Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

System przeciw kradzieżowy Mazda 626, 2000r

fuwa 05 Lis 2010 15:12 5252 11
  • #1 05 Lis 2010 15:12
    fuwa
    Poziom 8  

    Witam,

    Mazda 626 2000r hatchback, silnik 2.0. Po zakupie auta dostałem tylko jeden kluczyk - chyba z imo /powinien być zapasowy jeszcze?/ oraz dwu przyciskowy włącznik centralki. Żadnego numeru seryjnego kluczyka nie ma - jak to dorobić ?
    Dokopałem się w instrukcji Mazdy na necie że jest jakaś wzmianka o systemie przeciwkradzieżowym.
    Może nie potrafię go uaktywnić ? wg instrukcji powinna się zapalić lampka z samochodem mającym w środku kluczyk...
    -powinienem dorobić drugi kluczyk zapasowy ? Jeśli tak to z imo czy bez ?
    Proszę o wszelkie wyjaśnienia bądź sugestie. Z góry dziękuję za pomoc i cierpliwość. Jest jakiś czujnik jeden po stronie kierowcy wyglądający jak mały mikrofonik znajduje się w pobliżu przedniej szyby. Niektóre auta mają takie dwa po obu stronach. To mój pierwszy samochód.
    Tak seee myślę czy przypadkiem ten system to nie po prostu alarm który nie jest dodawany fabrycznie i po uzbrojeniu po prostu dopiero pali się ta kontrolka z autkiem mającym kluczyk...
    Witajcie.
    Mazda 626 2000r hatchback. Po zakupie dostałem jeden kluczyk - chyba z imo /powinien być zapasowy jeszcze?/ oraz dwu przyciskowy włącznik centralki.
    Dokopałem się w instrukcji Mazdy na necie że jest jakaś wzmianka o systemie przeciwkradzieżowym.
    Może nie potrafię go uaktywnić ? wg instrukcji powinna się zapalić lampka z samochodem mającym w środku kluczyk...
    Panowie czy /Jeśli pominąłem panie to przepraszam / -powinienem dorobić drugi kluczyk zapasowy ? Jeśli tak to z imo czy bez ?
    Proszę o wszelkie wyjaśnienia bądź sugestie. Z góry dziękuję za pomoc i cierpliwość.
    Tak seee myślę czy przypadkiem ten system to nie po prostu alarm który nie jest dodawany fabrycznie i po uzbrojeniu po prostu dopiero pali się ta kontrolka z autkiem mającym kluczyk... Tylko w razie czego jak to uzbroić.

    Jeszcze jedna sprawa - nie potrafię otworzyć bagażnika za pomocą przycisku wewnątrz kabiny. Nie mogę go zidentyfikować. Nie mam pojęcia gdzie się znajduje.
    Proszę cierpliwe osoby o pomoc i wyjaśnienia.

    Jacek.

    0 11
  • #2 06 Lis 2010 19:54
    milejow
    Poziom 42  

    Podjedź do zakladu dorabiającego klucze, on ustali, czy masz immo czy nie. Domowym sposobem możesz sprawdzić obecność lub brak immo, zawijając główkę klucza w pazłotko/folię aluminiową, odpalisz-nie ma immo, nie odpalisz-jest

    0
  • #3 07 Lis 2010 21:02
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    Witam Jacku ja mam to samo tylko kombi. to tak:
    jeśli masz immo... to bo przy odpalaniu silnika na desce powinna zapalić się kontrolka czerwona z ideogramem kluczyka, o której pisałeś i zgasnąć kilka sekund po jego rozruchu.
    system przeciw kra.. to po prostu zamykasz auto kluczykiam ale jakby dwukrotnie zo znaczy dwa razy kluczykiem w prawo i kontrolka o której mowa wcześniej zapala się na chwile sygnalizując brak możliwości odblokowania drzwi od wewnątrz pojazdu.
    co do klapy to jak pisałem mam kombiaka więc nie wiem ale mam instrukcje po polsku jak chcesz to Ci wyśle jest wszystko ładnie opisane.
    a co do dorobienia kluczyka, brakuje Ci drugiego więc ja bym założył jakiś alarm sam jutro będę to robił więc jak coś to moge pomóc. pozdrawiam

    0
  • #4 08 Lis 2010 08:25
    fuwa
    Poziom 8  

    Witam znowu Panowie.
    Milejow Twój patent zdał egzamin.
    marseluss_2009:
    Zdobyłem instrukcję PDF po polsku. Jednak nie za dobrze opisana. Ciągle szukam przycisku zwalniającego klapę bagażnika - no chyba że szukam czegoś czego nie ma. Dzisiaj postaram się wyczaić jak zapala się kontrolkę systemy anty kradzieżowego przez podwójne zamykanie.

    Dziękuję za pomoc. Będę miał jeszcze masę pytań /w zasadzie to już je mam/.
    Może któryś z panów wyjaśni działanie i przeznaczenie trybów licznika Trip i ODO . Może oprócz tego są jeszcze jakieś tryby. Moja instrukcja jest dosyć dziurawa w tym temacie jak i pewnie wielu innych.
    Jacek.

    0
  • #5 08 Lis 2010 09:31
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    aha (Jest jakiś czujnik jeden po stronie kierowcy wyglądający jak mały mikrofonik znajduje się w pobliżu przedniej szyby.)- to czujnik nasłonecznienia gdy masz klimy automatyczną jak nie to tylko zaślepka.
    w moich poprzednich mazdach i mitsubishi klapę tył otwierałem wajchą przy progu przed fotelem kierowcy są dwie wlew paliwa i klapa.
    ODO to liczba km które madzia na hulała od zjazdu z taśmy produkcyjnej, trip to Twój dzienny przebieg który możesz skasować przez dłuższe jego wciśnięcie.więcej opcji możesz mieć jak masz komputer to taki czarne z durzym wyświetlaczem na konsoli centralnej, ja tego nie mam moje ustrojstwo pokazuje tylko godzinę i temperaturę zewnętrzną opisz jak są opisane te 3 klawisze na tym elemencie.

    0
  • #6 08 Lis 2010 10:27
    fuwa
    Poziom 8  

    Marselus: Czujnik o którym mówisz znajduje się zapewne na górnej płaszczyźnie kokpitu przy samej szybie, niemal w rogu po lewej stronie i wygląda jak grzybek / w zasadzie jak jego kapelusz/.Ale dobrze wiedzieć że to czunik nasłonecznienia - myślałem przedtem że określa temperaturę wewnątrz samochodu. Chyba w zasadzie te funkcję mogą być połączone.
    Chodzi mi raczej o coś innego - po południu zrobię fotkę to wrzucę. Jest to coś takiego jak mikrofon wpinany w klapę marynarki podczas udzielania wywiadu w studio /np./ Znajduje się w pobliżu górnej lewej strony szyby wpięty w słupek. /można nim obracać trochę w każdą stronę/ - Będzie zdjęcie - będzie jaśniej.
    To ,,coś,, wygląda mi jak czujnik alarmowy... Nie miałem do czynienia z alarmami nigdy...W poprzednim samochodzie też nie miałem alarmu. Jestem kompletnym laikiem samochodowym i bardzo cenię sobie rady i chęć dzielenia się wiedzą. Jest w samochodzie komputer ale musi poczekać jeszcze w kolejce na rozszyfrowanie. Do tego jeszcze tempomat ale to dopiero na samym końcu :-)
    Co do otwierania klapy to: Znalazłem wczoraj właśnie przy fotelu kierowcy wlew paliwa a dźwignię otwierania klapy chyba mi ukradli bo nic tam nie ma.
    Ale mam czas - przeczeszę centymetr po centymetrze. Jak jest to z pewnością znajdę ! A jak nie ma to - będę otwierał ręcznie. Dobrze że jest w ogóle klapa bagażnika.
    Dziękuję za wyjaśnienie oznaczeń Trip i Odo.
    Serdeczności
    J.

    0
  • #7 09 Lis 2010 09:09
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    z tego co opisujesz to Twój "System przeciw kradzieżowy" jest nieco bardziej rozbudowany. zrób fotke tego czujnika wraz z pilotem prawdopodobnie masz dołożony jakiś alarm ale więcej powiem jak zobaczę pilota, te czujniki powinny być dwa jeden na prawym a drugi na lewym słupku u góry szyby(bynajmniej ja tak montuje).możesz zrobić taki myk że zamkniesz się w aucie i jakąś minutę od momentu wciśnięcia guzika na pilocie zaczniesz się ruszać i zacznie wyć będziesz wiedział że jest sprawne ewentualnie przyłóż kilka niutonów w koło kiercy lub w tapicerkę w okolicy przedniej szyby byle by nie w poduchy lub ręcznie odblokuj drzwi i je uchyl tesz powinien wyć. zakładamy oczywiście że wszystko jest sprawne i zamykasz aut pilotem. co do klapy to troszkę dziwne mam opisane że
    hatchback ma dwie wajchy ale jeśli u Ciebie jest klamka na klapie między lampkami oświetlenia tablicy rejestracyjnej to w środku nie musi jej być.
    pozdrawiam i miłej zabawy

    0
  • #8 09 Lis 2010 11:53
    fuwa
    Poziom 8  

    Przepraszam za zwłokę... Zanim dojdę do sedna to podzielę się kolejnymi anomaliami.
    Chodzi o podwójne ryglowanie tzn. drugie zamknięcie kluczykiem lub pilotem powinno zablokować rygle tak , by niemożna ich było od środka odblokować. Przy okazji wpiąłem ponownie naładowany akumulator. Może to ma związek choć wątpię.
    Oto co się działo. Siedząc w środku nacisnąłem z pilota zamykanie auta, w ciągu 3 s. wcisnąłem ponownie przycisk zamykania i usłyszałem dłuższy piszczący sygnał piiiiiip. / nie klakson/ - drzwi mogłem od środka bez problemu otworzyć pociągając za rygle. Pojedyncze zamknięcie z pilota jak i podwójne umożliwiało i tak otwarcie rygli. Za drugim razem było słychać w zamkach dźwięk jakby domykania.
    Ta sama procedura zastosowana przy zamykaniu kluczykiem. Raz w prawo potem w pion i znowu w prawo. Osoba siedząca w środku bez problemu mogła otworzyć rygle.
    Także z dwa razy usłyszałem wspomniany już sygnał piiiip. Kolejne zabawy z zamkami za pomocą kluczyka jak i pilota niczego nie zmieniły poza jednym: nie było już sygnału piiiiip !

    Szukałem także w dalszym ciągu rygla który otwiera klapę od środka. Nic mi w oko nie wpadło. Może po prostu u mnie tego nie ma. Szczegół że zaraz po kupnie główkowałem jak otworzyć bagażnik - który okazało się był otwarty i trzeba było wsunąć dłoń pod szczelinę nad tablicą rejestr. Jakoś mi to umknęło i trochu nerwów kosztowało.

    Wajcha do otwierania wlewu znajduje się po lewej stronie przy siedzeniu - zapewne tam powinna być druga do klapy . Na tablicy rozdzielczej przy włącznikach niczego się nie dopatrzyłem. Ale jeszcze raz prześwietlę wszystkie dostępne przyciski / znaczy te które widzę/. Dzisiaj bez bólu odbyło się podpinanie radia. Dobrze że wszystkie wtyczki w miarę pasowały choć wiele pinów do których podpięte było radio z jakim go kupiłem w tej chwili jest nie wykorzystanych. Myślę że ma to związek z modułem telefonicznym który jest w środku. Może po prostu podczas telefonu radio się wyciszało albo głośno mówiło. O tym kilka zdań niżej.

    Z pewnością jeszcze pokopię samochód i poruszam się po odczekaniu minuty...
    Zdjęcia / wybacz proszę jakość/ przedstawiają wspomniany czujnik - jest tylko jeden po stronie kierowcy oraz kluczyk wraz z pilotem - prawdopodobnie fabrycznym. Nic więcej nie mam ani kluczyka zapasowego ani innego pilota. Może w samochodzie jest gdzieś ukryte ,,coś,, co po włączeniu/przyciśnięcu/ aktywuje ,,coś,,.

    Mam dodatkowo samochód ozdobiony drugą anteną i modułem telefonicznym, bez samego aparatu tel. Nie bardzo wiem co z tym zrobić. Wypiąć czy jakoś wykorzystać lub przebudować. Nie wiem czy antena jest przewiercona przez szybę czy moduł tylko jest przyklejony z obu strony szyby... Poprzedni właściciel musiał dużo rozmawiać...

    Marsellus - nie odczepię się tak szybko od Ciebie. Dokąd będziesz miał ochotę dzielić się wiedzą.
    Zajrzałem właśnie pod koreczek i olej na bagnecie czarny. No właśnie NIe można ustalić co było wlane. Mazda zaleca lepkość 5w30. Co zalać i czy przedtem płukać silnik dostępnymi płukankami? Podobno potrafią rozszczelnić silnik... Nie mam pojęcia o podziale olejów na mineralne, syntetycznie i pośrednie. Samochód ma przebieg 180 tys. km.

    0
  • #9 09 Lis 2010 20:17
    milejow
    Poziom 42  

    Masz zainstalowany zestaw głośnomówiący a ten czarny element na szybie to mikrofon zestawu. Nie musisz mieć podwójnego ryglowania zamków bo nie wszystkie modele go miały, to samo tyczy się elektrycznego otwierania bagażnika(przycisk)

    0
  • #10 09 Lis 2010 21:43
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    No to sprawa czujnika rozwiązana. Pilota masz fabrycznego. Co do oliwy to cuda wianki się naczytałem i tak wybrałem zły albo jak ok. 99% właścicieli mazd mam cofnięty licznik bo u mnie jest 165 tyś. Jak kupiłem swoją miałem karteczkę z serwisu w Niemczech i lany był jakiś Primus Synth SAE 5W40 i następna wymiana po 15 tysiącach silnik chodził jak pszczółka, słychać było tylko szum pasków ,wiele razy stojąc na skrzyżowaniu zerkałem na licznik ,czy nie zgasł, bo w miśku mam zamontowany sportowy wydech. Czytałem, czytałem i czytałem i nikt konkretnie nie powiedział mi:wlej chłopie taki i będzie cacy. Zdecydowałem się na ELF EXCELLIUM LDX 5W40 bo stwierdziłem, że jak był syntetyk to niech zostanie, głupotą jest oszczędzić kilkadziesiąt złotych kosztem ochrony czegoś co musi znosić moją prawą stopę. Nie płukałem ponieważ mam swoisty brak zaufania do handlarzy i jeśli paskudy zalali coś pokroju motodoktor'a to motorek by padł. Jeśli kupiłeś furę od Niemca lub osoby prywatnej,która jeździła i dbała o auta to lej to co on. Masz książeczkę serwisową, jakieś karteczki pod maską?? Do południa pilnuje dzieci więc dopisze resztę. Pozdrawiam M;

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Edytowałem i poprawiłem błędy. Proszę się znacznie bardziej starać.

    0
  • Pomocny post
    #11 10 Lis 2010 10:35
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    przepraszam za błędy mam po prostu dysortografie i obok siebie półtora roczne bliźniaki, które jak tata chcą robić klik, klik. wracając do tematu. jeśli nie znajdziesz karteczki pod maską, przy drzwiach kierowcy naklejki może zadzwoń do sprzedawcy może coś podpowie. ale jak nie no to problem.jak silnik suchy i cichy, nie dymi to ja bym się pokusił na czysty syntetyk jakiś 5W40 szczerze nie ELF, zaraz jak moją kupiłem robiłem dużą dolewkę castrola magnateka i było cicho, a teraz rozrząd klepie choć elf niby wycisza. na forum mazdaspeed możesz coś o tym poczytać nawet mają taką listę kto jaki olej leje. przy 180 tysiącach oprócz oliwy wymianie podlega rozrząd, filtr powietrza i paliwa olej w skrzyni manualnej i jeśli ciężkie warunki jazdy to płyn hamulcowy. zawiń na jakiś dobry warsztat niech hłopaki spróbują ocenić stan pojazdu i coś doradzą, porównaj to z info z neta i podejmij decyzję. praktyczni co dzień do południa pilnuje moje dzieci więc jak masz jakieś pytania wal śmiało, pozdrawiam

    0
  • #12 10 Lis 2010 11:13
    fuwa
    Poziom 8  

    Witanko. Też mnie męczy dyskografia. Same pały miałem przez to z polskiego w szkole. Choć wypracowania były mocne :-)
    No to już wiem że mogę sobie głośno pomówić albo posłuchać :-) Chyba to wymontuję w diabły albo może się przerobi na toster...
    Dzisiaj walę do mechaniora. Jako że brak info o oleju to powiedział że lejemy pół syntetyk. A na płukanie to wpadłem że zaleję najpierw pół syntetykiem typu Lotos / najtańszym następnie przejadę 150-200 km i to wyleję. Taka bardziej bezpieczna płukanka. Następnie zaleję właśnie Castrolka też pół syntetyk. Oby hulała bez problemu. Gość powiedział że przy 180 tys. to wskazane lać w połowie syntetyka tym bardziej że czary mogły być wlane przedtem i oby nie żadne moto doktory i inne pielęgniarki. Auto ściągane przez handlarza od Niemca.
    Czyli to podwójne ryglowanie pomimo że występuje info w instrukcji na ten temat - to dupa, bo po prostu mogę go nie mieć :-(
    Na razie ciągle siedzi mi w głowie ten dźwięk który pojawił się przy drugim wciśnięciu zamykania w pilocie hmmmm...
    Cieszę się bardzo i dziękuję za Waszą nieustającą pomoc.
    Pozdrowienia dla bliźniaków :-)

    0