Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Obudowa PC za ok.170zł - potrzebuję dobrej wentylacji i filtrów antykurzowych

Gancus 04 Feb 2013 12:15 3339 17
  • #1
    Gancus
    Level 21  
    Siema.
    Za jakiś czas planuje kupić sobie nową obudowę, budżetu nie mam jasno określonego, ale będzie to coś ok 170 zł, może trochę więcej. Chciałbym żeby miała dobrą wentylację i żeby się w niej nie kurzyło. Myślałem nad Enermax Ostrog i Zalman Z9, ale raczej ze wskazaniem na tą drugą. Oczywiście jestem otwarty na inne propozycje.
  • #2
    Dra98
    Moderator of Computers service
    Enermax ma bardzo cienkie blachy, Zalman jest OK - http://www.benchmark.pl/mini-recenzje/zalman-z9-test.html - jednak ma też wady np minusem jest brak filtrów przeciwkurzowych [są w kilku miejscach jednak kurz będzie zasysany tam gdzie ich brakuje] gdyby je dokupić to można poszukać innej droższej.
  • #3
    Gancus
    Level 21  
    No wiem ma taką dużą siatkę z boku :( A Ostrog nie ma w zestawie wentylatora z przodu więc też lipa. A jaką inną nawet może być trochę droższa byście polecali?
  • #4
    ornery1
    Level 11  
    Jako, że mam podobny dylemat, pozwolę sobie, podpiąć się pod ten temat.

    Komputer do użytku domowego (internet, filmy, office). Płyta główna ATX, procesor Intel Pentium G 2020 Ivy bridge, w przyszłości - może i3. Grafika zintegrowana, 1 SSD, 1 lub 2 HDD, DVD RW.

    Chciałbym poznać opinię na temat takich obudów:
    Corsair Carbide 200R
    Thermaltake Commander GS-III
    Czy wystarczy tańszy wariant: Cooler Master elite 335U - podobno brak otworów na topie sprzyja ciszy i obudowa łapie mniej kurzu? Za to - z tego co mi się udało ustalić - filtr na dole tej obudowy, to tylko kawałek gąbki. :/ :?:

    Czy może coś innego w cenie do 200zł ?
    Czy przy takiej konfiguracji, położenie zasilacza (na dole obudowy) - ma znaczenie?
    Czy lepsza będzie obudowa, ze wzdłużnym, czy z poprzecznym montażem dysków?

    Gancus,
    Ja tam się nie znam za bardzo, ale jeżeli ktoś bardziej doświadczony miałby Ci pomóc, to warto żebyś podał skład i zastosowanie Twojego zestawu.
    __
    * opinie - nie: opinię ;)
  • #5
    Gancus
    Level 21  
    Quote:
    Ja tam się nie znam za bardzo, ale jeżeli ktoś bardziej doświadczony miałby Ci pomóc, to warto żebyś podał skład i zastosowanie Twojego zestawu.

    A co tu podawać? Chcę tylko zamienić swoją badziewną obudowę typu mini na midi tower, jedynymi ograniczeniami są finanse i wysokość do 48 cm.
    Quote:
    Czy przy takiej konfiguracji, położenie zasilacza (na dole obudowy) - ma znaczenie?

    Wydaje mi się że lepiej mieć na dole, wtedy zasysa zimne powietrze z zewnątrz, a nie ciepłe wewnątrz.
    Quote:
    Czy może coś innego w cenie do 200zł ?

    Może Silentium PC Gladius m40, sam się nad nim zastanawiam mimo że trochę przekracza budżet.
  • #6
    ornery1
    Level 11  
    Gancus,
    W doborze obudowy liczą się takie rzeczy jak rozmiar płyty głównej, temperatury osiągane przez procesor i kartę graficzną, jeśli nie jest zintegrowana z płytą.

    Ważne jest też, przez ile czasu procesor i karta będą poddawane obciążeniu podczas typowej sesji, i w jaki sposób: czy będą to zastosowania rozrywkowe typu gry, czy obróbka wideo, czy inny rodzaj pracy. Oraz jej styl - ile godzin dziennie komputer pozostaję włączony, jak często wtdedy przechodzi od zadań obciążających procesor, do stanu spoczynku.

    Np. taka obudowa:
    Sharkoon Vaya & Sharkoon Vaya Value
    nie pomieści płyty full ATX w taki sposób, by nie przesłoniła otworów do ułożenia kabli mimo, że producent podaje, że spełnia ten standard. Oprócz tego taka płyta w tej obudowie nieomal stykałaby się z nagrywarką.
    W innym temacie:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=11883513&highlight=#11883513
    podajesz, że masz taki sprzęt:

    CPU: i5 750 2,66GHz
    GPU: Gigabyte HD7850 1GB
    MOBO: Gigabyte ga-p55m-ud2
    PSU: FSP-500 (chyba 60APN)
    Ram: 12 GB DDR3
    Szkoda, że nie napisałeś tego na początku, bo nie każdy jest na tyle dociekliwy, żeby to sprawdzić. Chyba, że chodzi Ci o inny zestaw - wtedy też wypadałoby to zrobić.

    Dla mnie Regnum M40 jest za wysoka, choć wygląda na przemyślaną konstrukcję. Na forach widziałem opinie, że regulator obrotów wentylatorów ma tendencję do awarii, ale też (jedną), że firma SilentiumPC, bez szemrania wymienia ten regulator na nowy w ramach gwarancji.
    Wydaje mi się, że mnie aż tak kombinowana obudowa nie potrzebna, aczkolwiek seria Brutus tej samej firmy, nie bardzo mi odpowiada, ze względu na parę uchybień, wynikających z chęci obniżenia kosztów produkcji, takich jak wycięcie otworów dolotowych powietrza nie bezpośrednio pod zasilaczem, odwrócone złącza USB 3.0 w Brutus 430. Chodzą też opinie o nienajlepszym spasowaniu blach i nieprzystawaniu wymiarów wycięcia tylnego panelu portów względem płyty głównej - co jest podobno do zniwelowania przez podkładki pod samą płytą, czy - taka sobie jakość filtrów.
  • #7
    Gancus
    Level 21  
    Głównie kompa używam do gier.
    Skoro płyta ATX by się stykała z nagrywarką to jak niby nie miała by tego robić płyta micro ATX? Są przecież takiej samej szerokości, różnią się tylko długością.
  • #8
    ornery1
    Level 11  
    Są płyty o węższym wymiarze - te dwuslotowe, jeśli chodzi o gniazda pamięci RAM. Obecnie posiadam taką na socket 478 (18,3 cm - wymiar poziomy, pion 30,5 cm).
    I według producenta (Asrock) - jest to ATX.
    http://www.asrock.com/mb/SIS/P4S55FX2/
  • #9
    Gancus
    Level 21  
    Ale to mi nie wiele pomaga, gdyż mam 4 slotową.
  • #10
    ornery1
    Level 11  
    No, mnie też ;), bo planuję przesiadkę na MSI ZH77 G-43, a przymierzałem się do tego /tej(?) Sharkoon(a) i teraz wiem, że nic z tego nie będzie.
    Dlatego zwracam Twoją uwagę na to, że warto starannie przedstawić swój problem.
    Dobra komunikacja to podstawa. ;)
  • #11
    Gancus
    Level 21  
    Skoro midi tower ma problem z ATX to nie należy zwracać na nią uwagę, nigdy więcej nie chce no-name, jednego już mam i powiem ci że żeby wymontować płytę główną trzeba się sporo nagimnastykować. Teraz chce porządną budę.
  • #12
    ornery1
    Level 11  
    A - widzisz... Teraz do mnie dotarło - warto jeszcze rozważyć, gdzie obudowa stoi. Czy stoi "wolno" np. na podłodze, czy jest to wnęka biurka jak u mnie obustronnie z przelotem, że tak to opiszę. Dodatkowo w miejscu, gdzie zimą blisko rura grzejnika CO, a wczesną wiosną i na jesieni - powietrze w tym miejscu zalega i tchnie wilgocią. Nic nie mogę z tym zrobić. Dlatego też, zależy mi żeby 'buda', miała wentylację /zapewniała przepływ gdybym go potrzebował.
    Zwłaszcza, że z obecną mam takie doświadczenia, że z procesorem Celeron 320 (rdzeń prescot), na boxowym chłodzeniu, komputer wył przeokropnie, a dołożenie wentylatorów (2x8 cm) zwiększało tylko hałas (słyszalny z sąsiedniego pomieszczenia przy zamkniętych drzwiach :)). Wymiana na Pentium 4 Northwood + zasilacz z oddolnym wyciągiem powietrza + lepsze chłodzenie Arctic cooling, które już wcześniej na Celeronie chodziło na maksymalnych obrotach + pasta Zalman STG2 - dopiero to pomogło obniżyć temperaturę i zmniejszyć hałas, choć dalej nie ma rewelacji. Zresztą ten sprzęt już się kończy - fizycznie i moralnie.

    Co do dziur na boku obudowy - miałem taką w pracy. To co było w środku - a mogłem tylko podziwiać, bo ruszyć sprzętu nie było mi wolno - to nawet... nauka radziecka w tajnych laboratoriach nie wyhodowała.

    Te dziury są jednak do zaakceptowania, pod warunkiem dbania o stan wewnątrz obudowy. Można je przecież próbować zaślepić, a w razie upałów - mogą się nawet przydać, choć to też zależy od konfiguracj: np. u mnie ściągnięcie boku obudowy obniżało temperaturę.
  • #14
    ornery1
    Level 11  
    brysiu28,
    No nie wiem...
    Te wady, które wymieniłem, plus brak filtra na przedzie i nienajcichsze (podobno) wetntylatory. Tylny - wydmuchujący powietrze, przez otwory nie odwzorowujące struktury plastra miodu (- łatwość produkcji), co może wskazywać na nieco utrudniony przepływ powietrza i szum - niepełne wykorzystanie możliwości wentylatora i konieczność programowego zejścia z obrotami. Przedni też podobno nie najcichszy i zdaje się bez filtra, który po założeniu też blokuje przepływ i zwiększa szum. A zasilacz nie będzie się dusił przy tak rzadko (- w sumie), wyciętych na dnie obudowy?
    Gorsze w mojej ocenie możliwości ułożenia kabli niż w Cooler Master Elite, choć podobno grubsze blachy.
  • #15
    Gancus
    Level 21  
    brysiu28 wrote:
    SilentiumPC Brutus 410.

    Brutus odpada, jest jakby to nazwać zbyt "badziewna", znaczy zależy mi na tym by kupić jak najtaniej ale dobry sprzęt. Jak już coś od Silentium PC to tylko Gladius m40.
  • #17
    Gancus
    Level 21  
    Mam wrażenie że niektórzy to gdyby dostali za darmo cooler mastera HAF X to będą narzekać. A gladius nie jest hi-endową obudową za 600 zł, więc logiczne że jakieś wady będzie posiadał.
  • #18
    manana
    Level 13  
    tak to jest już, że czasem oczekujemy dużo, ale absolutnie nikt nie chce dołożyć trochę pieniędzy. Chociaż muszę przyznać, że jak się troszkę poszpera to można kupić naprawdę dobry sprzęt wcale nie wydając mnóstwa pieniędzy, mnie zaciekawiła ta http://www.i-box.pl/obudowy/266-net-716.html co myślicie?