logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[lpc2148] Jak skonfigurować UART na LPC2148 w CrossStudio 1.6? Randomowe znaki w terminalu

iiyama800 11 Lip 2011 19:43 1230 2
REKLAMA
  • #1 9706519
    iiyama800
    Poziom 2  
    Posiadam płytkę LPC2148 Education Board i mam z nią trochę problemów. Ogólnie jestem w tym zielony, bardzo zielony, a muszę przez to przebrnąć. Jak bawić się diodami czy buzzerem ogarnąłem. Z przerwaniami też sobie poradziłem. Chciałbym teraz skorzystać z UARTa (przez RS232) i padam... (piszę w CrossStudio 1.6 Build 2). Przeglądałem już to forum, także w czasie tworzenia projektu Oscilator Frequency ustawiłęm na 12Mhz, a i w Processor Definitions wrzuciłem STARTUP_FROM_RESET.

Podręcznik dla użytkownika dla tego sprzętu wrzuciłem tutaj:
    #mirror1
    #mirror2

Najpierw, co przynajmniej dla mnie ciekawe jest, jeśli wrzucę programik z diodami, w którym w ogóle nie zajmuję się UARTem, to na hyperterminalu pojawiają się randomowe znaczki. Jeżeli wrzucę swój programik, również rezultat jest taki sam. Dodam, że nie pojawiają się od razu tylko po ok 30-40sek i pojawiają się raz. Jeśli odłączę zasilanie od płytki i ponownie podepnę, to znów pojawią się raz. Jak w programie jest while to powinny (jeśli jest źle dobrana prędkość) pojawiać się cyklicznie, tylko, że co najwyżej nie to co oczekuje?

Co do inicjalizacji UARTa, to obliczam U0DLL i U0DLM ze wzoru:

Required_baud_rate = (clock) / (16 * Divisior_valuer)

Ponieważ nie do końca byłem pewien, jaki ten clock ma być, przeliczyłem to dla baud rate 9600 dla 12Mhz (78,13 dec czyli 0x4E) oraz na wszelki wypadek dla 60Mhz (390,63 zaokrąglając 0x187), bo taką wartość znalazłem też w instrukcji...