Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DSL2640B - Parametry łącza, internet Netia 2Mb na linii TPSA

27 Gru 2012 20:27 1374 2
  • Poziom 20  
    Witam,
    Czy może ktoś przeanalizować parametry linii ze statusu routera D-Link DSL2640B?
    Internet z Netia 2Mb na linii TPSA.
    Internet ma swoje "widzimisię" i raz śmiga pięknie a raz jest "przymulony". Przeglądanie stron, czy ładowanie filmów z Youtube jest mocno spowolnione.

    Parametry ze speedtest.net gdy jest OK to 2Mb/0.27Mb ping ~50ms
    Gdy zaczyna się psuć to 0.8MB/0.27 ping ~100ms
    Pomiary robione przy 1 komputerze na kablu z routerem a wifi wyłączone w routerze.
    Router nie zrywa połączenia nigdy.
    Niestety nie mam dostępu do sprzętu bo to nie mój router tylko znajomego.
    (znajomy testował też na routerze Netiaspot i te same objawy)

    Zrobiłem na razie screen ze statusu w momencie jak internet działał dobrze.
    Może już tu widać że coś nie tak z sygnałem.
    Jeśli trzeba postaram się dostarczyć screen z momentu gdy jest kiepski net.
    A to zależy chyba od pogody.

    Screen jak internet jest OK, około 12h od ostatniego restartowania routera.
    DSL2640B - Parametry łącza, internet Netia 2Mb na linii TPSA

    EDIT
    Mam screen w momencie jak strona speedtest.net nie chce się nawet do końca załadować żeby zrobić pomiar.
    Screen zrobiony ~10 minut po zrestartowaniu routera.
    DSL2640B - Parametry łącza, internet Netia 2Mb na linii TPSA
    Podmiana na drugi router (NetiaSpot) i nadal te same objawy.
    Nie znam się na parametrach linii adsl. Jeśli ktoś podpowie gdzie leży problem to liczę że pomoże to w walce z dostawcą, który twierdzi ze wszystko z jego strony jest OK. ;)
  • Poziom 30  
    Configi wyglądają OK.

    Niestety internet może spowalniać z innego powodu - w czasie szczytu, przy dużym obciążeniu sieci operatorzy zmniejszają prędkość internetu aby łącza sobie poradziły z przesyłem tylu danych.
    Napisz w jakich godzinach ten problem występuje - jak wieczorami w ciągu tygodnia to jest to całkiem normalne gdyż każdy wrócił z pracy, włącza laptopa i chce się dowiedzieć co się tam w świecie dzieje lub np. ogląda YouTubea.
  • Poziom 20  
    Witam, dziękuję za odpowiedź.

    Niestety "godziny szczytu" nie potwierdzają się. (chyba ze szczyt na tych łączach trwa 24/24, problem ciągnie się nawet przez kilka dni)

    Pierwszy screeen był robiony we wtorek około ~23:00 internet działał bez przeszkód przez cały ten dzień.

    Drugi screen zrobiono wczoraj (czwartek) o ~23:00, cały ten dzień od rana były problemy z netem. A dziś problem był jeszcze rano ale im bliżej południa to się poprawiło... a dziś jest słonecznie, pogoda? :D

    Koło południa po pierwszym dziś restarcie routera (wczoraj takie restarty nic nie dawały) net się nagle "naprawił", screen:
    DSL2640B - Parametry łącza, internet Netia 2Mb na linii TPSA
    Pomimo ze wszystkie lampki routera były na zielono dopiero po restarcie internet zaskoczył.

    Podsumowując:
    Nie da się korzystać z neta, nawet jak pomiar speedtest.net daje 0.8/0.27Mb to i tak w działaniu jest tragicznie. "Wywiad" u sąsiadów którzy mają neta od TPSA potwierdza że mają też podobnie wyglądające problemy.

    Co mogą oznaczać takie zmiany w Downstream/Output Power (od 0.0 kiedy net nie działa do 25.6 kiedy nie ma problemu)? Czy to siła sygnału z centrali? I jak się to ma do RS Correctable Errors? To jedyny parametr który spada do 0 gdy zaczynają się problemy z internetem.

    Skoro jesteś pewien że takie objawy wynikają z działań operatora a nie problemów z linią to bomba. Nie spodziewałem się celowych działań które uniemożliwiają korzystanie z usługi całymi dniami.
    Znajomy już zgłosił redukcję abonamentu o 50% z powodu częstego braku dostępu do internetu. Codziennie zasypuje ich mailami reklamacjami i screenami z pomiaru. Sąsiad za jego przykładem też to zrobi, tyle że do tpsa bo ma neostrade. Jak stracą regularny zarobek to może coś zrobią z tym.

    Edit:
    Odpowiedź z Netii: Kłopoty wynikają z powodu obciążenia centrali. Termin rozbudowy w trakcie ustalania.

    Zamykam.