • Poziom 42  
    A podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu dobry? (często siadają)
  • Poziom 16  
    wymieniłem na nowy nie pomogło
  • Poziom 15  
    A czy takie zjawisko wystepuje na zimnym i cieplym silniku? Poziom w komorze plywaka masz dobrze ustawiony? I czy sklad mieszanki jest dobry?
  • Poziom 16  
    na zimnym i na ciepłym to samo poziom paliwa raczej ok nie ruszalem plywaka mierzylem wychylenie cos 28mm sklad mieszanki raczej dobry swiece ok kolor kawa z mlekiem spalanie około 7l
  • Poziom 31  
    Może jest gdzieś nieszczelność i zasysa lewe powietrze.
  • Poziom 16  
    rekordgsm napisał:
    Może jest gdzieś nieszczelność i zasysa lewe powietrze.


    obadałem gaznik uszczelki wymieniłem i nie pomogło rece mi opadają dosłownie nawet węzyki pozatykałem te co idą do odmy i regulatora cisnieniowego od ssania i lipa
  • Poziom 16  
    to wyglada na jakis problem z gaznikiem, dobrze by bylo jakbys mial inny na podmiane albo pobaw sie z ustawieniami, zmniejsz poziom paliwa w komorze plywakowej i zobacz czy bedzie lepiej, dobrze przeczysc gaznik zobacz czy nic nie jest przytkane.
    Wyglada to tak jakby nagle sie zalewal paliwem a dopiero po czasie dociera odpowiednia ilosc powietrza z tad nagle przyspieszenie, to raczej napewno nie to ale mozesz sprawdzic czy rozrzad nie przeskoczyl heh :)

    powodzenia i jak bedziesz wiedzial co i jak to napisz co bylo
  • Poziom 25  
    A co z paskiem rozrządu nie za luźny jak napinacz ... dławienie to nie tylko gaźnik ale i zapłon. Miałem tak jak mi się pasek rozrządu zaczynał rozpadać. Czy dźwignia ssania prawidłowo odpuszcza przysłonę gardzieli
    Czy przysłona nie lata. Bo może podciśnienie panujące pociąga ją i przydławia silnik.
  • Poziom 1  
  • Poziom 16  
    gromleon napisał:
    Wyreguluj gaźnik! To że świece są brązowe o niczym nie swiadczy.


    był regulowany w warsztacie z analizatorem spalin i nic jakis szpec mechanik pokrecił jedna srubka popatrzył na ekran analizatora i poweidzaił ze ok a auto sie dusi jak było
  • Poziom 16  
    tylko tyle zdzialal ? jakis marny ten mechanik :/ a jak on to sprawdzal tylko na wolnych obrotach ? jak ci to wystepuje tylko przy ostrym dodaniu gazu i moze jeszcze tylko podczas jazdy to analizator spalin moze sie nie sprawdzic :( paliwo w komorze plywakowej podczas jazdy tez sie troche buja ;) zmniejsz stan paliwa w komorze plywakowej i sprawdz ustawienie rozrzadu, zobacz czy wszystkie gary sie rownomiernie nagrzewaja moze na ktoryms brakuje iskry (swieca, przewod), czy ta wada zawsze wystepuje czy tylko sporadycznie i w jakis okreslonych warunkach?
  • Poziom 16  
    Sylwek_666 napisał:
    tylko tyle zdzialal ? jakis marny ten mechanik :/ a jak on to sprawdzal tylko na wolnych obrotach ? jak ci to wystepuje tylko przy ostrym dodaniu gazu i moze jeszcze tylko podczas jazdy to analizator spalin moze sie nie sprawdzic :( paliwo w komorze plywakowej podczas jazdy tez sie troche buja ;) zmniejsz stan paliwa w komorze plywakowej i sprawdz ustawienie rozrzadu, zobacz czy wszystkie gary sie rownomiernie nagrzewaja moze na ktoryms brakuje iskry (swieca, przewod), czy ta wada zawsze wystepuje czy tylko sporadycznie i w jakis okreslonych warunkach?


    iskra jest na wszystkich problem z wkrecaniem na obroty jest tez na postoju jak mu sie da gazu gwaltownie to sie przydusi rozrzad wymieniany byl miesiac temu bez zmian
  • Poziom 1  
  • Poziom 15  
    Warto rowniez przyjzec sie pompie przyspieszenia. Moze wtryskuje zbyt mala dawke paliwa przy gwaltownym wciskaniu pedalu gazu. Jezeli gaznik jest szczelny i napewno zadna dysza nie jest zatkana to moze byc pompka lub zbyt niski poziom paliwa w komorze. Sprawdz to.
  • Poziom 16  
    Skarabeusz87 napisał:
    Warto rowniez przyjzec sie pompie przyspieszenia. Moze wtryskuje zbyt mala dawke paliwa przy gwaltownym wciskaniu pedalu gazu. Jezeli gaznik jest szczelny i napewno zadna dysza nie jest zatkana to moze byc pompka lub zbyt niski poziom paliwa w komorze. Sprawdz to.


    ile paliwa powinna podawac pompka przyspieszenia ??? ile cm3?? za jednym psiknieciem jak ustawic poziom paliwa jakie wyhylenie plywaka??
  • Poziom 1  
  • Poziom 16  
    gromleon napisał:
    pompka przyspieszenia tylko wspomaga układ dysz przy gwałtownym wcisnieciu gazu jednakże zadławianie silnika nie powinno występować mimo niesprawnej pompki.
    moja rada to poszukaj regulacji dyszyw wolnych obrotów i ja wkręc no o 1 obrót potem sprawdz czy nadal wystepuje zadławienie jesli tak to jeszcze o jeden obrót jesli wkręcisz do końca i nie bedzie efektu to oznacza inny powód zadławień wtedy należy śrubę regulacyjną wykręcic o tyle samo obrotów o ile była wkręcona nie zaszkodzi spróbować.
    Wiecej na temat regulacji znajdziesz np tutaj


    kreciłem ta srubka obroty sie zmieniły silnika i nic pozatym
  • Poziom 1  
  • Poziom 16  
    gromleon napisał:
    ale którą śrubką mam nadzieje ze nie od regulacji ustawienia wolnych obrotów (ustawienia przepustnicy) bo wtedy rzeczywiscie sie tylko obroty zmienia, bo jesli byś kręcił ta co trzeba to w pewnych monentach nawet bys silnika nie zapalił. a nawet by zaczął szarpać itd


    nie ta od przepustnicy tylko od mieszanki
  • Poziom 15  
    Nie znam wydajnosci pompki ale warto skontrolowac membrane pompki czy nie jest peknieta. Bez pompki przyspieszenia samochod przy gwaltownym dodawaniu gazy gasnie co jest normalne i wynika z braku podcisnienia w kanale spowodowanym naglym otwarciem przepustnicy. Pompka przyspieszenia musi byc sprawna aby mozna bylo gwaltownie przyspieszyc. W ksiazce do uno z wydawnictwa komunikacji i lacznoci masz podane jakie ma byc wychylenie plywaka.
  • Poziom 1  
  • Moderator Samochody
    gromleon napisał:
    Brak reacji na regulacje składu mieszanki na wolnych obrotach jest podejrzany. Jak kręcisz tą śrubką to musi byc jakakolwiek reakcja poza zmiana obrotów - brak reacji oznacza że gaźnik nie działa tak jak powinien.


    Gromleon, co Ty bredzisz ?. Śruba regulacji składu mieszanki biegu jałowego ma wpływ tylkona obroty biegu jałowego. Ustawia ją sie na analizatorze spalin na zawartość CO w/g normy stosownej dla rocznika pojazdu i równomierności biegu jałowego, cała filozofia. To że auto sie przydusza przy wdepnięciu gazu to ewidentnie wina układu wzbogacania mieszanki (pompka przyspieszenia), możliwe że również jest zbyt niski poziom paliwa w gaźniku.
  • Poziom 16  
    Skarabeusz87 napisał:
    Nie znam wydajnosci pompki ale warto skontrolowac membrane pompki czy nie jest peknieta. Bez pompki przyspieszenia samochod przy gwaltownym dodawaniu gazy gasnie co jest normalne i wynika z braku podcisnienia w kanale spowodowanym naglym otwarciem przepustnicy. Pompka przyspieszenia musi byc sprawna aby mozna bylo gwaltownie przyspieszyc. W ksiazce do uno z wydawnictwa komunikacji i lacznoci masz podane jakie ma byc wychylenie plywaka.


    pompka ma nowa membrankę i "psika " całkiem dziarsko ale auto i tak sie dusi o co biega??
  • Poziom 1  
  • Moderator Samochody
    Jak kolega porównuje gaźnik od WSK do gaźnika od UNO, to ja wymiękam. Są to całkiem inne i inaczej działające gaźniki, zwróć uwage na to że w WSK i innych masz regulowany wydatek dyszy paliwowej za pomocą iglicy, czego nie masz w dużo precyzyjniej dawkujących dawkę gaźnikach samochodowych. Generalnie gaźnik no. typu Weber, stosowany w polonezach składał się z układu wolnych obrotów, układu przejściowego, układu przyspieszenia i układów roboczych dla dwu gardzieli. Układ przejściowy, czyli kilka dysz wprasowanych w korpus gaźnika zapewniało właśnie płynne przejście (wraz z pompką prZyspieszenia) Z wolnych obrotów na wysokie, chwilowo wzbogacając mieszankę niwelowało efekt gwałtownego jej zubożenia na skutek spadku podciśnienia w kolektorze ssącym przy uchyleniu przepustnicy.

    Innymi słowy dużo nauki jeszcze przed kolegą.
  • Poziom 1