logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Samsung LE37R72B - samoczynna zmiana kanałów i źródeł sygnału, płyta bordeaux mp1.3

bobas9 13 Paź 2011 19:48 11071 4
REKLAMA
  • #1 10023863
    bobas9
    Poziom 2  
    Ocena: 2
    Witam serdecznie.

Kilka dni temu w moim telewizorze zaczęły dziać się dziwne rzeczy, a mianowicie zaczął sam zmieniać programy i źródła sygnału. Usterka pojawiła się 2 dni temu ale teraz już się praktycznie nie da korzystać z TV, gdyż co kilka sekund sam przeskakuje z jednego kanału na kolejny. W tych zmianach nie ma reguł, raz wskakuje na wyższy program, raz na niższy, raz wchodzi do menu... Rozkręciłem go, podłączyłem bez obudowy z odłączonym panelem sterującym, pilot unieszkodliwiony więc urządzenia wskazujące wykluczyłem. Wydaje mi się że coś na płycie sterowania, ale nie mam doświadczenia w takich zabawkach... Ktoś może spotkał się już z takim problemem, albo ma pomysł gdzie szukać? Telewizor to LCD Samsun LE37R72B a płyta główna posiada oznaczenie bordeaux mp1.3 bn41.
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #3 10023991
    bobas9
    Poziom 2  
    Ocena: 2
    dzięki za odpowiedź. Sam pracuję w serwisie, niestety nie TV a innych urządzeń więc ambitnie najpierw sam szukam awarii... Jak już pisałem, zarówno klawisze jak i pilot zostały odłączane/wyłączone.
  • REKLAMA
  • #4 10024089
    lamer.
    Poziom 33  
    Ocena: 49
    bobas9 napisał:
    zarówno klawisze jak i pilot zostały odłączane/wyłączone.

Odłączenie klawiatury nie zawsze polega na wyjęciu wtyczki.
    Mirex miał na myśli, wyeliminowanie wszystkich elementów mających związek z klawiaturą, łącznie z tymi na płycie bazowej, a tam często są kondensatory do masy, czy rezystory do zasilania. Najlepszym sposobem jest odłączenie procesora.
  • #5 10024220
    mirex
    Poziom 43  
    Ocena: 1989
    A może zasilaczowi trzeba się dokładniej przyjrzeć?