logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak naprawić uszkodzoną izolację kabla antenowego CB? Koszulka termokurczliwa?

kuva 09 Paź 2012 18:13 876 3
REKLAMA
  • #1 11394263
    kuva
    Poziom 11  
    Ocena: 12
    Witam pękła mi izolacja zewnętrzna przy podstawie magnetycznej w antenie od cb. Czy jak założę na to koszulkę termokurczliwą to będzie dobrze czy lepiej będzie uciąć przy podstawie i przylutować od nowa w podstawie. Będę też musiał przylutować wtyczkę od anteny do radia. Czy zwykłą najtańszą cyną przylutuję kabel to wtyku czy będę musiał w w jakimś kwasie czy czymś innym oczyścić wtyk żeby trzymał się lut. Lutownicę mam transformatorową 60W. Proszę o pomoc bo jestem laikiem w tym temacie.
  • REKLAMA
  • #2 11394750
    Olek II
    Moderator
    Ocena: 414
    kuva napisał:
    uciąć przy podstawie i przylutować od nowa w podstawie.

Tak.

kuva napisał:
    Czy zwykłą najtańszą cyną przylutuję kabel to wtyku

Tak, cyna z kalafonią.
  • REKLAMA
  • #3 11394899
    Szybki Elektron
    Poziom 25  
    Ocena: 144
    Jeśli kabel jest stary albo uszkodzenie nastąpiło dawno, oczyść mechanicznie ekran np. drobnym papierem ściernym ewentualnie nożykiem. W przeciwnym wypadku lutowanie może być urudnione.
  • #4 11396126
    kuva
    Poziom 11  
    Ocena: 12
    Olek II napisał:
    kuva napisał:
    uciąć przy podstawie i przylutować od nowa w podstawie.

Tak.

kuva napisał:
    Czy zwykłą najtańszą cyną przylutuję kabel to wtyku

Tak, cyna z kalafonią.

Uszkodzenie nastąpiło jakieś 2 tygodnie temu ale pękła tylko zewnętrzna warstwa ochronna ale w środku nic nie naruszone i na razie zabezpieczyłem to silikonem żeby się nie dostawała wilgoć i zanieczyszczenia. I jak obchodzić się z tą kalafonią. Moczy się tylko w tej kalafonii grot lutownicy czy elementy lutowane. Niech ktoś mi to przetłumaczy na chłopski rozum.

Moderowany przez Olek II: