logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

excel automatycznie przenoszący wiersz do innego arkusza

WIECZYY 08 Cze 2011 10:01 3678 5
REKLAMA
  • #1 9588870
    WIECZYY
    Poziom 2  
    Witam, mój problem z excelem brzmi jak w temacie:

chodzi mi o samoautomatyczno przenoszący się wiersz do innego arkusza po wpisaniu odpowiedniej wartości...

szukałem trochę na różnych forach i ten temat wydaje się być najbardziej pasujący do moje problemu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1922913.html

Nie znam się specjalnie na vba i nie wiem jednak jak przerobić to na moje potrzeby... najlepiej będzie jak załącze plik, żeby pokazać o co mi chodzi...
    Załączniki:
    • MOJE.xls (41.5 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #2 9589354
    walek33
    Poziom 29  
    Ocena: 81
    To nie idąc na łatwiznę, w ramach nauki, algorytm powinien wyglądać następująco:
    • ustalasz ilość wierszy do wyszukiwania na podstawie ostatniej nie pustej komórki w kolumnie E
    • w pętli przechodzisz poszczególne wiersze w kolumnie E porównując czy wartość w komórce jest zgodna z szukanym wzorcem np. "WSTRZYMANY"
    • jeżeli nie jest zgodna przechodzisz do następnej komórki nie wykonując żadnego działania
    • w przeciwnym wypadku po ustaleniu pierwszego pustego wiersza w arkuszu "załatwione" kopiujesz tam wartość wiersza, którego adres otrzymujesz w wyniku wyszukiwania. Po kopiowaniu usuwasz skopiowany wiersz i kontynuujesz pętlę do końca.

Nie podsyłam gotowca ponieważ myślę, że wiedza zdobyta w ramach samodzielnej zabawy przyda się na przyszłość.
    W ramach podpowiedzi dodam, że jako pętli można użyć np. FOR a dla wyboru IF.
    Pozostałe potrzebne funkcje można podejrzeć za pomocą rejestratora makr i zmodyfikować je stosownie do swoich potrzeb (to tak dla całkiem początkujących).
  • REKLAMA
  • #3 9589569
    WIECZYY
    Poziom 2