logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak napisać skrypt firewall'a na Linux (Mandrake) z iptables dla różnych taryf?

ycja 27 Lis 2004 12:42 1416 2
REKLAMA
  • #1 1017139
    ycja
    Poziom 2  
    Szukam kogos kto by mi napisal skrypt firewall'a najchetniej dzialajacego pod madrakiem aby spelnial ponizsze zalozenia. bardzo prosze o pomoc, poniewaz jestem studentka i nie wiem dokladnie jak to napisac. bardzo prosze.

Jesteś administratorem sieci osiedlowej z 20 klientami. W sieci wykorzystujemy komputer, który
    pełni rolę routera, serwera www, serwera ftp, serwera proxy oraz uruchomiona jest usługa zdalnego
    logowania ssh. Komputer ma zainstalowany system operacyjny Linux z jądrem 2.6.x oraz posiada 2
    interfejsy sieciowe eth0 i eth1. Należy zaprojektować skrypt firewall'a oparty o iptables . W sieci
    lokalnej użytkownicy powinni mieć dostęp do sieci do określonych usług w zależności od
    następującej taryfy:
    – platynowa – dostęp pełny
    – złota – brak możliwości korzystania z sieci P2P, FTP
    – srebrna – brak możliwości korzystania z usług typu GG, wpkontakt, tlen i czaty i usług P2P oraz
    FTP
    – podstawowa – możliwość korzystania wyłącznie z www oraz poczty
    Na serwerze można korzystać z następujących usług: www, ftp, ssh i poczta
    Informacje dodatkowe:
    – adresy interfejsów eth0: 195.203.168.23 i eth1: 192.168.0.1/24
    – adres sieci osiedlowej: 192.168.1.0/24
    – skrypt ma wykorzystywać STATE'y w zależności od rodzaju protokołu
    – skrypt ma posiadać logowanie pakietów odrzuconych
    – skrypt ma zawierać możliwość wykonania w 3 wariantach: z parametrem „-c” - czyści wszystkie
    regułki i ustawia otwartą politykę, „-t” - wykonuje skrypt a po 30s czyści wszystkie regułki, oraz
    bez parametrów - konfiguruje iptables.
    – po 5 komputerów z sieci posiada kolejne taryfy
    – wykonać maskaradę