Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Olej w odmie ,silnik po remoncie bmw e46 2.0d 150 km m47n .

Łysoldrift 09 Cze 2012 18:21 10687 16
  • #1 09 Cze 2012 18:21
    Łysoldrift
    Poziom 15  

    Witam !
    Silnik po remoncie to znaczy;
    -szlif wału + panewki nowe główne i korby
    -remont głowicy wszystkie prowadnice uszczelniacze planowanie itd
    -wszystkie uszczelki nowe
    -4 wtryskiwacze nowe po regeneracji z inter cars-u
    -turbina po regeneracji
    -odma nowa
    Problemem jest ubywanie oleju .
    Olej zasysany jest z odmy ,olej jest w intercoolerze i ssącym.
    Wycieki oleju też są w okolicy 4 wtryskiwacza - nie zabardzo ma skąd tam lecieć .
    Uszczelka kapy zaworowej wymieniono jeszcze raz na nową - była i tak okey, odma spr -okey .
    Jak wyciągnie się miarke oleju żadnych przedmuchów.
    Z odmy troche się dymi .
    Silnik ma pełną moc żadnych błędów .
    W silniku brak katalizatorów , i klapek w kolektorze ssącym - jeśli to ma coś do tego.
    Skąd tyle oleju w odmie ?
    Prosze o pomoc.

    -1 16
  • #3 10 Cze 2012 08:15
    ZelmerFan
    Poziom 12  

    Jak widać, pisze że turbina po regeneracji więc tak, jest z turbo.

    0
  • #4 10 Cze 2012 08:30
    xxxe
    Poziom 12  

    Może za nieszczelnych łożysk turbo.

    0
  • #5 10 Cze 2012 09:21
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Miałem kiedyś podobny przypadek. Tylko że w 3 litrowym silniku. Okazało się że tunel przed filtrem powietrza był zabity przez liście, itp. Czego skutkiem było pobieranie oleju przez odmę.

    0
  • #6 10 Cze 2012 16:05
    Łysoldrift
    Poziom 15  

    Turbina była jeszcze raz oddana do sprawdzenia , nic nei stwierdzili,ale i tak wymieniono uszczelniacze turbiny.
    Wszystkie rzeczy były myte pod ciśnieniem wodą także kolektor dolotowy ,kapa zaworów , także nie mam możliwości rzeby było coś zapchane.

    0
  • #7 10 Cze 2012 18:55
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Nie zrozumiał mnie kolega ja mówię o tunelu "przed'' filtrem powietrza.

    0
  • #8 10 Cze 2012 20:28
    Łysoldrift
    Poziom 15  

    Sprawdzone jest wszystko drożne,zresztą jeździłem też bez osłon silnika ,też bez tych tunelów.

    0
  • #9 11 Cze 2012 17:18
    Piotr520
    Poziom 22  

    Nie znam tego silnika ale z separatora oleju powinien być jakiś kanał odpływowy do miski,może jest zatkany.

    0
  • #10 11 Cze 2012 17:51
    kwantor
    Poziom 38  

    Widzę, że ten remont nie objął tulei i pierścieni, a to decyduje o przedmuchach.

    0
  • #11 11 Cze 2012 20:01
    Łysoldrift
    Poziom 15  

    Pierścienie wszystkie nowe.
    Na tulejach były dobrze widoczne ślady honowania , tuleje były dobre , 7-8 setek luz tłok cylinder.

    1
  • #12 11 Cze 2012 20:09
    kwantor
    Poziom 38  

    Ale pewnie cylindry wypracowane i jest owal, pierścienie mogą się nieco dotrzeć i sytuacja może się poprawić po kilku tysiącach, ale nie musi.
    Kto robił ten remont? może robiłeś sam i bez doświadczenia, pęknął ci ten czy tamten pierścien, czego nawet nie jesteś świadom.
    Czasami motoru lepiej nie ruszać, jeśli ma jeszcze zdrowe parametry-to ustala się mierząc wcześniej kompresję, cisnienie oleju.
    Slady honowania były, ale na pewno nie na całej powierzchni.
    Pewna ilość oleju w odmie może być dopuszczalna, pojeździj.

    0
  • #13 11 Cze 2012 20:55
    Łysoldrift
    Poziom 15  

    Cylindry żaden owal , mierzone standardowo w 3 roznych wysokościach i 2 płaszczyznach .
    Pierścienie nie pekły napewno.
    Silników troche złożyłem ogólnie .
    Średnio pomocna podpowiedź z twojej strony .

    0
  • #14 11 Cze 2012 21:38
    kwantor
    Poziom 38  

    To podaj inne przyczyny proszę, z wyłączeniem problemów z seperatorem.
    I jeszcze powód tego niby remontu, i co on dał- liczyłeś kolego, że ktoś Ci powie coś innego?
    Gdybyś silników troche złożył, nie pytał byś o te oczywistości.
    Powodzenia.

    0
  • #15 11 Cze 2012 22:01
    Łysoldrift
    Poziom 15  

    Powód remontu . kupione auto miało uszkodzony silnik, wtrysk uszkodził tłok i cylinder , który został naprawiony -wstawieniem tuleji + nowy tłok .
    NIe uważam się za wszechwiedzącego i dlatego wole zasięgnąc innych opini , może coś ktoś doradzi ,albo podsunie inny trop ,a nie z góry zakładanie ,że już wszystko wiem .NIe pisz nic więcej kolego ,bo ty już wszystko wiesz - przecież .

    0
  • #16 11 Cze 2012 22:32
    kwantor
    Poziom 38  

    W związku z tym, że wiem, to poczuwam się do obowiazku podzielenia tą wiedzą, z tymi, którzy nie wiedzą i błądzą.
    Ciekaw jestem, czy tuleje zostały "porysowane" papierem ściernym.

    0
  • #17 10 Sty 2013 12:26
    hadzii123
    Poziom 9  

    Odnośnie tego silnika m47n. Szukam informacji bo czeka brata wymiana silnika w bmw 320 d 150 km z 2004r. Poszedł olej przez kolektor do silnika, pękł przy tym kolektor brak jest kompresji na 1 cylindrze, wcześniej była czyszczona odma. Jest tylko jedna odmiana silnika 150 km?

    1