Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hydraulika siłowa - schemat sterowania nurnikiem.

10 Mar 2011 09:11 5357 14
  • Poziom 11  
    Witam

Mam taki problem. Mam narysować schemat hydrauliczny instalacji sterującej siłownikiem nurnikowym. Siłownik ten napędza stacjonarny podnośnik towarowy (windę do transportu pionowego) w magazynie.

Z tego co zaobserwowałem to układ składa się z pompy napędzanej silnikiem indukcyjnym klatkowym. Dwóch elektrozaworów i przewodu doprowadzającego czynnik roboczy (olej ) do cylindra siłownika.

Niestety nie znam się za bardzo na hydraulice i nie wiem jak rozrysować ten schemat.
    Nie wiem jak dokonać identyfikacji tej instalacji.

Prawie nie znam oznaczeń na schematach hydraulicznych. W ogóle nie rozumiem oznaczeń zaworów.

Skąd mam wiedzieć czy układ ma jakieś filtry czy jest typu otwartego czy zamkniętego, etc?

Czy takie układy zawsze mają zabezpieczenie przed przerwaniem węża? (Przy przyłączu węża do cylindra jest taka nakładka jakby - nie wiem czy to jest po prostu złącze czy jakiś może zawór zwrotny)

Jak się do tego zabrać?

Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 25  
    Jest to specyficzny układ , z obostrzeniami takimi jak układy zabezpieczające przed przerwaniem węża. Należało by się zapoznać z wytycznymi Dozoru Technicznego na temat podnośników hydraulicznych i zastosować to w projekcje.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 22