Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiesta Mk4 99r Endura E 1.3 - Ciągłe wymiany łożysk stożkowych - tył

AndREW1989 13 Paź 2012 21:09 6435 9
  • #1 13 Paź 2012 21:09
    AndREW1989
    Poziom 9  

    Witam. problem wygląda następująco. Zmagam się z nim od dłuższego czasu. Mianowicie co iles tam tys km wymieniam łożyska z tyłu. Na początku zostały, gdy jedno łożysko zaczęło huczeć, postanowiłem wymienić komplet, nie pamietam już firmy, chyba dziadostwo CX zostało tam wsadzone. Wymiana nastąpiła razem ze szczękami, cylinderkami, samoregulatorami, dekielkami oraz bębnami. Następnie po ok 10tys kilometrów zaczęły huczeć oba. Zleciłem wymianę na Meyle. Przejechałem (uwaga) 2,500 KM, po czym oba łożyska zaczęły buczeć. Zalecono mi zmianę bębnów. Zmieniłem je na markę Meyle. wraz z bębnami zakupiłem komplet łożysk SKF. Po ok 12 000 KM nastąpiło buczenie lewego tyłu. Zleciłem jego wymianę, wraz z linka hamulca ręcznego. Prawe łożysko miało zostać tylko skontrolowane, sam zresztą podniosłem samochód i słyszałem że lewe huczy, a prawe bezszelestnie się kreci. Diagnoza została postawiona następująca: czop piasty równy na obu stronach, na obu stronach miałem zastosowane takie nakrętki http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/ff48a4b684ac6f5913055b3d9aa38fcb.jpg co było głównym przypuszczeniem palonych łożysk, zaproponowano więc zastosowanie takich nakrętek na obu kołach http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/c4c2f120a32f576361a29890cfb43b38.jpg.. Ok, nie miałem nic przeciwko, hipoteza odkręcających się bądź dokręcających nakrętek wydawała mi się prawdopodobna. Niestety jestem świeżo po wymianie wspomnianej lewej strony (FAG), zrobiłem ok 40KM i podnoszę dla kontroli samochód, kręcę lewym - cisza. kręcę prawym (przed 40KM cisza) a teraz huczenie... delikatne, ale jednak. wcześniej tego nie słyszałem. Nie chce zwalać tego na ostatnią naprawę, ale narazie to taki zbieg okoliczności. Zobaczę co wydarzy się na naprawianym lewym koleje. Niestety mam troszkę złe przypuszczenia, biorąc pod uwagę, że Pan Mechanik mówił coś o regulacji luzu, właśnie tą nakrętką samokontrującą. Nie podał mi też momentu dokręcenia nakrętki, ponieważ robią to na wyczucie... Więcej nie pytałem, bo już poczułem się zmartwiony tym faktem(stąd kontrola stanu kół pod domem). Co robić? Wymieniłem już 7 łożysk, w przeciągu niespełna 30 000KM. tóż to zapas dożywotni... a mechanicy tylko kasują a niewiele z tego wynika. usterka pozostaje nadal. znajomi podpowiadają mi abym poszedł do wróżki... :|
    Proszę o rzeczowe podpowiedzi... a może ktoś zna jakiegoś ogarniętego mechanika w fordach, nie tylko z nazwy serwisu, który zakończy tę sprawę definitywnie i nie będzie targał pieniędzy za wymianę części a nie usunięcie usterki.

    0 9
  • #2 13 Paź 2012 21:29
    ancus
    Poziom 16  

    Identyczną sytuację miałem z escortem, jednak ja łożyska wymieniałem samodzielnie, raz tylko mechanik i ciągle to samo co u ciebie. Łożyska były ewidentnie przegrzewane na osadzeniu półosi w połowie obwodu bieżni, smar się pewnie zagotował za każdym razem. Od tego półosie były w tych miejscach koloru brązowego oznaczającego przegrzanie jak dla mnie. Siadały tylko łożyska wewnętrzne. W ciągu roku i 10 tys km na jednym kole poszły 4 łożyska.
    Moja diagnoza to uszkodzone półosie - łożysko jest źle spasowane.
    Na szczęście auto poszło w handel.
    To moja opinia, każdy mechanik powie ci, że spaprana robota.

    0
  • #3 13 Paź 2012 21:29
    michu506
    Poziom 9  

    Jeśli chodzi o łozyska to CX to naprawdę tani syf i nie dziwi mnie że się posypały, co do meyle to już chyba montaż niewłaściwy może młotkiem obsadzane. A na wyczucie dokręcać można koło w rowerze, i nie mają tu nic do tego nakrętki, po prostu zmień mechanika.

    0
  • #4 14 Paź 2012 08:07
    misiek-888
    Poziom 33  

    Jakim momentem dokręcona została piasta???

    0
  • #5 14 Paź 2012 10:57
    Jerzy mechanik
    Poziom 13  

    A może nie odpowiedni smar stosowany przez mechanika .U mnie na warsztacie naprawia się osobowe i ciężarowe kolega (nie mechanik ) sam sobie wymieniał łożyska tylne w Matizie i nie zapytał jaki smar mamy do czego i też nie czytał co napisali na wiaderku dla niego smar to smar i łożyska posmarował sobie smarem nie odpornym na temperature był to smar do smarowania zaczepu siodłowego w ciągnikach siodłowych po tygodniu łożyska spalone do wymiany .Może i u Twojego mechanika coś takiego następuje.

    0
  • #6 14 Paź 2012 12:30
    AndREW1989
    Poziom 9  

    Mechanik został już zmieniony ale wydaje mi się że trafiłem jeszcze gorzej.. Wcześniej łożyska były "wprasowywane na prasie", dokręcane "odpowiednim momentem przy użyciu klucza". Nie wiem jaki smar został używany w poprzednich przypadkach ale w tym przypadku kupiłem łożysko fag, które zawiera również tubkę ze smarem więc myślę że to odpowiedni smar. W chwili obecnej z tego co wiem, oba koła mam dokręcone "na wyczucie" śruba samokontrującą z zachowaniem luzu... i mam trochę obawy co do tego, bo wszędzie na forach trąbią, że w tych samochodach nie ma mowy o żadnych luzach...
    Każdy mechanik twierdzi, że spaprana robota ale papra dalej tak samo, ale pieniążki oczywiście płatne z góry... A uważam, że mechanik skoro się podjął tego, powinien to NAPRAWIĆ a nie WYMIENIĆ, nawet na swój koszt, jeżeli do niego wracam kolejny raz...
    Jeżeli teraz łożyska się posypią to sam kupie jakieś ze średniego przedziału cenowego i spróbuje je sam założyć, dokręcę nakrętką z kontrą na pałę i zobaczymy co się wydarzy... Niestety nie posiadam prasy i to głównie jedyny powód dlaczego dalej jeżdzę do mechaników... Po prostu już nie stać mnie na ładowanie takiej sumy w ciągle tę samą usterkę w starym samochodzie, skoro to i tak nie jest naprawione. a paragonu oczywiście żaden nie kwapi się dać ;/ DObre też są serwisy które za diagnozę oczekują pieniędzy (nawet do 150zł). a co tu diagnozować w 13stoletnim samochodzie z myślą techniczną z lat 90tych, , skoro wymiana łożyska to, jak sami mówią "żadna filozofia i ma działać"...

    0
  • #7 15 Paź 2012 08:41
    mariuszek1978
    Poziom 14  

    Nie piszesz nic o geometrii kół, zużyciu opon (niewłaściwym), a może tu jest przyczyna?
    Sprawdzałeś zbieżność? Ja miałem taki przypadek w golfie III, gdzie łożyska potrafiły paść po 200km, a okazało się, że autko po dzwonie i lekko zgięta belka - praktycznie niewidocznie. Wymiana na używaną + nowe czopy/piasty i golf lata.
    Proponuję podjechać na kontrolę zawieszenia pod kontem geometrii/zbieżności.
    pozdr.

    0
  • #8 05 Paź 2013 23:30
    piotr.r
    Poziom 9  

    Otwory pod łożyska są czasami źle podtoczone. Pista (bęben) ma byc porządnie dokrecony i jeżeli chwyta łożyska po doręceniu, należy dobrać i wstawić między łożyska bardzo cieniutką podkładkę dystansową, taką aby po mocnym dokręceniu nie blokowało łożysk. Wszystko zależy więc od precyzyjnego wytoczenia otworów osadczych pod łożyska przy produkcji, a dokładnie ich rozstawu.

    0
  • #9 06 Paź 2013 01:48
    AndREW1989
    Poziom 9  

    temat już dawno nieaktualny. nie wiem co było winne, ale w końcu jeden z mechaników założył kolejne łożyska z którymi po roku sprzedałem samochód, nie wiem jak dokręcił ale było już dobrze i nie sądzę aby wkładał jakieś podkładki, broń boże, nie chciałbym aby ktokolwiek stosował twoje podkładkowe metody w łożyskach oO

    0
  • #10 07 Paź 2013 01:07
    alex pl
    Poziom 11  

    Kolego AndrREW1989-nie masz racji ,kolega piotr.r ma racje w 100% -ostatnio ten temat przerabiałem .W samochodach tych koszyczki a właściwie bieżnie wewnętrzne łożysk stykają się i dlatego skręcone są z dużą siłą nakrętką osi-bieżnie zewnętrzne zaś wciśnięte są w bęben hamulcowy do wystającego w bębnie pierścienia dystansowego i to od szerokości tego pierścienia i szerokości łożysk zależy luz montażowy łożysk-jeżeli jest zły należy zastosować odpowiednie podkładki-pierścienie lub bęben o innej szerokości pierścienia dystansowego

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo