Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo 440 1.8i I silnik z audi a4 1.8T;)

krystian_sz92 07 Mar 2012 19:04 1766 9
  • #1 07 Mar 2012 19:04
    krystian_sz92
    Poziom 7  

    Witam. Czy byłoby mozliwe aby silnik z audi a4 1.8T włożyć do volvo 440 1.8i 96r.???
    napadła mnie taka koncepcja i musze wiedzieć jak najwięcej w tym temacie. wiem tyle że napewno trzeba będzie wymienić komputer, skrzynie i pozmieniać zamocowania.. więcej nic nie wiem. proszę o jak najwięcej informacji i oczywiście szacunkowe ceny.. pozdrawiam.

    0 9
  • #2 07 Mar 2012 19:49
    manta
    Poziom 39  

    Na poziomie prof. jest to koszt około 15000 zł. Masz tyle na tą zabawę? Sam silnik to początek, jest jeszcze parę innych elementów podlegających modyfikacji.

    0
  • #3 08 Mar 2012 08:40
    krystian_sz92
    Poziom 7  

    kurcze... dużo. praktycznie to mam takie audi za taką cene;) a gdzie można byłoby wykonać taką akcję profesjonalnie???

    0
  • #4 08 Mar 2012 18:35
    decybel91
    Poziom 39  

    Nie dopasujesz tego, a Volvo silnik jest wpoprzek a w audi wzdłuż, inne skrzynie, półosie, nie mówiąc o wspawywaniu blach, aby silnik przytwierdzić. Elektronika, wodziki biegów...
    Gra nie warta świeczki.

    0
  • #5 08 Mar 2012 20:56
    manta
    Poziom 39  

    To jest do zrobienia, pomijając te w... w poprzek, robiłem większe wyzwania akurat :D

    0
  • #6 27 Mar 2012 17:07
    Scanfix
    Poziom 12  

    Jak juz napisali poprzednicy jest to nieopłacalna operacja. Chyba, ze robisz to w celach hobbystycznych i koszta nie maja dla Ciebie znaczenia wtedy czemu nie :-)

    Jesli padł Ci silnik w Volvo 440 to najtansza opcja to wymiana na taki sam uzywany, koszt kilkaset zlotych + jesli robisz we wlasnym zakresie 2 dni na przekladke (potrzebny kanał, pomoc drugiej osoby lub wciagarka).
    Jesli chcesz "stuningowac" auto to niestety ale musisz miec cale drugie auto lub caly przod zeby zrobic tzw "swap". Najwiecej mozliwosci i zabawy daje silnik 1.7turbo benzyna montowany seryjnie w volvo 440/460/480. Niestety ma inne tzw sanki pod silnikiem, inna wiazke elektryczna inny komputer itd. Taka przekladka wymaga sporych umiejetnosci mechanicznych oraz elektrycznych zeby to pozniej ogarnac w spójna calosc. Ja bym bez orginalnych wiazek i schematów nie dal rady podpiąc sterownika silnika i zegarów z "info centre". Silnik ma inne oczujnikowanie. Zegary w desce sa inne, inna skrzynia biegow, inne chlodnice... Jesli myslisz o kupnie silnika + kompletowanie brakujacych "gratów" to zapomnij, nie ma szans. Ten 1.7turbo mozna latwo "wzmocnić" do okolo 150KM a to w tak lekkim aucie calkiem sporo niestety wtedy zaczyna sie zabawa z za slabym sprzeglem i skrzynia biegów.

    Podsumowujac jesli czujesz sie na silach to czemu nie, mozna sie bawic w przekladki, a czy sie oplaca - moim zdaniem nie!

    0
  • #7 08 Mar 2016 20:58
    krystian_sz92
    Poziom 7  

    witam Ponownie. Wznawiam temat. Chciałbym włożyć w moją 440 silnik 1.7Turbo oczywiście również z 440. Ile by to kosztowało? Myśle o wszystkich gratach tzn, komputer, skrzynia itp. Czy ktos z naszych serdecznych forumowiczów , robił coś takiego ? jak to wszystko wygląda?

    0
  • #8 09 Mar 2016 07:33
    Scanfix
    Poziom 12  

    Witam!
    W zeszłym roku robiłem swap w 740 z 2.0 wolnossacy na 2.3 turbo 185km.
    W Twojej 440 najtaniej było by zmienić 1.8 na 2.0 ale ten ma "tylko" 110km i ciężko z niego wycisnąć więcej chociaż ma fajną charakterystykę - przyspiesza bardzo dziarsko już od niecałych 2 tys obr.
    Jak byś chciał zakładać 1,7 turbo to są dwa warianty prostszy i bardziej skomplikowany - masz w swoim aucie infocentre?
    W obu wypadkach potrzebujesz kompletnego silnika turbo z całym osprzętem no może alternator i rozrusznik by pasował ale cały dolot, początek wydechu wiązka elektryczna, komputery są inne.
    Jak by co to mam serwisówki do starych modeli volvo (440/460/480/740/760/940) z dokładnymi fabrycznymi schematami mogę Ci podesłać to Ci trochę przybliży różnice.
    Co do 440 jeśli nie masz infocentre a dawca silnika je ma (auta z turbo często miały ten komputer) to się da to ogarnąć ale zabawy bedzie więcej.
    Jeśli nie masz infocentre to najprostszy wariant to dawca z instalacją bez tego komputera.
    Jak byś przeszedł od rozważań teoretycznych do działania to daj znać - robiłem takie manewry w jednej 460 i dwóch 740 - trochę podpowiem.

    0
  • #9 09 Mar 2016 21:23
    krystian_sz92
    Poziom 7  

    hmm... szczerze mówiąc to wolał bym oddać to w ręce takiego profi jak pan. Sam orientuje sie co nieco w mechanice ale orłem to nie jestem... Gdyby mial pan to dla mnie robić, to o jakiej kwocie musielibyśmy rozmawiać? można też o tym 2.0 pomyśleć ale to pewnie ten sam koszt zabawy. Wpadł mi ten pomysł do głowy, dlatego ze mojej volvinie przydal by sie remont. pozdrawiam

    0
  • #10 11 Mar 2016 07:29
    Scanfix
    Poziom 12  

    Spoko spoko, ja też jestem amatorem ;-)
    Najgorszy jest pierwszy raz, później to wychodzi podobnie tylko sprawniej.
    Podstawa to garaż z kanałem i jakiś podnośnik - ja mam suwnice własnej konstrukcji z wciągarką - można swobodnie operować ciężkimi klamotami np silnikiem.
    Usługowo nie robię takich rzeczy, jedynie dla rodziny i bliskich znajomych.
    Co do Twojej 440, jesli ma zdrową blachę to warto pomyśleć, tych aut jest coraz mniej.
    Koszt jeśli zrobisz to z głową nie koniecznie własnymi rękami to od około 3 tys w górę.
    Zanim zaczniesz działać przejedź się 440/460 z silnikami 2.0 i 1,7turbo.
    Silnik 2.0 najmniejszy koszt, najprostsza robota ale brak możliwości zwiększania mocy. Silnik 1,7 turbo jak to silnik doładowany można małym kosztem niewiele tracąc na trwałości zwiększyć moc o 30-40% ale swap trudniejszy, koszty większe, nakład pracy też większy.
    Kwestia czy warto jest dyskusyjna nawet na volvoforum miłośników serii 4xx można policzyć na palcach jednej ręki. Zarejestruj się tam i nawiąż kontakt z mr_iwo - wie o 440 więcej niż ja. Pozytywny aspekt tego stanu to taniość i dostępność części - zestaw do swapa można kupić za kilka stówek no max 1200zł przy silniku turbo z osprzętem.
    Co innego modele "kultowe" typu 2xx, 7xx, 9xx tam warto zadbać o każde auto i swap ma większy sens bo te fury już nie tracą na wartości ale i koszt zabawy większy bo za goły "słupek" silnika turbo trzeba dać tyle co za całą 440/460 ;-)

    0