Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
PLFONPLFON
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Netia nie chce dać parametrów SIP

29 Jul 2011 09:42 3299 8
  • Level 9  
    Mam w Netii internet i telefon na modemie ADSL (Zyxel).
    Chciałem wykorzystać drugi port SIP i podłączyć tel VOIP innego providera by oszczędzić. Odkryłem, że Netia poblokowała firmware i nie da sie (patrz tu).
    A więc chciałem wymienić modem Zyxel na inny, który daje taką możliwość. Niestety nie mam hasła telnetowego do Zyxela, a z interfejsu webowego nie wyczytam danych konfiguracyjnych.
    Czy ktoś może pomóc skąd te dane wziąć?

    Natomiast jest druga sprawa. Kontaktowałem się z Netią w celu uzyskania tych danych. Bazując na przekonaniu, że nie jestem formalnie związany z urządzeniem ale kupuję u nich usługę. Poniżej zamieszczam zapis czatu z serwisem.
    Czy to nieudostępnianie danych to nie jest wymuszenie i jakaś nieuczciwa praktyka dostawcy? Usuwam dane osobowe:


    Quote:

    Serwis:
    Witaj id, Klienta. W czym mogę pomóc? W trosce o najwyższą jakość rozmów prowadzonych na chacie, są one rejestrowane.

    id, Klienta:
    Witam, mój nr umowy to xxxxx.

    id, Klienta:
    Chciałbym użyć innego modemu ADSL niż ten który mam. Wybrałam Fritz

    Serwis:
    witam

    Serwis:
    rozumiem

    id, Klienta:
    Nie wiem czy mam wszystkie informacje do paramteryzacji konta SIP. tzn sipproxy user i haslo.

    id, Klienta:
    Chyba, ze user to jest ten z konta głownego tj xxxxxxxx(malpa)net24.com.pl

    Serwis:
    przykro mi, niestety tych informacji Pani nie udzielimy

    id, Klienta:
    to wtedy znam haslo, Czy jest taka mozliwosci i czy podane dane wystarcza do parametryzajci konta SIP na innym modemie?

    id, Klienta:
    Proszę wyjaśnić. Czy nie może Pan przesłać ich chatem, czy umowa zabrania użycia innego użądzenia?

    Serwis:
    przykro mi, niestety w przypadku telefonu możliwe jest korzystanie wyłącznie z naszego urządzenia, niestety nie podajemy danych do konfiguracji konta VoIP, przykro mi

    id, Klienta:
    Proszę mi odpowiedzieć czy umowa z netią obliguje mnie do użycie jedynie modemu od nietii. Wg mnie tak nie jest.

    id, Klienta:
    ja chce użyć innego modemu, zarówno do internetu jak i telefonu. Więc muszę przeniesieść konfigurację

    Serwis:
    oczywiście nie Pani obowiązku korzystania z naszego urządzenia, ale musi to Pani robić jeżeli chce Pani aby telefon działał

    Serwis:
    korzystając z okazji czy w przyszłości żąda Pani wysyłki informacji z Netii drogą elektroniczną? (chodzi o zmiany w regulaminie, cenniku, potwierdzenie przedłużenia umowy lub zmiana taryfy)

    id, Klienta:
    zaraz, jak to nie muszę skoro z innego nie będzie telefon działał. Proszę odpowiedzieć czy umowa mnie obliguje. Bo jeśli nie to zgodnie z przepisami muszę mieć możliwość przejścia na inne urządzenie. Jak mam to zrobić skoro zabraniacie Państwo. M

    id, Klienta:
    Nie chodzi mi o wyciąg z regulaminu tylko o poradę w konfiguracji, którą w myśl umowy musi mi Netia udzielić.

    Serwis:
    konfiguracji urządzenia tak, ale nie świadczymy dla Pani usługi telefonicznej VoIP i zgodnie z umową niestety nie mam możliwości podania Pani danych do konfiguracji VoIPa, przykro mi

    id, Klienta:
    Ja mam umowę na internet wraz z telefonem. Oba w Netii. Mam od Netii jeden modem Zyxel (nie pamiętam szczegółow modelu). Ten modem chcę wymienić na inny z większą funkcjonalności (np. wifi, więcej portów LAN, drukarka). W związku z tym chcę przenieść konfigurację. I tyle. Nie rezygnuję z żadnej z usług. Proszę o wskazanie danych do konfiguracji. Jak mam to inczej zrobić. Chyba, że ktoś z Netii to zrobi.

    Serwis:
    oczywiście Panią rozumiem, lecz tak jak powiedziałem, niestety nie udzielamy informacji na temat konfiguracji usługi VoIP, przykro mi

    Serwis:
    jeżeli chciała by Pani posiadać inne urządzenie mogę Pani zaproponować router Netia Spot, który będzie mogła Pani wypożyczyć

    id, Klienta:
    Jeżeli to jest jakiś problem formalny to proszę mi wskazać jak te dane mogą mi być przekazane lub jak to Netia może zrobić. A jeśli nie wolno bo firma ma taką politykę sprzedaży to proszę mnie skierować do kogoś kto wyjaśni mi na jakiej formalnej podstawie. Ja podpisywałem umowę na usługi a nie na lojalność użycia konkretnego modemu (jak to się dzieje przy zakupie komórek).

    Serwis:
    przykro mi, niestety dane te nie mogą być Pani przekazane z uwagi, iż nie ma Pani podpisanej umowy na usługę VoIP, tym samym dane te pozostają wyłącznie do informacji pracowników Netii

    id, Klienta:
    proszę mnie skierować do osoby odpowiadającej za umowy oraz zobowiązania z nich wynikające

    id, Klienta:
    Ale zaraz ja mam umowę na telefon. Razem z internetem to jest usługa Netii, nie moja osobna. Mam podpisaną umowę

    Serwis:
    przykro mi, nie ma takiej osoby która rozmawiała by z klientami, może Pani jedynie w tej kwestii złożyć reklamację, potwierdzam że ma Pani umowę na usługę telefoniczną, a nie na usługę VoIP, tym samym niesyty nie mam możliwości podania Pani danych konfiguracyjnych, rozwiązaniem tej staucji jest albo korzystanie z naszego urządzenia, albo zamówienie Netia Spot

    id, Klienta:
    dziękuję za informacje. Nie mniej wynika z niej, że jestem związany z Państwa urządzeniem. Wydaje mi się, że jest to wymuszenie poza umową. Sprawdzę. Nie ma dla mnie znaczenia czy to usługa VOIP czy inna. Mam równorzędny urządzenie i chcę je zastosować do tych samych celów. A Pan piszę, że nie wolno .. bo telefon nie będzie chodzić. Tylko na Netii. Proszę wskazać osobę do skierowania tej sprawy.

    Serwis:
    kwestię to proszę kierować do działu reklamacji

    id, Klienta:
    dziękuję, choć trudno bo problem jest nie
  • PLFONPLFON
  • Level 1  
  • PLFONPLFON
  • Level 1  
  • Level 23  
    Wskazałam źródło, to wszystko.
  • Level 9  
    Dlaczego upubliczniam tę rozmowę? Bo uważam, że jedną z faktycznie pożytecznych cech internetu jest swoboda wypowiedzi (nie mylę z obrzucaniem błotem). Wydaje mi się, że dajemy się naciągać (tacy jak ja, klienci). Najbardziej nie podobało mi się, że próbowano mnie przekonać, że telefon który mam nie jest na bazie SIP. Uważam, że Netia nie buduje sobie grona lojalnych klientów. Ja sobie postawiłem bramkę VoiP za Zyxelem i cierpię tylko z tego powodu, że mam 2 urządzenia żrące prąd. A klient "mniej techniczny" i tak nie będzie wnikał. A więc nie widzę faktycznej szkody dla Netii z umożliwienia użycia innego modemu ADSL.

    Ja w umowie nie widzę nakazu korzystania z ich modemu.

    A propos tego linku - zwróć uwagę, że to ja rozpocząłem tamten wątek. Nie ma już tego rozwiązania.
  • Level 1  
  • Level 9  
    Hm, ale ja uważam, że żadnej maksymalizacji zysku w tym wypadku nie ma. Faktycznym efektem jest tylko utrata zaufania. Tak jak pisałem - kto wie o co chodzi to sobie poradzi inaczej, kto nie wie to nawet nie będzie próbował.

    Sytuacja trochę mi przypomina rynek samochodowy. Podobnie utrudnienia robią producenci (serwisy firmowych) w np. zamontowaniu haka poza warsztatem firmowym. Z tym, że to jest bardziej zrozumiałe ze względu na trudności w świadczeniu usług gwarancyjnych na modyfikowanym produkcie. No i dokumentacja techniczna nie jest ukrywana.

    W moim przypadku nie ma takiego problemu. I godzę się na utratę gwarancji i pomocy w naprawianiu modemu. Co więcej: Netia - jakby mówiła mi: "nie kupił pan cechy ciągnięcia przyczepy, sorry". Jeszcze gorzej bo próbowała mi wmówić, że samochodem nie można ciągnąć przyczepy w ogóle.
  • Level 1