logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zacząć programować mikrokontrolery STM32VLDISCOVERY w języku C?

Inter0077 21 Lis 2010 17:41 2663 11
REKLAMA
  • #1 8772160
    Inter0077
    Poziom 10  
    Ocena: 1
    To mój pierwszy posta na forum więc witam wszystkich.

Zastanawiam się od czego rozpocząć przygodę z programowaniem procków w języku c. Jestem lekko mówiąc zielony w tych sprawach ale koledzy doradzają mi ciężką pracę przy płytce stm32vldiscovery. Czy na takim sprzęcie amator może nauczyć się dobrze chociaż podstaw?
    A może polecacie inne sprzęty?
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 8772884
    MirekCz
    Poziom 35  
    Ocena: 62
    A znasz C?
    Jak nie to polecam nauczyć się podstaw na PC i potem robić mikrokontrolery. Na PC łatwiej sprawdzisz jak co działa i dlaczego nie działa (debugger i wszystko natychmiastowe). Na mikrokontrolerach jest to bardziej upierdliwe do zrobienia.
    Co do samego wyboru to discovery to fajny kit i można z nim sporo zdziałać. Są też przykłady itd. więc wybór słuszny.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #3 8772936
    duke_luke
    Poziom 15  
    Ocena: 5
    Jeśli chodzi o wybór mikrokontrolerów to ja osobiście na początek polecałbym coś z rodziny AVR, jakąś małą ATmegę albo ATtiny ze względu na ogrom przykładów i ogólną prostotę w programowaniu. Na pewno jako początkującemu pomogłoby Ci to zrozumieć i poznać podstawy projektowania urządzeń w oparciu o mikrokontrolery.
  • #4 8773465
    Inter0077
    Poziom 10  
    Dziękuję za obie wypowiedzi. Język C znam.

A czym różniło by się programowanie procesorów STM i sprzętu z rodziny AVR ?
    Oczywiście oprócz liczby dostępnych przykładów schematów w internecie...

Czy są duże różnice w ich programowaniu?
  • #5 8773527
    duke_luke
    Poziom 15