Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Oprogramowanie - Serwis Komputerowy + Obsługa umów

ph03 14 Sep 2009 11:18 1306 1
  • #1
    ph03
    Level 1  
    Witam serdecznie,

    po dłuższych nieudanych poszukiwaniach postanowiłem zwrócić się do Państwa z prośbą o pomoc. Otóż poszukuję programu do prowadzenia pełnego serwisu komputerowego (przyjęcia, wydania, rozliczanie stanu magazynu i ilości napraw techników itd), z możliwością obsługi umów stałych z klientami - baza umów - po każdej wizycie u klienta serwisant opisuje wykonane czynności + czas jaki spędził - i na podstawie tych danych zostaje wydrukowany raport który otrzymuje klient. W tym "module" (tak nazwę to dla uproszczenia), musi być możliwość rozliczania czasowego (najlepiej w godzinach), ewidencja wszystkich wizyt, napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych a także powiązanie z crm/handlówką - by można było podglądnąć co było sprzedawane klientowi z którym jest umowa na stałą obsługę.

    Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc

    Dziękuję i pozdrawiam
  • #2
    m4rq
    Level 10  
    Witam, może odkopuję temat, ale może ktoś skorzysta.

    Powiem ogółem jak to jest u mnie w firmie. Program taki stworzony jest w oparciu o narzędzie obsługujące bazy danych - w moim przypadku MS Access. Krok pierwszy polega na stworzeniu bazy danych dostępnych Elementów w magazynie (RAM'y, HDD, Napędy, Monitory itd). Krok drugi to baza danych o komputerach naprawianych w naszej firmie czyli model, dane klienta, data zakupu/gwarancja itp. Krok trzeci to stworzenie bazy danych "napraw" (może się zdarzyć, że ten sam komputer będzie naprawiany wielokrotnie w naszym serwisie), gdzie przypisujemy danemu urządzeniu odpowiednie elementy pobrane z magazynu w celu naprawy sprzętu. Oczywiście do naprawy dochodzi też szereg innych rzeczy jak diagnoza, testy, specjalne życzenia klienta oraz uwagi podczas naprawy. To wszystko oprawiamy w daty, przypisujemy ceny za poszczególne usługi i mamy gotowy system "nadzoru" (w dużym uproszczeniu).

    Dlatego wątpię, żeby znalazł się taki "gotowiec". Jeżeli już to może jakiś uniwersalny program, który trzeba odpowiednio skonfigurować do naszych potrzeb.

    Tak czy inaczej, jeżeli prowadzi Pan mały/średni serwis proponuję nadzorować wszystko osobno, ponieważ zlecenie jakiejś firmie stworzenie takiej aplikacji może sporo kosztować.

    Pozdrawiam.