Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zarobić rurkę od hamulca

forumelektronika 27 Kwi 2008 00:16 12596 13
  • #1 27 Kwi 2008 00:16
    forumelektronika
    Poziom 15  

    Miałem uszkodzony gwint przy rurce z przewodem hamulcowym.
    Kołnierzycą nie da się zrobić kołnierza, otóż rurka jest za twarda i wyłazi spod mocowania. Jak to zrobić, czy podgrzać czy co.
    Jeśli chodzi o producenta linki to nie znam bo nic nie pisze, widzę tylko miedzianą rurę.

    0 13
  • #3 27 Kwi 2008 21:17
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Kup nową to przecież hamulce.

    1
  • #4 28 Kwi 2008 19:49
    Sylwek_666
    Poziom 16  

    dokladnie zrob tak jak kolega wyzej napisal, to wydatek kilku zlotych. Co do kolnierzycy to moze dobrales za duza spine :)

    0
  • #5 29 Kwi 2008 01:09
    forumelektronika
    Poziom 15  

    Kpiłem nowe miedziane i podokręcałem na hama i cieknie, ale już mało.
    Co robić czy już takie byle jakie kołnierze robią.
    Wyciąganie z auta rurek to tragedia jak i zakładanie.

    0
  • #6 29 Kwi 2008 07:10
    Sylwek_666
    Poziom 16  

    nie powinna wogole cieknac, nie wiem o ktora rorke ci dokladnie chodzi ale napisales ze byl uszkodzony gwint, byc moze w tej drugiej tez sie uszkodzil i z tad ten przeciek, wymien i te druga :P mozesz tez wziac na klej do metalu niebieski badz czerwony ale potem nie odkrecisz tylko wczesniej trzeba dobrze wyczyscic z oleju :)

    0
  • #7 29 Kwi 2008 11:05
    forumelektronika
    Poziom 15  

    Właśnie wymieniłem obydwie rurki cała instalka i z jednego cieknie, trafiłem na złego człowieka który robił ten kołnierz.
    Aż mnie szlag trafia, bo będę musiał polecieć po nowy przewód, a wyciągania to pół dnia grzebania, bez kanału.

    0
  • #8 29 Kwi 2008 13:29
    mczapski
    Poziom 38  

    Jakoś nie dowiedzieliśmy się o jakim samochodzie mowa (może być istotne) i które rurki (albo linki). Złorzeczysz wykonawcy ale chyba nie on uszkodził gwint? Pewnie zakladasz, ze gwint uszkodzony tylko w nakretce a moze byc tez w gniezdzie. Czy przypadkiem nie chodzi o rdze. Pzepraszam, ale cos sie stalo z klawiatura.

    0
  • #9 29 Kwi 2008 17:58
    forumelektronika
    Poziom 15  

    mczapski napisał:
    Jakoś nie dowiedzieliśmy się o jakim samochodzie mowa (może być istotne) i które rurki (albo linki). Złorzeczysz wykonawcy ale chyba nie on uszkodził gwint? Pewnie zakladasz, ze gwint uszkodzony tylko w nakretce a moze byc tez w gniezdzie. Czy przypadkiem nie chodzi o rdze. Pzepraszam, ale cos sie stalo z klawiatura.


    No to tak jest to escort.
    Przewody to były żelazne zapieczone jak diabli nakrętki.
    Przy odkręcaniu tych zapieczonych nakrętek z przewodami gwinty zostały w środku.
    To chyba normalne że tak się mogło stać.
    Wykonawca nie gwintu zapieprzył sprawę ale wykonawca bergla kołnierza zawalił robotę.
    Dlatego cieknie.
    Wszystkie przewody nowe miedziane i gumowe i złączki nowe więc gwinty mają być dobre.

    0
  • #10 29 Kwi 2008 18:12
    trans-serwis
    Poziom 39  

    A skok gwintu na rurce i w obsadzie jest taki sam?

    0
  • #11 29 Kwi 2008 21:32
    forumelektronika
    Poziom 15  

    Jeśli trzy się dokręciły bez problemu to dlaczego jeden gwint miał by byc inny.

    0
  • #12 11 Lis 2008 16:52
    Jacekgro
    Poziom 12  

    forumelektronika napisał:
    Miałem uszkodzony gwint przy rurce z przewodem hamulcowym.
    Kołnierzycą nie da się zrobić kołnierza, otóż rurka jest za twarda i wyłazi spod mocowania. Jak to zrobić, czy podgrzać czy co.
    Jeśli chodzi o producenta linki to nie znam bo nic nie pisze, widzę tylko miedzianą rurę.


    Witam.
    Podaje wszystkim instrukcję zarabiania miedzianych przewodów hamulcowych.

    Kupujesz dłuższy przewód miedziany a jak jest za długi to obcinasz nadmiar do odpowiedniej długości tylko tak żeby koniec był równy.Potem nakładasz na przewód końcówkę ustawiasz tak,żeby przewód minimalnie wystawał.Zaciskasz imadełko jeżeli ustawiłeś sobie przewód,żeby odpowiednio wystawał.Bierzesz cienki śrubokręt bądź cieńszy szpikulec rozpierasz na boki kręcąc jednocześnie na około robiąc tzw.lejek i tak stopniowo pod koniec rozklepujesz lekko punktakiem a na koniec młoteczkiem.Zaciśnięta końcówka nie powinna wystawać poza śrubę,bo inaczej nie wkręcisz przewodu w pompę bądź przewód elastyczny.
    Pozdrawiam
    Jacekgro

    0
  • #13 16 Lis 2008 19:31
    bodzio16005
    Poziom 1  

    Sorry ,ale takim pojazdem to nawet bałbym się ruszyć.
    Może ten sposób dobry był w starych samochodach gdzie rurki miały rzeczywiście zakończenia kielichowe i w gnieździe był stożek wystający do góry ale wszystkie nowsze auta mają inaczej zakończone rurki i tak zaprofilowanej nie uszczelnisz w gnieździe.
    Przecież są w sprzedaży rurki o różnej długości i o różnych gwintach , ich zakup na pewno nie spowoduje spustoszeń w kieszeni.

    0
  • #14 17 Lis 2008 19:09
    Jacekgro
    Poziom 12  

    bodzio16005 napisał:
    Sorry ,ale takim pojazdem to nawet bałbym się ruszyć.
    Może ten sposób dobry był w starych samochodach gdzie rurki miały rzeczywiście zakończenia kielichowe i w gnieździe był stożek wystający do góry ale wszystkie nowsze auta mają inaczej zakończone rurki i tak zaprofilowanej nie uszczelnisz w gnieździe.
    Przecież są w sprzedaży rurki o różnej długości i o różnych gwintach , ich zakup na pewno nie spowoduje spustoszeń w kieszeni.


    [b]Jeżeli nie próbowałeś i nie robiłeś tego to się nie udzielaj w rzeczach o których nie masz zielonego pojęcia.Ja zarabiałem przewód hamulcowy tak u siebie w samochodzie do pompy,bo śruba była 10mm a moja pompa ma 12 mm i przewód był dłuższy.Można kupić na długość,ale nigdy nie dogniesz tak jak było to fabrycznie i może zbraknąć przewodu a wtedy jest lipa.

    Pozdrawiam
    Jacekgro

    0