logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zgrać pamięć EEPROM 24CXX I2C w VW Alpha 5 bez uszkodzeń?

otiz21 14 Lut 2009 11:29 2440 4
REKLAMA
  • #1 6148078
    otiz21
    Poziom 10  
    z racji ze jestem początkujący mogę zadawać dość "proste" pytania :]

Chce zgrać pamięć eeprom w celu uzyskania kodu do tego radia. bo niestety mam zablokowane.

Proszę mi powiedzieć czy schemat (który załączam) podłączenia pamięci eeprom do kompa jest dobry. bazowałem na informacjach zawartych na forum i po analizie tych wypowiedzi tak mi wychodzi. Proszę sprawdzić czy wszystkie piny i ich numery się zgadzają itd.

Z tego co czytałem siedzi tam pamięć 24CXX I2C
    Na mojej kości jest tylko numer 9516086

zasilanie do tego chce wziąć z zasilacza komputerowego (czarny i czerwony kabel)

Czy do zgrania tej pamięci muszę wyciągać eeprom z płytki czy mogę tylko dolutować nóżek?

Bardzo proszę o pomoc bo nie chce uszkodzić sobie radia.

I jeszcze jedno teoretyczne pytanie ;] mozna to uszkodzic? jesli tak to jak?

Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany

Do Moderatorów: Prosze o pozostawienie wiadomości w dziale Radia samochodowe, ponieważ głównym zamysłem tego tematu jest Rozkodowanie radia. Wiec uważam ze Programowanie to tylko sposób na rozwiazanie problemu co nie kieruje tematu do działu o Programowaniu.
  • REKLAMA
  • #2 6148151
    damiancz
    Moderator Radia Samochodowe
    Ocena: 1409
    Tam masz dokładnie pamięć typu co napisałeś 95160 i jest to całkiem inny rodzaj niż I2C bo SPI

Owszem możesz ją zczytać jak masz właściwy programator , proste układy jak ten na rysunku oczywiście niosą ryzyko uszkodzenia komputera , pamięć oczywiście można też uszkodzić choć głównie mechanicznie przy wylutowywaniu.

I musisz wiedzieć gdzie są dane w pamięci bo tutaj obowiązuje regulamin :
    Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany