logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Alphard EW 80 - obudowa zamknięta czy bas refleks do kolumny dwudrożnej?

y2k2 12 Cze 2010 13:43 2859 10
REKLAMA
  • #1 8181997
    y2k2
    Poziom 11  
    Witam chcę zrobić sobie dwie kolumny na głośnikach alphard ew 80. Mam już jeden taki głośnik. I chcę dokupić drugi taki sami i do tego jakieś wysokotonówki.
    Co prawda nie mam doświadczenia w sprzęcie audio i zdaję sobię sprawę że głośniki są średniej klasy, ale wydaje mi się że aż takie złe nie są.
    Czy taka kolumna dwu drożna grała by w miarę zadowalająco ( nie jestem audiofilem)? Słucham rocka, punk rocka czasem jakiś rap.
    Jaką wybrać obudowę zamkniętą czy bas refleks, ile litrów?
    Jakie głośniki wysoko-tonowe?
  • REKLAMA
  • #2 8183932
    wisnia_lwa
    Poziom 28  
    Ocena: 64
    Cytat:
    i zdaję sobię sprawę że głośniki są średniej klasy

One są grubo poniżej średniej klasy :) Ale jeśli już jeden taki masz, chcesz coś zrobić bardzo niewielkim kosztem, to możesz spróbować. Jednak ten głośnik to naprawdę dno- niska efektywność, mała moc, buczący i dudniący bas, średnie tony? Nie pytaj... Jednak jeśli mimo wszystko zdecydujesz się budować na nim kolumny, to jako "soprany" kup:

Link

Będzie odstawało klasą daleko od tego alpharda (chociaż to najtańsza wysokotonówka, która "gra"), ale to nic- daje to możliwości ulepszenia na przyszłość zestawu (zmienisz same głośniki nisko-średniotonowe), chociaż pomysł łączenia głośnika 20 cm i wysokotonowej, słabej kopułki- nie jest najlepszy (marnej jakości średnie tony). Jednak rozumiem, że to nie musi być Hi-End na razie :P

Obudowa do Alpharda- zamknięta między 25- 30 litrów (jak ci już bardziej spasuje :P ), silnie tłumiona w całej objętości (np. wata, watolina z kurtki zimowej itp.- jakiś rzadki materiał)
  • REKLAMA
  • #3 8184752
    y2k2
    Poziom 11