Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Touran 2006, 1,9 TDi, 105KM Turbina objawy

andi_a 10 Sty 2013 16:42 12705 6
  • #1
    andi_a
    Poziom 9  
    Witam!
    Od jakiegoś czasu w Toran-ku coś mi brzęczało przy przyspieszaniu, żaden mechanik nic nie mógł zdiagnozować. Brzęczenie słychać było jak silniczek elektryczny od wspomagania kierownicy np., czy coś podobnego, na 2,3 i 4 biegu przy obrotach sinika koło 2000 - 2500 obr/min, choć nie zawsze. Jeździłem z tym przez rok, nie mam ciężkiej nogi, pewnego ranka zimą silnik nagle stracił moc i po pewnym czasie Touran-ek zaczął ciągnąć za sobą zasłonę dymną, świetnie to wyglądało ;). Wiadomo turbina i spalanie oleju z miski.
    Drugi objaw to praca silnika na 3 cylindrach, wytarte krzywki na 4 cylindrze, wydech się nie otwierał.
    Ale to nie jest najważniejsze w moim poście, przyczyną tego było lanie się paliwa do miski olejowej przez uszczelki wtrysków i pękniętego tłoka. Wzrastał poziom oleju i jednocześnie tracił swoje właściwości smarujące. Po tym wszystkim musiałem wymienić turbinę z urwanym wałkiem i wałek rozrządu z wytartymi krzywkami. Moja rada: sprawdzajcie poziom oleju, jak rośnie to sprawdźcie uszczelki wtrysków i ciśnienie na cylindrach. Nie chce mi się wspominać o reszcie, najlepiej wymienić silnik.
    Pozdrawiam!
  • #2
    Pilarz95
    Poziom 9  
    Trzeba zawsze pamiętać o sprawdzeni poziomu oleju bo można se narobić biedy. Pozdrowionka :D
  • #3
    andi_a
    Poziom 9  
    Poziom oleju zmieniał się nieznacznie, po prostu zawsze był na tym samym poziomie lub minimalnie więcej, a jak znam życie powinien się zmniejszać. Chyba ;)
    Każdy silnik bierze, ja myślałem, że mam jakiś ideał, ale to było błędne myślenie:(
  • #4
    Pilarz95
    Poziom 9  
    To młode autko i tak szybko silnik żywotność stracił.
  • #5
    andi_a
    Poziom 9  
    Kupione od Turków w Berlinie jako 3 letnie, to rozwiązuje sprawę. Zresztą, jak czytam posty to ludzie mieli takie same problemy, a mechanicy wymieniali części, ale nie likwidowali przyczyn, czyli lania paliwa do miski olejowej. Turbina pada jako pierwsza, a jej wymiana nic nie daje, bo i tak padnie. Później jedzie wałek rozrządu i reszta, jak nie zdiagnozuje się oleju w większej ilości lub braku dolewania, to mamy przesrane dosłownie.
  • #6
    cirrostrato
    Poziom 36  
    andi_a napisał:

    Każdy silnik bierze, ja myślałem, że mam jakiś ideał, ale to było błędne myślenie:(
    Może trochę nie w temacie: mam obecnie drugą Mazdę626 2.0D, pierwszą sprzedałem z przebiegiem prawdopodobnie realnym (licznik był cofany..) 289tys. i silnik oleju praktycznie nie brał, teraz moja druga (przebieg chyba 204tys. ale głowy nie dam) też nic praktycznie nie popija, zero dolewek. Według mojego serwisanta jak coś oleju zacznie zabierać, to lepiej sprzedać puki czas, naprawy kilkunastoletnich silników nieopłacalne, przekładka silnika też finansowo wątpliwa.
  • #7
    andi_a
    Poziom 9  
    Miałem Golfa III kupiłem po wypadku z Niemiec. Miał niecałe 90 tyś przejechane, jeździłem nim przez 10 lat i zawsze dolewałem olej. Wyjeździłem na nim praktycznie 400 tyś i brał troszkę więcej, ale nie było jaj, że ciągle jest pełny i nic nie ubywa.Touran miał na początku równo, później nadmiar i tak się zaczęło. W zależności od silnika proponuję sprawdzić ciśnienie w cylindrach i inne możliwe przecieki paliwa do miski olejowej, to może być przez różne miejsca, głowicę, turbinę, albo coś innego jeszcze. Silniki walą jak nie wiem obecnie na 180 tysięcy i powinien paść, jak przejedzie więcej to nie zarobią na serwisie i częściach.
    Pozdrawiam serdecznie