Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Solo - Opryskiwacz plecakowy spalinowy, reanimacja.

Sharac 07 Jul 2012 10:24 15783 12
  • #1
    Sharac
    Level 10  
    Solo - Opryskiwacz plecakowy spalinowy, reanimacja. Solo - Opryskiwacz plecakowy spalinowy, reanimacja.
    Witam
    Czy mógłbym prosić o pomoc w rozszyfrowaniu modelu opryskiwacza spalinowego plecakowego.
    Posiadam taki oto model. Jest on niesprawny od kilku lat, ale potrzeba chwili wymogła aby jednak go uruchomić.

    Zdjęcie po zdemontowaniu zbiornika paliwa

    Solo - Opryskiwacz plecakowy spalinowy, reanimacja.

    Czy mogę prosić o pomoc i ewentualnie jakąś dokumentację z częściami.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przepraszam jeżeli nie trafiłem w dział ale nie wiedziałem gdzie podpiąć.
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jest to jakiś stary, ale to bardzo stary model. Nadzieja w Rychu T, że coś rozpozna.
  • Helpful post
    #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    Sharac
    Level 10  
    Dziękuje, coś już wiem - ale gdybyś znalazł jednak jakąś dokumentację byłbym bardzo wdzięczny.
    Planuję go skompletować, a że nieużywany jest już kilkanaście lat to chciałbym się czymś podeprzeć w tym wyczynie. Później wrzucę jeszcze kilka zdjęć z boku i poczekam na Wasze spostrzeżenia.

    Dodano po 4 [godziny] 1 [minuty]:

    Solo - Opryskiwacz plecakowy spalinowy, reanimacja.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    Sharac
    Level 10  
    Kolejne niepokojące wieści, po rozkręceniu silnika taki widok:

    Solo - Opryskiwacz plecakowy spalinowy, reanimacja. Solo - Opryskiwacz plecakowy spalinowy, reanimacja. Solo - Opryskiwacz plecakowy spalinowy, reanimacja.


    spróbuję papierem 1000 i zobaczymy czy pomoże
  • Helpful post
    #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Sharac
    Level 10  
    Przepraszam że temat nieukończony od tak dawna opryskiwacz działa.
    Jest jeszcze niekompletny (brak filtra powietrza i osłony na przerywacz), ale ponoć gdzieś powinny być więc czekam.

    Dziękuję za zainteresowanie tematem i za pomoc uzyskaną tutaj, w szczególności "Rycho T" pomógł w określeniu "ustrojstwa" co pomogło w szukaniu... <piwo>

    Przydałby się jeszcze schemat lub instrukcja, ale na tą chwilę nie posiadam nic.

    Tłok i cylinder doczyściłem drobnym papierem, pierścionki kupiłem dopiero w Radomiu przejazdem.
    W ustawieniu zapłonu pomogło mi takie forum i autor "niusiu":
    http://www.simsomoto.fora.pl/porady-artykuly,43/ustawianie-zaplonu-komar,57.html

    O treści:
    "Ustawienie zapłonu sprawdza się przez ustalenie momentu rozwarcia styków przerywacza, przy jednoczesnym ustaleniu położenia tłoka względem GMP Gorny martwy punkt .
    W tym celu, po wykręceniu świecy , w otwór głowicy wklada sie suwmiarkę,srubokret,gwozdz przez pokręcenie kołem magnesowym ustala się GMP. Jednocześnie pomiędzy styki przerywacza wkłada się szczelinomierz i cofa się koło magnesowe w lewo. Przy prawidłowo ustawionym zapłonie, rozwarcie się styków przerywacza powinno nastąpić po przesunięciu się tłoka oraz pręta w dół o 3 mm. Przy pokręceniu w lewo wcześniejsze rozwarcie styków wskazuje na opóźniony zapłon, natomiast późniejsze rozwarcie wskazuje na zapłon przedwczesny. Zapłon reguluje się przez odpowiednie ustawienie podstawy iskrownika. W tym celu należy poluzować 3 śruby mocujace aparat zaplonowy. Przedwczesny zapłon opóźnia się przez przekręcenie podstawy w prawo. Opóźniony zapłon przyspiesza się przez przekręcenie podstawy w lewo. Prawidlowa szczelina przerywacza powinna wynosic 0.3-0.4 mm. "

    Zniszczone uszczelniacze potraktowałem czerwonym silikonem (bo nowych, albo podobnych nie mogłem dostać). Pozostaje dopracowanie szarpaka bo coś często zrywa się linka... (zastanawiam się nad cienką, miękką stalową).
    I to chyba wszystko.
    Pozdrawiam
  • #11
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jaki tam masz wymiar tych uszczelniaczy?
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    lutekc
    Level 10  
    Witam.
    Pozwolę sobie włączyć się do tematu reanimacji opryskiwacz SOLO.
    Znalazłem nie dawno zapomniany opryskiwacz Solo 40110 i zapałem przystąpiłem do jego naprawy. W jego identyfikacji pomogła mi lektura powyższych postów.
    Co do rozmiaru uszczelniaczy na wł korbowy to właściwym wymiarem jest 15x25x7, które właśnie wymieniłem kupując je w sklepie z częściami do ciągników rolniczych po 3 zł za sztukę, Łożyska też są dostępne bez problemów.Pierścień tłoka 40,0 mm x 1,5 mm pasuje do Husqvarna, OleoMac, Efco, Dolmar, Makita, Alpina, McCulloch, Kawasaki, Stiga, Solo, Ibea Wymiary 40,0 mm x 1,5 mm Model Pilarki - Husqvarna 40, 141, 340 | OleoMac 938, 940 | Efco 138, 140 | Dolmar 109, PS 400, PS 410 | Makita DCS 400, DCS 410, DCS 430, DCS 43001 | Alpina P 400, P 410 | Stiga SP 410 | McCulloch 538, 540 / Wykaszarki - Oleo-Mac 740 | Efco 8400 | Husqvarna 240R | Kawasaki KBH 43 | Ibea MBC 430D | Alpina VIP42 | Makita DBC 4510 | Dolmar MS-4010 | Solo 140 powinny być dostępne w slepach z częściami do Husqarny.
    Mam natomiast problem z iglicą gaźnika BING 1/12/248 znajdującego się w tym opryskiwaczu. Po jego demontażu okazało się że iglicy nie ma w przepustnicy a ja sądzę że powinna być .
    Może toś zna jej wymiary ewentualnie wie gdzie ją można kupić.
    Mam również problem z rurą , która wychodzi z wentylatora. Mój opryskiwacz takowej nie posiada niestety. Czy można coś takiego podebrać z innego?
    Z góry dziękuję za podpowiedzi a ponieważ mam już trochę doświadczenia w reanimacji podobnych urządzeń maże ja będę pomocny w czymś.
    Dodam jeszcze że mam zamiar zastąpić oryginalny gaźnik BING gaźnikiem z motoroweru KOMAR. Wykonałem już mini kolektor ssący który pozwoli mi zamontować ten gaźnik