Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kontrolka AirBag BMW e39 530d 2001r. i dziwny kod błędu

20 Feb 2009 16:32 13071 17
  • Level 2  
    Witam czytałem troche forum w poszukiwaniu kodów usterek. dzisiaj dostałem wydruk z komputera diagnostycznego w swoim miescie i tak: KOD: 1A - Sygnał z czujnika zajęca fotela pasażera <-- no tu sprawa prosta emulator i wszystko OK, ale: KOD: 02 - wg tego programu jest to napinacz pasa kierowcy.... i tu moje pytanie gdzieś na forum ktoś pisał, że błąd napinacza pasów kierowcy oznaczony jest numerem 16 ?! w takim wypadku co mam zrobić? juz zamawiać napinacz czy jechać na innego kompa czy co ? prosze o pomoc.

    Dodano po 11 [minuty]:

    aha dodam ze u dołu kartki z wydrukiem kodów błędu jest taka nazwa "Copyright 1993-2007 Autocom Diagnostic Partner AB" czy każdy program ma inne kody podpożądkowane usterkom?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Texa PolandTexa Poland
  • Moderator of Cars
    Jeśli byłeś w warsztacie to elektryk powinien sprawdzić kontrolnie czy to aby napinacz, np w kostkę od napinacza włożyć rezystor i próbować kasować błąd jeśli się skasuje masz usterkę jeśli nie szukasz dalej, warto to zrobić zanim wydasz pieniądze.
  • Level 25  
    domex32 wrote:
    Jeśli byłeś w warsztacie to elektryk powinien sprawdzić kontrolnie czy to aby napinacz, np w kostkę od napinacza włożyć rezystor i próbować kasować błąd jeśli się skasuje masz usterkę jeśli nie szukasz dalej, warto to zrobić zanim wydasz pieniądze.


    jak do Ciebie będą przyjeżdżać na diagnostykę to se tak możesz robić. Diagnostyka to diagnostyka - usunięcie naprawy to inna sprawa.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Moderator of Cars
    eltron wrote:
    domex32 wrote:
    Jeśli byłeś w warsztacie to elektryk powinien sprawdzić kontrolnie czy to aby napinacz, np w kostkę od napinacza włożyć rezystor i próbować kasować błąd jeśli się skasuje masz usterkę jeśli nie szukasz dalej, warto to zrobić zanim wydasz pieniądze.


    jak do Ciebie będą przyjeżdżać na diagnostykę to se tak możesz robić. Diagnostyka to diagnostyka - usunięcie naprawy to inna sprawa.


    To twój pogląd, jesli nie chce Ci sie sprawdzac, ja zawsze kontrolnie sprawdzam w ten sposób układy decydujące bezpośrednio o bezpieczeństwie, nie zostawiam oporników na miejscu tylko potwierdzam diagnostyke, nastepnie wymieniam uszkodzony element na nowy\sprawny.
  • Level 25  
    Ja tak nie robię, bo dużo sprzedawczyków do mnie przyjeżdża, co to komisy mają i jak zobaczą rezystorek, to potem już nie chcą nic naprawiać tylko żeby im to zostawiać. Poza tym - diagnostyka komputerowa to diagnostyka komputerowa - w przypadku takich rzeczy jak poduszki musiałbym być debilem żeby marnować czas na takie rzeczy jak rezystory. Pouczam klienta że może być to wina wadliwego elementu bądź szeregu różnych innych przyczyn i że mogę się tym zająć lecz w ramach innej usługi niż diagnostyka. Kto chce niech se robi za darmo.
  • Moderator of Cars
    Dla mnie fakt postawienia trafnej diagnozy jest bardziej motywujący, niż przyjeżdżający klient z pretensjami, że kupił i dalej nie działa.
  • Level 19  
    Ja sie zgodzę z kolega domex32 przecież czasami sama diagnostyka tylko nasuwa co może być popsute w autku a kody błędów to każdy wie ze czasami maja tyle wspólnego z faktyczna usterka co nic. Przykład Ford Focus 1.8Tddi diagnoza pompy WDS którego posiadam po podpięciu błąd elektrozaworu myślę oki wymieniam nie patrząc na nic autko dalej nie pali wykręciłem sterownik klapka w górę tranzystor upalony. Audi A2 diagnoza błąd wyłącznik poduszki pasażera szukam jak oszalały wyłącznika potem sobie myślę durniu przeziez ją sie programowo dezaktywuje koniec końców kodowanie było blednę po fachowej diagnozie u czarodzieja który tylko diagnozował. Przykładów koledzy można przytaczać wiele ja tez staram sie w miarę możliwości potwierdzać diagnozę zastępując części rzekomo uszkodzone dobrymi lub robiąc pomiary zgodnie z dokumentacja.
    Sama diagnoza czyli odczytanie kodu błedu i wydrukowanie go na papierze to mi sie zdaje trochę za mało a co robisz kolego jak powiesz klientowi kup sobie Pan nowe ECU bo to sie psuło Pan sobie kupi ECu za 1000 zł załączysz i dalej cos nie tak ?? To co powiesz mu kup sobie Pan jeszcze sobde Lambda czy przepływomierz ?? Jak by mi ktos tak powiedział to czym prędzej bym autko zabrał od takiego magika co metoda kosztownych prób i błędów usuwa usterki.
  • User removed account  
  • Level 25  
    Quote:
    Sama diagnoza czyli odczytanie kodu błedu i wydrukowanie go na papierze to mi sie zdaje trochę za mało a co robisz kolego jak powiesz klientowi kup sobie Pan nowe ECU bo to sie psuło Pan sobie kupi ECu za 1000 zł załączysz i dalej cos nie tak ?? To co powiesz mu kup sobie Pan jeszcze sobde Lambda czy przepływomierz ?? Jak by mi ktos tak powiedział to czym prędzej bym autko zabrał od takiego magika co metoda kosztownych prób i błędów usuwa usterki.



    Nie wiem, może wy lubicie robić za darmo ale ja nie. Przy diagnostyce komputerowej, bo o takiej tutaj mowa daję wydruk i mówię że parametry tych i tych podzespołów są nieprawidłowe. Nie zlecam ich wymiany człowieku, zastanów się. Gdy dostaję zlecenie naprawy - wtedy zagłębiam się w temat. Przypadek: przyjeżdża samochód który nie pali, klient chce diagnozy, podpinasz kompa, masz jakiś kod błędu, szukasz cały dzień usterki. Weźmiesz 50 zł ? Czy więcej? Tester jest do pomocy, nie do szukania kodów błędów, a Ty chyba bierzesz mnie za czytacza kodów błędów, co nie?

    P.S. Testerów diagnostycznych mam kilka, wyłącznie z górnej półki, wyliczając warte gdy były nowe 160 tys zł. Myślisz, że mam je do odczytywania kodów błędów? :D
  • Level 19  
    Nie wiem kolego do czego używasz swojego drogiego sprzetu ja to wiesz jestem laik :) dopiero co nazbierałem na KTS . A tak na poważnie to każdy ma swoje metody. I nikt tu nie mówi o robocie za darmo po pierwsze za zdiagnozowanie i usuniecie usterki kasujesz więcej jak za świstek z diagnozy wiec lepiej obsługiwać kompleksowo. Nie znam twoich klientów ale jak by mi osobiście ktoś dał świstek z usterka i bym pojechał do mechanika wymiana koszt częścii, i okazuje ze to cos innego to bym sie nieco zdenerwował. Działaj kolego jak działasz skoro ci to wychodzi i na chleb zarabiasz to chwała ci za to. Ja pracuje inaczej ty inaczej i nie bede sie sprzeczał kto ma racje. Wiem tylko ze strony klienta ze ja oczekuje trafnej diagnozy bo diagnoza na kartce z kodem błędu to dla mnie tyle co nic. A tobie rzycze samych zadowolonych klientów :)
  • Level 13  
    kolego Eltron u nas są takie ceny i nic z tym nie zrobimy i niemów że robimy za darmo taki los.
  • Moderator of Cars
    Panowie nie ma co "Jak se robisz, tak se zarobisz" to każdego indywidualna sprawa ;]
  • Level 2  
    domex32: dzieki za odpowiedz. spróbuje to jakoś wykożystać :) pozdrawiam
  • Level 12  
    Witam wszystkich mogących pomóc.
    BMW E46 2002 r 320D program Carsoft i dwa błędy
    05 Seiten AirBag vorne links /Gurtstrammer
    09 Sidebag Kopfairbag vorne links / Seidebag rechts
    Błędy się kasują ale po powtórnym włączeniu zapłonu wracają z powrotem.
    Dodam jeszcze że po włączeniu zapłonu kontrolka AirBag gaśnie na kilka sekund po czym powtórnie się zapala, gaśnie także czujnik zapięcia pasów choć są one nie zapiete
    Czy ktoś może rozszyfrować te błędy?
    Błędy pochodzą od modułu AirBag.
    Z góry dziękuję za pomoc.
  • User removed account  
  • Level 12  
    elektrit wrote:
    Jeżlei masz w rodzinie jakiegoś gimnazjalistę to poproś go aby ci przetłumaczył. Są też słowniki, ale znając niechęć do książek.....


    Kolego jesteś bardzo pomocny w tym co robisz :), bardzo mi pomogłeś, nigdy bym nie wpadł na to.
  • User removed account  
  • Level 11  
    lewa kurtyna niema polaczenie za duzz oprnosc