Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Play InternetPlay Internet
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Sunny 2.0 diesel nie grzeje świec

02 Paź 2004 15:16 6136 26
  • Poziom 31  
    Witam Panowie.
    Mam wielka prosbe o pomoc, moj znajomy ma takie autko z 91r i swiece mu nie grzeja-musi na krotko zwierac zeby odpalic samochodzik.Poszukuje schematu inst.elektrycznej...albo poprosze o podpowiedzi.Bede bardzo wdzieczny za wszelkie wskazowki...dzieki, pozdrawiam.Arek
  • Play InternetPlay Internet
  • Poziom 19  
    HM poszukaj pod maska takiego większego przekaźnika . Wiem ze w europejcach tak było to rozwiazane ze był przekaźnik z układem czasowym i wszystko siedziało pod maska . Zazwyczaj gdzieś na ścianie grodziowej . Jeśli to znajdziesz to zewrzyj dwa grube konektorki i jeśli pojawi sie prad na swiecach to coś sie układzikowi stało .
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Sprawdż czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
  • Play InternetPlay Internet
  • Poziom 31  
    Dzieki Panowie za zainteresowanie i chec pomocy.Ja osobiscie nie widzialem tego autka, wlasnie dzwonil znajomy i mowil, ze rozbierali autko, znalezli jakis modul w ktorym byla przepalona sciezka i zwarty element ktory wspolnie okreslilismy jako dioda(dwie koncowki, szklana obudowa z paskiem, miernik pokazywal ze przewodzi w obie strony)....teraz musimy poczekac az znajda i wymienia ta diode.Nie wiecie jakie moze miec parametry??Rozsypala sie im przy wyciaganiu....
    Dzieki, pozdrawiam serdecznie.Arek
  • Poziom 12  
    czesc
    gdzie znalezliscie ten modul bo mi to samo padlo...
    dzieki za odp. z gory
    Krzys
  • Poziom 31  
    ...musze zapytac-ja tylko sam modul dostalem w lapy-mial popalona sciezke i 2 diody...
  • Poziom 26  
    Jeśli mogę pomóc to dioda musi mieć jak największy prąd przewodzenia, czyli ok 15-25 A lub więcej,napięcie wystarczy 18-20 V, aby się gabarytowo tam zmieściła.
    Można taka dostać w sklepach elektonicznych.
    Pozdr.
  • Poziom 31  
    dzieki Stefanek.Rzeczywiscie takie parametry moga byc...ale nie sa krytyczne.przygladalem sie "po sciezkach" gdzie to pracuje...obie w ukladzie zasilania-jedna szeregowo...druga-rownolegle...a popalily sie bo ktos chyba odwrotnie podlaczyl akku.Koledzy znalezli jeszcze jakas nadpalona instalacje elektryczna i walcza z wymiana...
  • Poziom 26  
    Istotnie, to co piszesz jest prawdą.
    Obydwie są po to aby zabezpieczyć całą elektronikę przed 'złym' podpięciem, np pomyłka klem akumulatora, ale nic się nie powinno stać przy dobrych diodach.
    Koszty takiego 'cacka' są dość duże, bo taki układzik kosztuje sporo, a steruje czas grzania świec, zależnie od temperatury silnika.
    Jęśli nie znajdziesz takich diód, to jestem ci w stanie wysłać w liście, tylko określ parametry /wymiary starych lub jakie się zmieszczą/.

    Rozwiązaniem na dzisiaj jest wyjąć z obudowy ten układ i go maxymalnie oczyścić, bo tam może być sporo zanieczyszczeń, a nawet woda. Póżniej wymontować tą diodę równoległa, a szeregową zblokować. Bądzie działał, tak awaryjnie, ale uwaga nie pomyl diod. I oczywiscie reżim w biegunach.

    Wiem, że się zrobiło zimniej i teraz te rzeczy szczególnie muszą 'działać' , aby rano odpalić dieselka.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 31  
    Stefanek, bardzo Ci dziekuje za zaangazowanie.Z ukladami zasilania sobie radze, bawie sie w elektronike od nastu lat, jakies diody koledzy sami wstawili bez konsultacji ze mna, ale na szczescie tolerancja w tym ukladzie jest spora.Tak jak pisalem wczeasniej, teraz problemem wydaje sie byc nadpalona instalacja...popalone izolacje.Sam modul zachowuje sie jak by dzialal, silnik lepiej chodzi....ale nie rozlacza swiec za drugim grzaniem...dokladnie nie potrafie opisac-i tak najpierw trzeba powymieniac kable.Bede mial problem to sie jeszcze odezqwe, bardzo dziekuje....pozdrawiam.Arek
  • Poziom 12  
    Prosze Panowie powiedzcie mi czy ten modul jest pod dywanem pod siedzeniem pasazera?

    Krzys
  • Poziom 31  
    Chrisro, zadzwonie i dowiem sie....dam znac ale to juz nie dzisiaj...wiem ze to bylo blaszane zlotego koloru pudlo wielkosci radia samochodowego, z dwoma wtykami wielozlaczowymi-to mi przyniesli
  • Poziom 31  
    Modul byl w kabinie pod nagrzewnica
  • Poziom 12  
    Znalazlem ten modul na tunelu srodkowym taqm gdzie w nowszych autach jest sensor airbag. W module dwie spalone sciezki i dioda duza oraz mala taka biala o oznaczeniu D15. Czy mozecie mi podac wartosci tych diod?
    dziekuje
    Krzysztof
  • Poziom 12  
    I znowu ja :oops:
    Wedlug kolegi Stefanka /uklon w jego strone/ wywalilem diode rownolegla i zrobilem mostek na szeregowej. Silnik pali bo swiece grzeja. Zaobserwowalem natomiast objaw taki ze po wlozeniu kluczyka do stacyjki wlacza sie zaplon i wylacza po nagrzaniu swiec. I teraz moje pytanie:
    1. Czy jak wlutuje diody to wszystko wroci do normy ?
    2. Czy moze jest to wina podlaczenia sterownika bez zmasowania obudowy?

    Krzysztof
  • Poziom 31  
    Mysle, ze diody nic nie zmienia.One tylko przepuszczaja napiecie.A masa powinna tezprzychodzic z kabla, ze zlacza-wiec przykrecenie obudowy tez nic nie zmieni.Wiem ze ten moj znajomy tez ma jakis podobny problem....bo swiee grzeja nie tak jak trzeba....jakos za dlugo ...nie chca sie wylaczyc.No ale tam widac popalona instalacje...obejrzyj moze swoja na wszelki wypadek.Jak masz problem z wylaczaniem swiec mozesz wstawic modul z innego auta-przekaznik czasowy ktory zawsze odlaczy swiece po kilkunastu czy kilku sekundach.Bez zadnej kontroli temperatury....no ale to rozwiazanie zastepcze.powodzenia!
  • Poziom 26  
    chrisro napisał:
    I znowu ja :oops:
    Wedlug kolegi Stefanka /uklon w jego strone/ wywalilem diode rownolegla i zrobilem mostek na szeregowej. Silnik pali bo swiece grzeja. Zaobserwowalem natomiast objaw taki ze po wlozeniu kluczyka do stacyjki wlacza się zaplon i wylacza po nagrzaniu swiec. I teraz moje pytanie:
    1. Czy jak wlutuje diody to wszystko wroci do normy ?
    2. Czy moze jest to wina podlaczenia sterownika bez zmasowania obudowy?

    Krzysztof


    Witaj Krzysztof.

    Z tego co piszesz, te diody jednak robią jak widać taką robotę, ze po przekręceniu kluczyka i właczeniu zapłonu, zawsze jest sprawdzany stan temperatury silnika i podawany potrzebny czas /prąd/ do podgrzania świec w momencie startu.

    A teraz po takim podpięciu na 'ostro' jest wyłączany równiez zapłon razem ze świecami, czy tak ?

    Ad 1. Sądzę że wlutowanie dobrych diod rozwiąże Twój probem.
    Ad 2. U mnie w Fordzie obudowa jest plastikowa, więc nie jest to pewnie przyczyną, ale na wtyku połączeniowym, musi być podawana masa do tego modułu - sprawdż czy jest OK !

    Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Witam ponownie!
    Dzis wstawilem diody. Dostalem jedynie 6A ale widze ze daje rade i dziala. Co do malej diody wmontowanej w szereg to kupilem BYV 27. Mam nadzieje ze dobrze ja wmontowalem bo z tamtej to nic nie zostalo. Zapór od strony sterownika. efekt po zmontowaniu calosci mamtaki ze swiece zaczynaja grzac po wlozeniu /a nawet nie przekrecam/ kluczyka. Po nagrzaniu przekaznik je rozlacza i potem nie grzeja wogole do czasu ponownego wyjecia i wlozenia kluczyka. Mysle ze dalem zla diode pracujaca szeregowo. Prbolem tkwi w tym - jaka powinna tam byc ?

    dziekuje za wszelkie sugestie

    Krzysztof
  • Poziom 26  
    Witam.

    Ta dioda w szeregu 6 A , to trochę za mała. Tam płynie prąd rzędu 10-12 A, ale mogę sie nieznacznie mylić.
    Sprawdz tą wstawioną diodkę bo chyba już strzeliła, a całość działa bo ma ona chyba zwarcie.
    Ta druga jest podłaczona przez Ciebie zdaje sie dobrze, bo jak piszesz grzanie jest wporzadku i jego automatyczne wyłączanie.

    Ale po włożeniu kluczyka, musisz go przkręcić na połozenie świecenia kontrolek i włączają się wtedy świece, co jest pokazane na desce żółtą kontrolką ?
    I juz nie wyłącza zapłonu razem z podgrzewem ?

    A jeśli tak, TO...

    Tak ma być, że jaśli chcesz drugi raz podgrzać, to 'zabawę' z kluczykiem należy powtórzyć od nowa.

    Chyba jest już wszystko dobrze, tylko sprawdz tą diodkę w szeregu.
    Nie znam parametrów tej drugiej małej diody, szkoda.

    Musiałbym wymontować mój moduł i podejrzeć, pewnie rozwiązanie jest podobne.

    Pozdrówka.
  • Poziom 11  
    ciekawe to wszystko. wygląda na to ze wszystkie nissany 2.0 diesel maja ten sam problem. mojego teścia nissan właśnie stoi w warsztacie. krzyknęli mu za ten sterownik 1500 lub 600 za używke 8O
    a mówilismy mu "nie kupuj nissana" :D
  • Poziom 26  
    Niezgadzam się z moim przdmówca.
    Nisanek Sunny 2.0 D to świetne autko, mój szwagier ma takiego kombiaczka, z 95 r i przjechał juz nim ponad 350 tyś. km, bez większych problemów.

    Pozdr.
  • Poziom 31  
    ...oj, nie zgodze sie...nie wierze zeby tam plynelo 10-12A chyba ze mowimy o innych modulach.Ja wiem co widzialem i ze swojej kilkunastoletniej skromnej praktyki wnioskuje, ze przy tak niewielkich gabarytach tej diody (oryg) i grubosci sciezek nikt tam czegos takiego nie puszcza.Skromna elektronika....a elementy wykonawcze-tranzystory-steruja przekaznikami i to wlasnie one...On, wlacza swiece(tranzystor steruje przekaznikiem a ten zalacza siwece)...jak juz pisalem-te diody spelniaja jednie role zabezpieczenia przed odwrotna polaryzacja....przynajmniej te ktore ja widzialem...moooze cos jeszcze...ale nie sadze....
  • Poziom 26  
    Witam

    Moze masz rację Calineczka* .
    Nie mam tego modułu przed sobą ale wiem, że w innych podobnych, diody są bardzo 'solidne'.

    Pozdr.
  • Poziom 12  
    Witajcie!
    Mnie na tej 6A chodzi do dziś. Już sie przyzwyczailem, ze musze wyciagac i wkladac kluczyk do stacyjki aby podgrzać jeszcze raz świece. Pragne podziekowac, bo to dzieki Wam zaoszczedzilem pare setek...

    Krzysztof
  • Poziom 1  
    Witam. Mam podobny problem do tego w swoim Sunny 2.0D 96r. Mianowicie codziennie rano musze z 2-3 minuty próbować go odpalać aż wreszcie zapali. Tyle, że już póżniej w trakcie dnia nie mam tego problemu. Zastanawiałem się czy to problem ze świecami, ale jak poszukałem w internecie to znalazłem ten temat. Co Wy o tym sądzicie?? Z gory dziękuje za pomoc.
  • Poziom 1  
    Stary temat ale może komuś pomoze , miałem ten sam problem w nissanie sunny , okazało się ze był zabrudzony i zaśniedziały kabel który styka się z listwą od swiec przeczyściłem papierem , naniosłem wd-40 i problem znikł bezpowrotnie. Moze komus się to przyda. Pozdrawiam.