logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Błędy w algorytmie obliczania pierwiastków równania kwadratowego w C

guru1989 23 Paź 2011 21:54 2003 6
  • #1 10058887
    guru1989
    Poziom 9  
    Witam wszystkich. Jestem studentem i dopiero się uczę programowania w C, dlatego nie mogę sobie poradzić z takim oto zadaniem:

/*
    kompilacja: Sun C: cc -Xc trojmian.c -lm
    GNU C: gcc -pedantic -Wall trojmian.c -lm*/
    #include <stdio.h>
    #include <math.h>

int main() {
    float a,b,c,delta;

printf("Program oblicza pierwiastki rownania w postaci\n");
    printf(" 2\n");
    printf(" a x + b x +c =0\n");
    print("Podaj wartosc a:");
    scanf("%f",&a);
    printf("Podaj wartosc b:");
    scanf("%f",&b);
    printf("Podaj wartosc c:");
    scanf("%f",&c);

if (a=0.0) /*przypadek rownania liniowego */
    if (b!=0.0)
    printf("Jest to równanie liniowe o rozwiazaniu x=%f\n",-c/b)
    else if (c==0.0) /* oraz a==b==0.0 */
    printf("Rozwiazaniem jest dowolne x\n");
    else /* a==b==0.0 != c */
    printf("Brak rozwiazan\n");
    else { /*przypadek rownania kwadratowego */
    delta=pow(b,2)-4.0*a*c;
    if (delta<0)
    printf("Brak rozwiazan rzeczywistych\n");
    else /* delta>=0 */
    if (delta>0)
    printf("Rozwiazaniem sa x1=%f i x2=%f\n",(-b-sqrt(delta))/(2*a),(-b+sqrt(delta))/(2*a));
    else
    printf("Rozwiazaniem sa x1=x2=%f\n",-b/(2*a));
    }

}

Ponoć w tym algorytmie są 3 błędy. Znalazłem póki co 2: w linii 13 brakuje 'f' przy funkcji, w linii 22 nie ma średnika. Po tym zmianach program kompiluje się z błędem, którego nie rozumiem:

Undefined first referenced
    symbol in file
    pow trojmian.o
    sqrt trojmian.o
    ld: fatal: Symbol referencing errors. No output written to a.out

Proszę o pomoc w zrozumieniu tego zadania, aby pewnego dnia też móc pomóc jakiemuś studentowi :D