Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Glof II 1.6TD ladownie 8v ale rosnie po czasie

22 Kwi 2008 18:05 2294 22
  • Poziom 16  
    Witam

    Robilem dzis golf II 1.6 Turbo Diesel, problem jest z ladowaniem ktore na poczatku jest kolo 8v jednak po ok 2 minutach gazowania rosnie powoli do 14. Wymienilem regulator ale nic nie pomoglo, rozebralem alternator, spore luzy na lozysku i jeden komutator ktory laczy sie z jedna z dwoch szczotek regulatora bardzo mocno zjechany prawie juz go koniec ale czym wyjasnic ze ladowanie rosnie po czasie ? moze to nie wina alternatora :] jakies pomysly ?

    pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • spec od auto-elektro
    świece żrą i tyle. Wyjmij przekaźnik swiec i patrz co będzie.
  • Poziom 19  
    kolego sprawdź akumulator napięcie nawet przy dużym obciążeniu nie powinno zjechać poniżej 10 v
  • Poziom 16  
    swiece odlaczalem - glowny kabel zasilajacy listwe bo cos mi prad ciagnelo ale to nie bylo to tylko zegar :/ ladowanie dalej bylo slabe :(
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 21  
    Do wymiany pierścień ślizgowy w alternatorze. Jak jest już spory rowek to szczotka nie układa się dobrze i ma małą powierzchnię styku.
  • Poziom 16  
    ale jak wyjasnic to ze po czasie ladowanie wzrasta do normalnego poziomu ? tzn > 14V
  • Poziom 12  
    akumulatr kolego do bani ,jeśli możesz to zobacz czy się w celach nie gotuje jeśli tak to jedna ma zwarcie.
  • Poziom 16  
    przyzad do testowania aku pokazal ze jest uszkodzone ogniwo, ale trzyma wciaz dosyc ladnie tzn wytrzymuje dluzsze rozruchy. wiec jezeli aku bedzie sie nagrzewal to ladowanie bedzie wzrastalo ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    "przyzad do testowania aku pokazal ze jest uszkodzone ogniwo"

    Wymień ten akumulator bo zaraz będzie po alternatorze!
  • spec od auto-elektro
    Panowie, jak by miał skichany akumulator, to napewno by mu nie odpalał tego diesla. Możliwe że mu działa za długo rozrusznik, a przy klekocie tego nie słychać.
  • Poziom 18  
    Teoretycznie masz racje,ale jaki rozrusznik wytrzyma dwie minuty gazowania(zblokowany)?
  • Poziom 16  
    zauwazylem jeszcze jedna rzecz, czasami jak zapalam go slychac takie jakby bzyczenie, gdy po kilku sekundach ustaje prad zaczyna jakbym plynac lepiej bo wentylator i swiatla dostaja nagle mocy. Nie wiem skad ten dziwiek pochodzi trafilem na niego tylko kilka razy ale dopiero teraz sie zorientowalem ze ma jakis wplyw na elektrytke cos pobiera prad przez chwile? :/ myslalem ze moze kostka od swiec zarowych czy cos? to mozliwe ze kostki beda tak bzyczec ?
  • spec od auto-elektro
    pewnie zębnik daje po kole wieńcowym
  • Poziom 16  
    to troche inny dzwiek nie taki mechaniczny i w miare cichy, moja wierza wydaje cos podobnego jak zostawie ja na noc i rano sie budze to co 30 sek tak jakby buczy i przestaje i tak w kolko. A moze to kostka stacyjki o ile w dieslu jest takie cus albo kostka swiec zarowych ? ten dzwiek sie pojawial chyba rowniez jak tylko wlaczalem zaplon bez krecenia. Do czego sluzy kostka stacyjki ? :)
  • Poziom 30  
    Sylwek_666 napisał:
    to troche inny dzwiek nie taki mechaniczny i w miare cichy, moja wierza wydaje cos podobnego jak zostawie ja na noc i rano sie budze to co 30 sek tak jakby buczy i przestaje i tak w kolko. A moze to kostka stacyjki o ile w dieslu jest takie cus albo kostka swiec zarowych ? ten dzwiek sie pojawial chyba rowniez jak tylko wlaczalem zaplon bez krecenia. Do czego sluzy kostka stacyjki ? :)

    Do odpalania służy kostka w stacyjce i do włączania zapłonu,przetocz komutator w alternatorze.
  • spec od auto-elektro
    ptaszek1975 napisał:

    Do odpalania służy kostka w stacyjce i do włączania zapłonu,przetocz komutator w alternatorze.

    Jak by tam było coś takiego to pewnie by se przetoczył. Ale że nie ma....
  • Moderator Samochody
    Ale głupoty wypisujecie. To że ładowanie rośnie po kilku minutach to normalne - w dieslu świece żarowe grzeją do 70 stopni, dlatego początkowo po uruchomieniu silnika np. światła są ciemniejsze. Wpierw trzeba zacząć od zmiany paska klinowego, w dalszej kolejności należy posprawdzać przewody od alternatora i akumulatora, masy w szczególności. Ponadto nie ma mozliwości żeby rozrusznik kręcił po puszczeniu kluczyka - doszłoby do jego zniszczenia, tak samo szczotki alternatora - albo działają, albo nie, nie ma żadnych stanów przejściowych, jeśli kontrolka ładowania się nie żarzy to altek jest dobry.
  • Poziom 28  
    Dosyć często się zdarza że przekażnik świec trzyma dłużej niż świeci lampka . Do silników diesla są stosowane akumulatory o większej pojemności dlatego po odpaleniu napięcie na nim wzrasta wolniej . Dziwi mnie tyko te 8V , przy tym napięciu rozrusznik nie powinien odpalić.
  • Poziom 10  
    Ale śmiechy. Zawsze przekaźnik świec żarowych trzyma jeszcze po zgaśnięciu kontrolki. Czas grzani po zgaśnięciu kontrolki jest uwarunkowany temperaturą silnika (chyba że ktoś grzebał albo jak jest automat popsuty). Pojemność akumulatora nie ma wpływu na szybkość wzrastania napięcia na nim. No chyba że ktoś założy aku który ma ze 400 Ah. W normalnych warunkach jak akumulator ma o ok 15 - 20 a nawet 30 Ah więcej od benzyniaka to nie ma żadnego znaczenia. Napięcie powinno skoczyć od razu po odpaleniu (przy załaczonych jeszcze świecach) do ok 13,5 - 13,6 V a przy odłączonych do ok 14V (uwzględniając regulator napięcia stosowany normalnie w wolkswagenach 14,1 V). A takie powolne narastanie napięcia może być spowodowane uszkodzeniem układu wzbudzenia w układzie prostowniczym alternatora. Są takie małe 3 diody które zasilają regulator napięcia. Jeśli jedna, albo 2 będą miały zwarcie to może tak się dziać. W alternatorze w polonezie. miałem ostatnio taki przypadek, że napięcie po odpaleniu rosło powolutku od 12,4 do 14,4 v. Okazało się że 2 diody od wzbudzenia mają zwarcie, a jedna prądowa miała przerwe. I nie ma znaczenia, że alternator od poloneza ma max prąd ciągły 55A a od golfa 65 czy 75 A.
  • Poziom 19  
    akumulator akumulator akumulator 8V zbyt duża różnica między akumulatorem a wytwarzanym napięciem alternatora dlatego głośno będzie go słychać stopniowo wyrównuje napięcie
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    andrzej0769 napisał:
    akumulator akumulator akumulator 8V zbyt duża różnica między akumulatorem a wytwarzanym napięciem alternatora dlatego głośno będzie go słychać stopniowo wyrównuje napięcie


    kogo albo co będzie słychać?
  • Poziom 16  
    Cytat:

    Do odpalania służy kostka w stacyjce i do włączania zapłonu,przetocz komutator w alternatorze.


    Czytalem na tym forum o przypadkach gdy zaplon sie wlacza (deska wskaznikow sie swieci) a rozrusznik sie kreci a mimo to samochod nie pali a po wymianie kostki stacyjki jest ok, wiec ta kostka jak jest popsuta musi miec na cos jeszcze wplyw chyba ? na tablicy bezpiecznikow jest pare wiekszych kostek ale nie wiem ktora to jest, czy moze one zawsze sa przy stacyjce umieszczone ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wiesz, kostka stacyjki jest przy stacyjce i nie wygląda wcale jak sześcian...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kolego nie kombinuj sam z tymi kostkami, z całym szacunkiem ale brak wiedzy może spowodować większe uszkodzenia w Twoim aucie. Dostałeś kilka trafnych porad.