logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak skonfigurować Linksys WRT54GR do używania zewnętrznego IP dla gier?

MrBeeen 03 Wrz 2011 11:59 2488 11
REKLAMA
  • #1 9890739
    MrBeeen
    Poziom 9  
    Hejka wszystkim, mam taki problem, ponieważ mam ogólnie adres IP Zewnętrzny, jednakże mój router ma wewnętrzny(Linksys WRT54GR) mam taki problem, że chciałbym z kumplami pograć sobie w różne gry na IP Zewnętrznym, bez tego hamachi, ale nie mogę :/ bo mam adres IP wewnętrzny. Jak zrobić by adres IP na routerze zamienił się w adres IP zewnętrzny od dostawcy ?? Router jest podzielony na komputer + laptop (komputer padł), chciałbym mieć serwer do różnej gry na laptopie, proszę o pomoc, jestem zielony w tych sprawach ;).
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 9890840
    jimasek
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 2672
    MrBeeen napisał:
    ponieważ mam ogólnie adres IP Zewnętrzny

Po to właśnie masz router (NAT), aby umożliwiał poprawne działanie (korzystanie z internetu) kilku urządzeniom w jednym czasie.
    Widzę dwa rozwiązania:
    - wykupienie dodatkowego zewnętrznego adresu IP u swojego operatora
    - wykorzystanie w routerze funkcji port forwarding/virtual server/DMZ do przekierowania/otwarcia odpowiednich portów (zależy od rodzaju serwera) na dany adres IP w sieci wewnętrznej.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #4 9891031
    jimasek
    Powinno działać poprawnie po przekierowaniu odpowiednich portów dla danego serwera jaki masz zainstalowany i uruchomiony pod tym adresem IP w sieci wewnętrznej.
  • #5 9891068
    MrBeeen
    Poziom 9