logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Konfiguracja proftpd.conf: użytkownicy, prawa dostępu, katalogi prywatne

zyziowp 21 Sie 2009 11:38 5103 3
REKLAMA
  • #1 6916573
    zyziowp
    Poziom 11  
    Ocena: 1
    Witam

Jestem laikiem w serwerze FTP, ale chciałbym założyć serwer FTP i nie winem jak skonfigurować w pliku proftpd.conf.

Jak zrobić żeby każdy użytkownik miał swoją nazwę użytkownika i hasło żeby mieli trzy katalogi?
    Pierwszy katalog żeby miał prawo dostępu odczytu i zapisu
    Drugi katalog miał tylko odczyt
    Trzeci katalog był prywatny to znaczy, że niewidzialny dla wszystkich.
    Teraz jest ważne czy da się zrobić na przykład użytkownik konta FTP się zalogował i widział wszystkie katalogi użytkowników FTP oprócz ukrytych prywatnych katalogów.

Bardzo bym był wdzięczny za poradę
    Dziękuję i pozdrawiam
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #3 6916882
    gnomtijo
    Poziom 11  
    Ocena: 2
    zyziowp napisał:
    Witam

Jestem laikiem w serwerze FTP, ale chciałbym założyć serwer FTP i nie winem jak skonfigurować w pliku proftpd.conf.

1. Jak zrobić żeby każdy użytkownik miał swoją nazwę użytkownika i hasło żeby mieli trzy katalogi?
    Pierwszy katalog żeby miał prawo dostępu odczytu i zapisu
    Drugi katalog miał tylko odczyt
    Trzeci katalog był prywatny to znaczy, że niewidzialny dla wszystkich.
    2.Teraz jest ważne czy da się zrobić na przykład użytkownik konta FTP się zalogował i widział wszystkie katalogi użytkowników FTP oprócz ukrytych prywatnych katalogów.

1. najlepiej załatwić to podczas zakładania nowych kont: #adduser pierwszyuser (potrzebujesz nieco wiedzy z BASH i zmieniasz sobie co ma być na koncie usera już na początku), przy małej ilości kont, załóż podkatalogi w domowym każego usera i zmień atrybuty (#chmod i #chown)