logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak założyć internet kablowy w wynajmowanym mieszkaniu? UPC, Netia, Alfa

lech38 31 Sty 2011 12:23 8763 11
REKLAMA
  • #1 9082012
    lech38
    Poziom 10  
    Ocena: 1
    Witam!Mam problem,bo jesli chodzi o internet to jestem w tym kompletnie zielony!Wynajmuje mieszkanie i chcialbym zalozyc sobie internet (np.z upc),slyszalem ze do tego potrzebna jest linia telefoniczna.Przed moim wprowadzeniem byl tu zalozony internet z Alfy,ale czytalem ze ich uslugi nie sa najlepsze.Tak samo Netia z ktorej mam kablowke.Bardzo prosilbym o pomoc!!!Z gory dziekuje!
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 9082106
    ads
    Poziom 12  
    Ocena: 4
    W przypadku internetu z tzw kablówki tj m.in UPC zgłaszasz chęć korzystania z tej usługi i UPC montuje tobie specjalne urządzenie tj modem. Do tego modemu możesz podłączyć 1 komputer poprzez gniazdo RJ45 tj trochę szersze od telefonicznego. Takie samo gniazdo masz zapewne przy komputerze. Wystarczy więc połączyć modem z komputerem i powinno działać. W przypadku chęci podzielenia otrzymywanego sygnału internetowego na kilka komputerów musisz zaopatrzyć się w specjalny przełącznik z ang. switch (od 30..zł) i w ten sposób możesz kabelkami połączyć szereg komputerów maksymalnie 254. Zapewne również zainteresuje Ciebie jeszcze jedna opcja.
    Aby bezprzewodowo połączyć się z internetem możesz zaopatrzyć się w Ruter WiFi z ang. Wireless po naszemu połączenie radiowe koszt przeróżny od ok.50zł.
    Aby całą instalację maksymalnie uprościć najlepiej zaopatrzyć się w taki Router, który posiada również wewnętrzny switch np 4 portowy. Wówczas
    np. laptop łączy się z internetem poprzez łącze radiowe a komputery stacjonarne przy pomocy kabla.
    Najważniejsze nie kupuj nic zanim nie wybierzesz operatora.
    Bo:
    - być może wyłuszczając Twoje potrzeby operator sam je zrealizuje w pełni