Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dysk Seagate Barracuda ST33160318AS 7200.12 - nie widzi BIOS

09 Mar 2011 10:03 3388 6
  • Poziom 9  
    Witajcie.

    Sprzedałem jakiś czas temu klientowi dysk z serii 7200.12
    Firmware CC38

    Wczoraj klient do mnie przyszedł że BIOS nie widzi dysku.
    Podpinając pod terminal dysk jest czytelny i odblokowany - jest znak zachęty
    Można zatrzymać silnik komendą Z i uruchomić U, jednak na komendę N1 dostaję odpowiedź że nie może zainicjować SMART.
    Ponieważ dane na dysku nie są ważne, a dysk jest na gwarancji to mogę odesłać do serwisu ten dysk, ale może jest jakaś prosta metoda naprawy tego dysku (uniknę kosztów wysyłki i czasu oczekiwania na wymianę)

    Na różnych stronach w google znalazłem informację, że naprawa wygląda tak samo jak w dyskach z serii 7200.11
    czyli
    N1
    potem m0,2,2,0,0,0,0,22

    ale albo z tym dyskiem jest coś nie tak (inna usterka), albo do serii 7200.12 są inne kody odblokowujące.

    Pozdrawiam wszystkich i jak ktoś wiec coś na ten temat i chce się podzielić informacjami to proszę o odpowiedź.
  • Poziom 8  
    a ten dysk jest na master czy slave??
  • Poziom 9  
    To jest dysk SATA - wiec nie wiem o co chodzi z tym Master czy Slave
    Być może model dysku jest inny - pisalem z pamieci - ale na pewno ma CC38 firmware oraz jest to 7200.12 dysk.
  • Poziom 8  
    chodzi o to czy jest to kieszeń - slave czy jako główny dysk - master
  • Poziom 9  
    jest to glowny dysk MASTER
  • Specjalista HDD Recovery
    Cytat:
    Wczoraj klient do mnie przyszedł że BIOS nie widzi dysku.

    To jak od klienta bierzesz kasę to czemu szukasz darmowej pomocy ?
    Cytat:
    Na różnych stronach w google znalazłem informację, że naprawa wygląda tak samo jak w dyskach z serii 7200.11

    A myślisz że jednemu psu burek że jednym sposobem robisz wszystko co wpadnie ci w łapy ?

    Takim sposobem mogłeś tylko pogorszyć sytuacje. I nie wspominając o etyce zachowania.

    Lepiej będzie jak oddasz klientowi dysk i powiesz aby sobie wymienił zgodnie z gwarancją.
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Porada kolegi migol21 rozwiązuje problem. Temat zamykam.