logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Ferguson 3018se - jak nawiązać komunikację z komputerem przez RS232?

moriturus82 04 Paź 2008 00:51 1764 3
REKLAMA
  • #1 5596622
    moriturus82
    Poziom 2  
    Witam, w tematyce obsługi tunera cyfrowego jestem zielony, ale poczytałem sporo, ściągnąłem odpowiednie programy do komunikacji ferdka z kompem, kupiłem kabel z przeplotem (żeński-żeński) i chciałem zabrać się za zmianę softu na aktualny. Zgodnie z instrukcją, podpiąłem kabel, włączyłem program, ferdka, jednak kiedy klikam w arionerze aby zainstalował nowy soft, nie ma żadnej reakcji - komputer nie widzi tunera. Myślałem że to wna nagłówka więc programem AUC_HEdit prbowałem dopasować soft do nagłówka, jednak tak samo, nie ma żadnej reakcji. W autoarionerze przed wgraniem softu, kiedy włączymy ferdka do sieci i wpiszemy pilotem kod 74620, to powinien on chociaż pokazać wersję starego softu, oczywiście nie ma żadnej reakcji. Co robić. Help. Może kabel ma zły przeplot i trzeba przelutować? NA opakowaniu pisze:
    1---4
    2---3
    3---2
    4---1
    5---5
    7---8
    8---7
    9---9
    S---S

a wyczytałem że konfiguracja ma być taka
    ---> http://laki.dvhk.pl/faq/ferdek_rs232.htm

to chyba nie to samo? Przelutowałałem kabel wg tego schematu i dalej nic. Dodam jeszcze że komputer mam w innym pokoju niż telewizor, więć odpiąłem tuner i podpiąłem go na sucho, tylko do komputera przez kabel no i do sieci, eurozłącza ani anteny nie ma wpiętej, ale to chyba nie ma znaczenia?
    Nie wiem co robić, bo kiedyś ferdka zanosiłem do znajomego i on wgrał mi nowy soft, wiec z ferdkiem jest ok chyba, niestety z tym klegą już nie mam kontaktu bo wyjechał :(

Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • #2 5596655
    isiek78
    Spec od drukarek
    Ocena: 98