logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak ustawić parametry RS232 dla komunikacji układu z PC?

pmalczyk18 01 Gru 2008 11:36 13192 5
REKLAMA
  • #1 5804204
    pmalczyk18
    Poziom 12  
    Ocena: 4
    Witam. Próbuję nawiązać komunikację układu z PC ale prawde mówiąc nie znam się na tym i w związku z tym prosiłbym o wyjaśnienie co znaczą kolejne opcje i co jest w nich ważnego o czym powinienem wiedzieć:

Port - jasne - wybór portu do komunikacji
    Baud rate - od 110 do 256000 - prędkość transmisji?
    Data Bits - od 5 do 8
    Stop Bits - 1; 1,5; 2
    Parity - None, Odd, Even, Mark, Space
    Flow control - Hardware, Software, None, Custom

Wiem że aby wszystko działało poprawnie muszą być takie same ustawienia w układzie jak i aplikacji na PC. Tylko teraz tak?! Ustawienia w układzie (czyli wszystkie powyższe dane) znajdę w kodzie zaprogramowanego mikrokontrolera? Z góry wielkie dzięki za pomoc!
  • REKLAMA
  • #2 5804420
    al777
    Poziom 27  
    Ocena: 83
    Dla pytającego i wszystkich innych - objaśnienie (moje) terminów angielskich :

Port - numer portu COMn (n-numer 1,2,3,...)
    Baud rate - prędkość transmisji - są znormalizowane, tzn. 110,300,1200,2400,4800,9600,19200,38400,57600 i nie zawsze obsługiwane prze PC 115200 oraz czasami jeszcze wyższe
    Data Bits - od 5 do 8 - ilość bitów danych w każdym przesyłanym znaku (przesyłaną wielkością jest tzw. znak - jak widać tylko czasami równy 1 bajtowi)
    Stop Bits - 1; 1,5; 2 - czas trwania STOP-u w porównaniu do długości 1 bitu danych
    Parity - None, Odd, Even, Mark, Space - kontrola parzystości każdego znaku
    None - brak kontroli, Odd - kontrola nieparzystości ilości jedynek w znaku, Even - kontrola parzystości ilości jedynek w znaku, Mark, Space - w tej chwili nie pamiętam