logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Fortigate konfiguracja od podstaw – książki i manuale dla początkujących administratorów

superchem 18 Paź 2011 13:58 15745 7
REKLAMA
  • #1 10039673
    superchem
    Poziom 11  
    Ocena: 3
    Czy znacie jakieś książki, manuale, poradniki do sprzętu do konfiguracji sprzętu Fortigate, dla początkujących, mam zamiar zaopatrzyć się w takowy do sieci na 60 kompów, a jestem troszkę zielony. :)
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #3 10056551
    trebuch1
    Poziom 26  
    Ocena: 131
    Wiedza jest na stronie Fortinet (linki w poprzednim poście).
    Na dokumentację w j. polskim nie licz.
    Na 60 komputerów należy zastosować Fortigate model wyższy od FGT50B
    FGT110C jest zbyt mocny (czytaj: drogi) ale nie koniecznie. Zależy to od wielkości ruchu sieciowego i wdrożonej polityki ochrony Wirewall). Pośredni model to Fortigate 60C. Dla niewielkiego ruchu sieciowego , bez VPN'ow z prostotą polis, Fortigate 50B da sobie radę.
  • #4 10056593
    jimasek
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 2678
    superchem napisał:

Czy znacie jakieś książki, manuale, poradniki do sprzętu do konfiguracji sprzętu Fortigate, dla początkujących, mam zamiar zaopatrzyć się w takowy do sieci na 60 kompów, a jestem troszkę zielony

Nie patrzyłeś w kierunku firmy Draytek, moim zdaniem przyjemniejsze w konfiguracji, nie mówiąc i stabilności pracy.
  • #5 10056632
    trebuch1
    Poziom 26  
    Ocena: 131
    Obecne Fortigate są b. stabilne. Ich konfiguracja wymaga wiedzy teoretycznej
    czyli trzeba wiedzieć do się chce i to zaimplementować na urządzeniu.
    Efektem jest to że administrator wie i rozumie "co robi" urządzenie.
  • REKLAMA
  • #6 10056703
    jimasek
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 2678
    trebuch1 napisał:
    Efektem jest to że administrator wie i rozumie "co robi" urządzenie