logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

STX F-130 - co może być przyczyną awarii głośnika wysokotonowego?

Chatow 18 Maj 2010 18:07 3518 9
REKLAMA
  • #1 8091092
    Chatow
    Poziom 10  
    Ocena: 3
    Witam. Mam 2 kolumny STX F-130 podłączone do wzmacniacza Pioneer A-503R.
    W jednej z nich ostatnio przestał grać głośnik wysokotonowy. Na pewno nie jest to wina wzmacniacza bo sprawdzałem. Oglądałem też zwrotnice i nie widać żeby jakiś kondensator był wybulony czy coś. I moje pytanie brzmi czy na 100% zwalony jest głośnik i muszę kupić nowy?? Czy może to być jeszcze coś innego??

Nie znam się za bardzo na tego typu sprawach więc proszę się nie śmiać jak napisałem coś głupiego :)

Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 8091115
    dubekk
    Poziom 15  
    Ocena: 16
    Zamień głośniki wysokotonowe w kolumnach i wtedy będziesz miał pewność czy jest uszkodzony głośnik czy zwrotnica .
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #3 8091174
    Radek18
    Poziom 15  
    Ocena: 19
    Zanim pobiegniesz po nowy głośnik to wymontuj ten co nie gra i sprawdź omomierzem czy ma przejście. Jeśli nie to znaczy że masz spaloną cewkę. Można kupić i wymienić. Koszt ok 8zł. W tych kolumnach często padają wysokotonowce bo są nisko cięte jak na swoją moc i możliwości.
  • #4 8092636
    neronwroclaw
    Poziom 12  
    Radek 18 masz te STX? Jak masz to przekonaj mnie że jestem w błędzie i nie pisz, że kolega ma albo miał lub Ty miałeś ale.. już sprzedałeś ;)

STX F-130 można zajechać na dwa sposoby (tweeter)
    1. albo ktoś jest głuchy i jedzie na przesterze
    2. albo nie jest głuchy i dostracza im 300% normy !
    Głośniki STX pod względem wytrzymałości na przeciążenia są wzorcem dla wielu firm.
  • #5 8093569
    Radek18
    Poziom 15