Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SkodaFelicia1300 '99r. zanik klaksonu po "przekręc.stac

17 Sty 2010 16:47 1847 6
  • Poziom 2  
    W Skodzie Felicia 1300 rok prod. 1999 po "przekręceniu stacyjki" nie działa klakson. Przy wyłączonym zapłonie klakson działa. Wyczytałem, że powinno być na odwrót. Ostatnio demontowana była deska rozdzielcza w związku z wymianą kontrolek od świateł, być może wtedy coś nieumyślnie odłączono. Bezpiecznik w porządku - zresztą klakson w ogóle działa (tylko w złym momencie). Może ktoś wie, który w kolejności przekaźnik jest odpowiedzialny za klakson lub gdzie indziej szukać przyczyny?
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Klakson dziala niezaleznie od polozenia kluczyka w stacyjce.Bezpiecznik F17 i wyjscie do klaksonu jest na BB 6(w skrzynce bezp.).Ze schematu wychodzi ,ze bedzie tam caly czas napiecie niezaleznie od stacyjki. Na tym przewodzie wisi tez napiecie do przelacznika swiatel krotkie/dlugie.
  • Poziom 2  
    W tej chwili wygląda na to, że chodzi o sam przycisk klaksonu, ponieważ kiedy mostkuję przewody pod przyciskiem, klakson działa poprawnie. Aktualnie nie wiem jak zdemontować przycisk, by nie rozsypała się poduszka powietrzna w kierownicy. Dziękuję za poprzednie informacje i proszę o dalsze podpowiedzi.
  • Poziom 23  
    Odkrecasz 2 sruby inbusowe z tylu kiery klucz inbus 6(jesli kierka z GLX taka jak w Polowkach, ale chyba w zwyklych kierach airabagow nie bylo).Odlacz aku dla bezpieczenstwa.Po odkreceniu tych srub airbag wyciagasz, ale bedzie cie trzymac tasma wiec trza ja odpiac. reszte bedziesz mial na wierzchu.Jak to wyglada po rozbiorce zobacz tutaj:http://www.forum.skodovka.pl/viewtopic.php?t=31877.
  • Poziom 2  
    Dopychanie tego kołeczka nic nie dało. Ślizg faktycznie może i jest trochę starty, ale raczej nie poprzecierany. Nie wiem czy jak wymontuję airbag {w mojej wersji śkody jest} to czy nie będzie szwankował po ponownym zamontowaniu i czy nie wyresetuje się komputer pokładowy po odłączeniu akumulatora?. Kilkakrotnie słyszałem, że odłączenie akumulatora powoduje, że komputer trzeba ponownie programować. Dzięki za wszystkie informacje.
  • Poziom 23  
    Prosze Pana o jakim komputerze Pan mowi?To proste auto jak konstrukcja cepa: nie ma zadnego komputera z wyjatkiem ECU . Zaprogramowac bedziesz musial tylko zegarek i radio .
  • Poziom 9  
    Witam.

    Dzisiaj dopadło mnie na to aby uporać się w końcu z problemem zanikającego klaksonu w mojej Skodzie. Problem był prozaiczny. Po odkręceniu koła kierownicy mamy na widoku trzpień drążka kierownicy z wieloklinem. Za niewielkim zgrubieniem w plastikowej wnęce jest blaszka a z tejże blaszki wystają trzy styki które teoretycznie powinny zwierać się do drążka. Piszę teoretycznie ponieważ u mnie przestały się stykać (wytarły się i styki i drążek w tym miejscu). Styk powoduje plastikowa wypustka w kole kierownicy. Po odpowiednim zagięciu tych styków tak aby przylegały do drążka problem znikł. Teraz odpowiem dlaczego klakson był po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki a po włączeniu zapłonu nie. Otóż za to wszystko odpowiedzialna jest blokada drążka kierownicy. W momencie wyciągnięcia kluczyka uruchamia się zapadka i blokada dotyka do drążka (czyli zwiera obwód elektryczny) i klakson będzie działał ale innym obwodem. Po włożeniu kluczyka i przekręceniu go zapadka się cofa i odblokowując układ kierowniczy przerywa również obwód i klakson milknie. A wszystko wróciło do normy po zagięciu tych styków.

    Postaram się jutro dodać zdjęcie tej blaszki.