logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak stworzyć skrypt do sterowania portem COM (RS-232) pod DOSem?

gutekhkey 05 Lut 2011 21:09 2691 7
REKLAMA
  • #1 9108838
    gutekhkey
    Poziom 10  
    Ocena: 4
    Witam.
    Od razu na wstępie chciałbym nadmienić, że kompletnie nie znam się na programowaniu i dlatego zwracam się o pomoc do forumowiczów.

Chciałbym utworzyć program (np. EXE) lub skrypt vbs, który to będzie sterował linią TxD portu RS-232. Mam program, który steruje liniami RTS, DTR oraz TXD pod windows, ale chcę aby automatycznie były sterowane te linie (właśnie przez jakiś wsad, a wiadomo, że wersja programów na windows jest klikana - trzeba ręcznie ustawiać stany).

Otóż chcę, aby komputer wysterował mi przekaźnik na porcie COM (koniecznie na COM, bo LPT mam zajęty) kiedy to plik zostanie uruchomiony.

Później program miałby poczekać sekundę, a następnie ustawić stan niski, tak jak był poprzednio. Fajnie by było, gdybym mógł zmieniać czas oczekiwania na zmianę stanu.

Załączam znaleziony program, który steruje tymi trzema liniami RS232 pod windows.

Czy i w jaki sposób da się zrobić, co opisałem?
    Załączniki:
    • Port.rar (194 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #2 9110749
    netotron
    Poziom 26  
    Ocena: 57
    Witam
    Jak zwykle chcąc udzielić odpowiedzi trzeba zgadywać "co autor miał na myśli.."
    Co rozumiesz pod pojęciem "pod Dos'em". DOS skończył się razem z Win98
    W NT. XP, 7 itd jest tylko konsola DOS. W DOS'ie działają tylko exe i com, vbs nie.
    Nie wiem co chcesz osiągnąć i w jakich warunkach, sprecyzuj.
  • REKLAMA
  • #3 9111678
    gutekhkey
    Poziom 10  
    Mam na myśli Wiersz poleceń systemu Windows 7. Pracuję pod siódemką, i chciałbym wysterować wolny port RS232. Jeśli nie uda się na Windows 7, może być pod Windows XP (Win7 mam na kompie, WinXP na laptopie).