logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak udostępnić pliki między Win7 a WinXP przez router TP-Link?

Kraha 08 Paź 2011 15:40 1336 4
REKLAMA
  • #1 10005479
    Kraha
    Poziom 10  
    Ocena: 4
    Witam,
    Tak jak w temacie. Pod router TP Link mam podłączony PC na WinXP oraz WiFi Notebooka Win7. Chciałbym stworzyć połączenie sieciowe, aby możliwe było udostępnianie plików przez oba kompy. Jestem laikiem w tych sprawach, więc byłbym wdzięczny za pomoc.
  • REKLAMA
  • #2 10006152
    globusek14
    Poziom 31  
    Ocena: 111
    Rzecz jest bardzo prosta. Na początku musisz sprawdzić czy istnieje połączenie między tymi komputeram, jeżeli są połączone do jednego routera oraz otrzymują adresy przez dhcp to należą do jednej podsieci. W celu sprawdzenia na jednym z komputerów klikasz: Start -> Uruchom -> cmd

Otworzy Ci się konsola cmd. Wpisujesz połączenie: ping IP_komputeraPC (jeżeli robisz to z laptopa) albo ping IP_laptopa (jeżeli robisz to z PC). Gdy pakiety będą wracać oraz będzie pokazany czas powrotu pakietów oznacza, że połączenie istnieje. Następnie sprawdź czy nie masz włączonych firewalli, które mogły by blokować połączenie.

Następnie musisz oba komputery dołączyć do jednej grupy roboczej. W tym celu wchodzisz we właściwości mojego komputera i w zakładce nazwa komputera wprowadzasz odpowiednie zmiany. Resetujesz komputer w celu zmiany.

Kolejnym niezbędnym krokiem jest założenie hasła na konto użytkownika. Możesz to zrobić w panelu sterowania w panelu administracyjnym. Niezbędne jest to do uzyskania połączenia sieciowego.

Teraz udostępniasz plik na jednym z komputerów i w dowolny z 3 sposobów łączysz się. Albo przez otoczenie sieciowe, przez ścieżkę UNC albo przez mapowanie dysku.
    Osobiście korzystam zawsze ze ścieżki UNC.

Wchodzisz w mój komputer i w pasku łącza (tam gdzie nazwa mój komputer) wpisujesz: