logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Nikon Coolpix P100 - czarny łuk po upadku, problem z obiektywem i stabilizatorem

Saphira 06 Wrz 2011 23:17 2434 4
REKLAMA
  • #1 9902538
    Saphira
    Poziom 2  
    Witam!
    Niestety po niefortunnym upadku aparat (nikon coolpix p100) przestał poprawnie działać, w prawym dolnym rogu pojawia się dość duży czarny łuk (łuk maleje w chwili zwiększania zoomu, przy maksymalnym przybliżeniu jest ledwo widoczny), czytałam w podobnym temacie na tym forum, że może to być wina uszkodzonego stabilizatora obrazu, obiektyw nie chce się prawidłowo wycentrować (tak jakby coś w środku uległo przesunięciu...) włącza się minimalnie dłużej niż normalnie i chwilę "charczy"... Jestem totalnym laikiem w tych sprawach i prosiłabym o poradę co mogło "paść" w aparacie.
    Poniżej dołączam zdjęcie

Nikon Coolpix P100 - czarny łuk po upadku, problem z obiektywem i stabilizatorem
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 9902650
    gajmix
    Poziom 32  
    Ocena: 169
    Owszem może być to uszkodzony stabilizator obrazu, chociaż z reguły przy takich uszkodzeniach jest zacieniony co najwyżej róg kadru. Prawdopodobne jest również że to jakiś inny element obiektywu zasłania pole obrazowe, wskazywała by na to z grubsza równomiernie rozłożona ostrość, a przy uszkodzeniach stabilizatora zdjęcia są miejscami wyraźnie nieostre. Niestety tak na odległość trudno postawić właściwą diagnozę, chociaż i tak wszystko sprowadza się do tego że trzeba rozebrać aparat, obiektyw i usunąć usterkę.
  • REKLAMA
  • #3 9902676
    Saphira
    Poziom 2  
    Dziękuję za odpowiedź, skłaniam się do tego, że obraz zasłania inny element obiektywu, dodatkowo martwi mnie czy takie uszkodzenie objęte jest gwarancją, ponieważ mam 24 miesięczną gwarancję, a od zakupu minął dopiero rok.
  • REKLAMA
  • #4 9902728
    gajmix
    Poziom 32  
    Ocena: 169