Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Max. długość kabla od anteny satelitarnej ?

11 Lis 2008 22:01 15704 11
  • Poziom 12  
    Mam mały problem mianowicie ściana jest ocieplana o szer. ok. 5cm pod tym jest ok. 2-3 cm puste i później beton, problem jest taki że nie potrafie się przez to przebić :/ Używam M6x10cm do 60cm ( offsetowa, stal dziurkowana, dość lekka).

    Wymyśliłem że albo na dole bloku zamontuje antene (kabel prosto w dół jakieś 10-15m) lub na płocie (ok. 50-60m).

    Problem tylko z max. długością kabla ? Ile max ?
    Będe używał ze SkyStar 2 ew. jaki wzmiacniacz użyć

    Z góry tnx za odpowiedź.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 35  
    Maksymalna długość kabla zależy przede wszystkim od rozmiaru czaszy i jakości kabla.
    Czasza 90cm i 60metrów dobrego kabla...nie powinno byc problemów.
  • Poziom 18  
    Carmamir napisał:
    Mam mały problem mianowicie ściana jest ocieplana o szer. ok. 5cm pod tym jest ok. 2-3 cm puste i później beton.


    Dłuższe wiertło i kołki długości 18-20cm. Nie powinno być problemu. Ewentualnie na kołki można założyć metalowe tuleje z rurki o długości takiej, aby sięgały przez ocieplenie do betonu. Napewno będzie trzymać. Montowałem tak anteny nawet 100cm.
  • Poziom 11  
    Tomasz napisał:
    Carmamir napisał:
    Mam mały problem mianowicie ściana jest ocieplana o szer. ok. 5cm pod tym jest ok. 2-3 cm puste i później beton.


    Dłuższe wiertło i kołki długości 18-20cm. Nie powinno być problemu. Ewentualnie na kołki można założyć metalowe tuleje z rurki o długości takiej, aby sięgały przez ocieplenie do betonu. Napewno będzie trzymać. Montowałem tak anteny nawet 100cm.


    Sposób sprawdzony - stosuję już go od kilku lat.żadna antena nie spadła .
    Najpierw sprawdzam grubość ocieplenie+tynk - następnie przygotowuję rurki metalowe ( najczęściej aluminiowe - nie rdzewieją ) około 0,5 cm dłuższe.Kołki możesz kupić np. 12 x 250 mm . Nawet jeśli byś musiał kupić specjalnie wiertło to i tak się to opłaca - dobrej jakości kabel przy takiej długości będzie o wiele droższy . Powodzenia
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 26  
    Jeszcze inny sposób i sprawdzony, wycinasz styropian, montujesz wspornik bezpośrednio do podłoża, na nim czaszę, zaślepiasz potem wyciętym styropianem i na 100% musi być oki. Ja na odl. 50mb kabel TRISET 113 uzyskałem super jakość i moc sygnału, chodzi juz bez problemu od 2 lat.Pozdro
  • Poziom 10  
    80m na kablu sonic, jakość i siłą ok, czasza 80-85 Famaval
  • Poziom 18  
    zbyszek_ napisał:
    Jeszcze inny sposób i sprawdzony, wycinasz styropian, montujesz wspornik bezpośrednio do podłoża, na nim czaszę, ...Pozdro


    Sposób dobry najlepszy, ale niestety najbardziej inwazyjny dla elewacji. Wystarczy metoda na długie kołki, do niewielkiej anteny nawet nie trzeba tulei. Wystarczy, że uchwyt oprze się na lekko wystających kołkach.
  • Poziom 26  
    Kol. Tomasz zgodzę się z tobą tylko na jak długą metę ty to chcesz zamontować , ja podchodzę do montażu profesjnalnie na jego prawidłowy montaż daje klientowi 100 lat gwarancji i dodam jeszcze że klient może na stojaku uwiesić świnkę 100kg i ją obrządzać a jego żonka może na spoko sobie oglądać TV bez żadnych zakłóceń.Pozdro
  • Poziom 18  
    Dobra metoda na wytrzymałość :lol:

    Ja stosuję mniej wyrafinowane :D

    Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Jestem tylko ciekawy ile masz reklamacji i czy za nie inkasujesz kasę.Dobra metoda by się szybko dorobić tylko na jak długo? Widziałem juz takie fuszerki i słyszałem od klientów ich słowa na temat instalatorów.Pozdro
  • Poziom 18  
    Dobre pytanie.

    Od 1993 zajmuje się montażem anten, nie tylko satelitarnych. Zaczynałem od skomplikowanych analogów z zawieszeniem polarmount. Od początku mam autoryzację C+. Zamontowałem setki anten, na montaż daję pełną gwarancję i możesz mi wierzyć, że reklamacji nie miałem wiele, bo przecież takie muszą się zdarzyć przy takiej ilości instalacji. Ale nigdy nie miałem anteny, która by się urwała ze ściany, a wiatry mamy ostatnio solidne z Polsce. Zawsze gdy wykonuję montaż, zaczynam od oceny i wyboru miejsca instalacji i wiem czy mogę zamontować np. na kołkach czy założyc tuleje, czy antena będzie na dachu czy na ścianie itp. Anteny ustawiam profesjonalnym miernikiem AD70, a nie mydełkiem czy na analoga. Tak więc nie musisz troszczyć się o mój profesjonalizm.

    Pozdrawiam
  • Specjalista elektryk
    Panowie, nie ma się co droczyć - każdy z Was ma własne doświadczenia i na pewno robi to poprawnie.

    Test na "świnie" - grubo przesadzony - ale zgadzam się, że lepiej dmuchać na zimne. Od 95-tego pracuję, 3 lata wcześniej zacząłem montować pierwsze satki i także do dzisiaj - odpukać - nie miałem reklamacji na "mocowanie" talerza - a zdarza się montować go bezpośrednio na elewacji (styropian) - i owszem wystarczą tylko dyble odpowiedniej długości - ale jest to także uwarunkowane wielkością talerza, rodzajem podłoża/ ściany i innymi warunkami.
    Widziałem roboty profesjonalnych firm, pamiętam kamery zewnętrzne powieszone na kołkach 6-stkach szybkiego montażu... każdy ma swój rozum i to że jesteście już długo w tej branży - może świadczyć, że robicie to dobrze :) - nie ma się co spierać - jak ktoś lubi "rozbrajające" dyskusję - to najlepiej uderzyć do działu "Przemysł Elektryka Energoelektronika" - ilu elektryków - tyle teorii :) - nie obrażając nikogo.

    Pzdr